AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #21 Skrevet 21. desember 2012 Jeg synes da dette er et klasseeksempel på et unormalt kontrollbehov - hvem gjør sånt egentlig? I hvilken verden er det normalt å kjefte på folk for ting som ikke finner sted i virkeligheten, og dét mange ganger? Og hvorfor i all verden kan noen finne seg i å bli behandlet sånn - det er det jeg lurer mest på. Det er jo helt vanlig at de farlige typene er verdens snilleste, mest trofaste osvosv. i begynnelsen, de som gjerne sender deg blomster og virkelig smører på, før de så begynner å kontrollere, kritisere, pirke og bestemme, og sakte men sikkert har de deg i fella, hvor du ikke tør å åpne kjeften fordi du er redd for at partneren skal bli sint, lei seg eller lignende, hvor du lar ham styre hvem du er sammen med, når, hvor og hvordan, og rett og slett tråkker på glasskår rundt ham. Så, når du endelig før opp øynene og 'tar en alvorsprat', så kommer tårene - "jeg klarer meg ikke uten deg, jeg elsker deg over alt på jord!!" - standard psycho-svar, og så snører han deg inn igjen, og luller deg inn i et falskt håp om at "jeg skal forandre meg for deg" blablabla, og før du aner det er du tilbake der du startet. Det finnes ingen mann som er så überfantastisk at han kan unnskyldes for noe sånt. Tro det eller ei, det er faktisk urovekkende mange jenter som ikke helt har skjønnt at det Gud har gitt dem mellom ørene er til for å brukes, selvfølgelig unnskylder det ikke oppførselen til han dusten som hun er sammen med i dette eksempelet, men om du ikke er flink til å tolke signaler i begynnelsen av ett forhold (dette gjelder begge) så må du regne med å bli brent. Anonym poster: 908f922b8f062af24c1e624543a087ec
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #22 Skrevet 21. desember 2012 Tro det eller ei, det er faktisk urovekkende mange jenter som ikke helt har skjønnt at det Gud har gitt dem mellom ørene er til for å brukes, selvfølgelig unnskylder det ikke oppførselen til han dusten som hun er sammen med i dette eksempelet, men om du ikke er flink til å tolke signaler i begynnelsen av ett forhold (dette gjelder begge) så må du regne med å bli brent. Anonym poster: 908f922b8f062af24c1e624543a087ec Det er faktisk langt flere gutter enn jenter som drikker seg mongo, så da kan man jo si at det er urovekkende mange mindre smarte blant det kjønnet også da. Hvor lenge skal man egentlige betale for et feilsteg? Når kan man få lov til å kalle seg fullstendig bruker av hele hjernen sin igjen? Anonym poster: 3775f7777990428d4298054ee638d34c 1
Gjest Skrevet 21. desember 2012 #23 Skrevet 21. desember 2012 TS. Du må huske på at forelskelse gjør at man ser på ting gjennom rosa briller. Derfor kan det noen ganger være veldig nyttig å få venners perspektiv på kjærester. I hvert fall om det er gode venner som vil ditt beste. Alle kan gjøre en feil. Å drikke seg til en blackout har hent med mange, dessverre. Det er ikke lurt, men det kan skje. Du har forklart deg, bedt om unnskyldning, osv. Om han ikke kan akseptere det og gå videre så har du ikke noe forhold. Han skal ikke gnu gammel dritt i trynet ditt hver gang det passer han. Du må sette foten ned og gi tydelig beskjed. Om det skjer igjen, så går du. Forlat stedet og slå av telefonen. Si at du prater med han når han roer seg. Bryt mønsteret. Du skal ikke måtte akseptere hans innfall. Om det ikke hjelper å prate med han, og om han ikke virkelig skjerper seg og gjør varige forandringer, da ødelegger du deg selv på forholdet. For du vil aldri være "bra nok" og han mener han har rett til å korrigere og kontrollere deg. Er delvis enig med hylekoret som roper "LØØØP" men man vet jo ikke helt hva som driver hans oppførsel og om han vil korrigere den. 3
