Gå til innhold

ettåring som har kastet opp i en uke nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ettåringen kastet opp i en uke å det er ingen tegn til at han begynner å bli bedre.

Jeg har vært hos lege å fant ut at han har infeksjon i halsen og har dermed så vondt at maten kommer i retur.

Begynte på medisin igår.

Noen som vet hvor lang tid det tar før medisinen begynner å virke?

Det eneste han ikke kaster opp av er fruktpure og yogurt men det er jo ikke mye å leve på :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang mat, så joda, det går godt med de tingene der. Med medisin så mener du penicilin? Det skal begynne å virke rimelig med en gang. Han skal bli merkbart bedre innen ett døgn. Har han noen merker/flekker på kroppen?

Anonym poster: 07cfee31ea7563c1a33785c3a9b7941e

Skrevet

Ang mat, så joda, det går godt med de tingene der. Med medisin så mener du penicilin? Det skal begynne å virke rimelig med en gang. Han skal bli merkbart bedre innen ett døgn. Har han noen merker/flekker på kroppen?

Bør jeg forsatt prøve til hvert måltid å gi noe mer enn bare fruktpure og yogurt?

Problemet er jo at da kaster han