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 21. desember 2012 #24 Skrevet 21. desember 2012 (endret) TS. Du må huske på at forelskelse gjør at man ser på ting gjennom rosa briller. Derfor kan det noen ganger være veldig nyttig å få venners perspektiv på kjærester. I hvert fall om det er gode venner som vil ditt beste. Alle kan gjøre en feil. Å drikke seg til en blackout har hent med mange, dessverre. Det er ikke lurt, men det kan skje. Du har forklart deg, bedt om unnskyldning, osv. Om han ikke kan akseptere det og gå videre så har du ikke noe forhold. Han skal ikke gnu gammel dritt i trynet ditt hver gang det passer han. Du må sette foten ned og gi tydelig beskjed. Om det skjer igjen, så går du. Forlat stedet og slå av telefonen. Si at du prater med han når han roer seg. Bryt mønsteret. Du skal ikke måtte akseptere hans innfall. Om det ikke hjelper å prate med han, og om han ikke virkelig skjerper seg og gjør varige forandringer, da ødelegger du deg selv på forholdet. For du vil aldri være "bra nok" og han mener han har rett til å korrigere og kontrollere deg. Er delvis enig med hylekoret som roper "LØØØP" men man vet jo ikke helt hva som driver hans oppførsel og om han vil korrigere den. Ok da, det du sier var hakket mer diplomatisk. Enig med hvert ord! Endret 21. desember 2012 av Amazing Cunt Wig
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2012 #25 Skrevet 21. desember 2012 Skal man ha det godt i ett forhold, tror jeg det er viktig å ha like oppfatninger om hva som er akseptabelt å gjøre. Alle kan gjøre feil, men når man har bedt om unnskyld bør det ikke tas opp til enhver tid. Dersom du var av lik oppfatning som han når det gjaldt kontrollbehov og frihet ville nok ting sett litt annerledes ut for deg. Du er nok mer "selvstendig" på en måte. Og begge deler må respekteres. Viktig at dere snakker ut om hvordan ting skal være for å unngå fremtidige konflikter.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #26 Skrevet 21. desember 2012 Gi uttrykk for at du ikke finner deg i den kontrollerende oppførselen. Aksepterer han ikke det, gå fra ham. Må si jeg synes dette forholdet hørtes veldig lite sunt ut. Anonym poster: c55100b0cb4aa6c3d1fd5c048e2c566b 1
Steinar40 Skrevet 21. desember 2012 #27 Skrevet 21. desember 2012 Er det egentlig så rart at han blir bekymret.....? Du drikker deg "sørpefull", og er ofte ute å fester. Og nå vil du til syden med venninner. Kanskje han har tidligere dårlige erfaringer? Dette er ikke psykopatiske trekk, men sjalusi og usikkerhet. Han viser jo at han bryr seg mye om deg, og bare er redd for å miste deg. Hadde vært mye verre hvis han ikke brydde seg i det hele tatt, bare lot deg gjøre som du ville. Men det kan jo være at dere har ulike verdier - på hva som er akseptabelt og ikke... Endelig et bra innlegg blant alle de andre idiotene som har svart her!
Steinar40 Skrevet 21. desember 2012 #28 Skrevet 21. desember 2012 TS må vise kjæresten at hun er til å stole på. Spesielt etter at hun har gjort et overtramp. Hva som skulle være så vanskelig å fatte med det er virkelig helt ubegripelig.
mckinley Skrevet 21. desember 2012 #29 Skrevet 21. desember 2012 Vel, noen ganger er det best å levere den totale usminkede sannhet, og jeg kunne sikkert skrevet "Dette lover ikke godt, og jeg er enig med vennina di om at du bør bryte ut av forholdet!" Innholdet er egentlig det samme Jeg kritiserer ikke fremgangsmåten fordi jeg syns den er for drøy eller ærlig, men fordi den ikke høres så effektiv ut. Jeg vet med meg selv at jeg heller lytter til råd som virker overveide og konstruktive.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 21. desember 2012 #30 Skrevet 21. desember 2012 TS må vise kjæresten at hun er til å stole på. Spesielt etter at hun har gjort et overtramp. Hva som skulle være så vanskelig å fatte med det er virkelig helt ubegripelig. Stemmer det, jeg fikk ikke med meg det gigantiske overtrampet hennes. Dette ubehandlede moralske feilsteget som ingen andre gjør og som sender partnere verden over inn i katatonisk sjalusi og usikkerhet. Sorry TS, gi gutten kos, varme og trygghet i noen år fremover så blir det sikkert bra. Det er nok best at du blir hjemme på kveldene de neste årene slik at han lærer å stole på deg slik at du aldri drikker deg full igjen.........best om du ikke drikker igjen faktisk, just in case. Koooz og klemz! 1
Steinar40 Skrevet 21. desember 2012 #31 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Stemmer det, jeg fikk ikke med meg det gigantiske overtrampet hennes. Dette ubehandlede moralske feilsteget som ingen andre gjør og som sender partnere verden over inn i katatonisk sjalusi og usikkerhet. Det trengs god vilje og tar lang tid å bygge opp tillit. Og ett sekund å ødelegge alt sammen igjen. Kanskje kommer du til å forstå dette en gang også. Endret 21. desember 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #32 Skrevet 21. desember 2012 Han er ikke som sine venner, dette vet jeg. De syns han er kjip og gammeldags. Han fester lite og prøver å få seg jobb her jeg bor. Trodde JEG var sjalu, men dette er ekstremt.. Jeg hater utroskap og kunne aldri gjort det mot noen. Syns det virker som bare slit å ha forhold jeg. Skjønner nesten ikke at folk gidder. Men som sagt, jeg elsker kjæresten min og vil gi det en sjanse. Noen som er/har vært sammen med en sjalu person som har forbedret seg? TS Anonym poster: d34523907d1611d61ebf5ea04c4fa1c4 Nei, det gikk over styr og ble selvmordstrusler fordi jeg ville fortsette på nach istedet for å legge meg med han. Synes dette er illevarslende tegn, var borti en nøyaktig lik en. Anonym poster: 3f7e1a8d6d0907c5327ef8c21b7b8f35 2
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 21. desember 2012 #33 Skrevet 21. desember 2012 Det trengs god vilje og tar lang tid å bygge opp tillit. Og ett sekund å ødelegge alt sammen igjen. Kanskje kommer du til å forstå dette en gang også. Ja, når du er laget av porselen.... Jeg forstår det nok når jeg blir voksen og klok som deg evt. om jeg driller hull i tinningen.
Steinar40 Skrevet 21. desember 2012 #34 Skrevet 21. desember 2012 Ja, når du er laget av porselen.... Jeg forstår det nok når jeg blir voksen og klok som deg evt. om jeg driller hull i tinningen. La oss ta en prat igjen så snart noen har tråkket på din tillit.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 21. desember 2012 #35 Skrevet 21. desember 2012 (endret) La oss ta en prat igjen så snart noen har tråkket på din tillit. Ok, kjæresten min har drukket seg møkkings opptil flere ganger, meg likeså. Ingen av oss som må avlyse noen ferier av den grunn. Det er du som kommer slepende med tiilitsbrudd i en sak som omhandler at en ung kvinne fikk i seg litt for mye drikke, om det er med på å sende ham inn i en spiral av usikkerhet og sjalusi ja da er jeg usikker på hvordan dette forholdet blir når det virkelig går oppoverbakke. Hva jeg har opplevd i livet er ikke relevant for denne tråden, de fleste her er enig om at hans oppførsel er i overkant drøy og bør slås ned på. Bortsett fra deg da selvsagt, som mener det handler om tillittsbrudd av første grad og alle som ikke greier å se det er idioter og/eller uvitende. Klassiker! Endret 21. desember 2012 av Amazing Cunt Wig 2
Steinar40 Skrevet 21. desember 2012 #36 Skrevet 21. desember 2012 Ok, kjæresten min har drukket seg møkkings opptil flere ganger, meg likeså. Ingen av oss som må avlyse noen ferier av den grunn. Det er du som kommer slepende med tiilitsbrudd i en sak som omhandler at en ung kvinne fikk i seg litt for mye drikke, om det er med på å sende ham inn i en spiral av usikkerhet og sjalusi ja da er jeg usikker på hvordan dette forholdet blir når det virkelig går oppoverbakke. Hva jeg har opplevd i livet er ikke relevant for denne tråden, de fleste her er enig om at hans oppførsel er i overkant drøy og bør slås ned på. Bortsett fra deg da selvsagt, som mener det handler om tillittsbrudd av første grad og alle som ikke greier å se det er idioter og/eller uvitende. Klassiker! Det du må forstå, det er at ulike folk har ulike syn på tillit. Jeg har heller ikke akkurat samme syn på dette som kjæresten til TS har. Folk er altså forskjellige. Men skal man leve i sammen med noen så må man respektere disse grensene som gjelder for paret. Ellers fungerer det ikke da tilliten ikke finnes. Og andre kan ikke komme å si at det er feil.
Gjest Skrevet 21. desember 2012 #37 Skrevet 21. desember 2012 TS må vise kjæresten at hun er til å stole på. Spesielt etter at hun har gjort et overtramp. Hva som skulle være så vanskelig å fatte med det er virkelig helt ubegripelig. Men har hun gjort et overtramp? Hun drakk for mye. En gang. Hun har bedt om unnskyldning og ikke gjentatt det. Han omgår seg med venner av tvilsom karakter som har uttalt at de ville gripe den minste anledning til å ha sex med TS. Lekkert! Han overdramatiserer den timen hun hadde blackout og tillegger henne ting som det ikke finnes noen grunn til å tro at hun har gjort. Han kjefter og kontrollerer. Han bruker "gammel dritt" som han skulle ha tilgitt mot henne kontinuerlig, hver gang han vil "slå ned" på hennes frie vilje. Hun har vært flink og ikke drukket mye i lang tid. Hun gjør så godt hun kan. Hun må gjentatte ganger be om unnskyldning for noe gammelt som blir brukt mot henne. Jeg synes at det store overtrampet her ikke er begått av henne. Det er begått av en mann som tror han kan eie og kue en kjæreste. Denne mannen er ikke et godt papir slik han fremstår her. 2
Steinar40 Skrevet 21. desember 2012 #38 Skrevet 21. desember 2012 Men har hun gjort et overtramp? Hun drakk for mye. En gang. Hun har bedt om unnskyldning og ikke gjentatt det. Han omgår seg med venner av tvilsom karakter som har uttalt at de ville gripe den minste anledning til å ha sex med TS. Lekkert! Han overdramatiserer den timen hun hadde blackout og tillegger henne ting som det ikke finnes noen grunn til å tro at hun har gjort. Han kjefter og kontrollerer. Han bruker "gammel dritt" som han skulle ha tilgitt mot henne kontinuerlig, hver gang han vil "slå ned" på hennes frie vilje. Hun har vært flink og ikke drukket mye i lang tid. Hun gjør så godt hun kan. Hun må gjentatte ganger be om unnskyldning for noe gammelt som blir brukt mot henne. Jeg synes at det store overtrampet her ikke er begått av henne. Det er begått av en mann som tror han kan eie og kue en kjæreste. Denne mannen er ikke et godt papir slik han fremstår her. TS har gjort ett overtramp, ja. Men det betyr jo ikke at hun ikke skal kunne sette grenser mot hans oppførsel. Dette må gå begge veier. Samtidig sier det seg selv at forholdet ikke kommer til å fungere hvis man ikke har sånn ca samme syn på grensene. Så når TS spør om kjæresten hennes er for kontrollerende så er det faktisk bare hun selv som kan svare på dette.
Gjest Skrevet 21. desember 2012 #39 Skrevet 21. desember 2012 Det kunne vært interessant å vite litt om kjærestens alkoholkonsum og hva han kan finne på når han drikker, men der er vi blanke. Mitt hovedinntrykk er vel at dette forholdet halter veldig av flere grunner, og begge har det bedre hver på sin kant. Men det er jo litt brutalt å si til folk.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 22. desember 2012 #40 Skrevet 22. desember 2012 (endret) Det du må forstå, det er at ulike folk har ulike syn på tillit. Jeg har heller ikke akkurat samme syn på dette som kjæresten til TS har. Folk er altså forskjellige. Men skal man leve i sammen med noen så må man respektere disse grensene som gjelder for paret. Ellers fungerer det ikke da tilliten ikke finnes. Og andre kan ikke komme å si at det er feil. Tåkeprat som har null og niks med noenting i denne tråden å gjøre, fortsett å ro du Steinar40 - en vakker dag treffer du nok land! Endret 22. desember 2012 av Amazing Cunt Wig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå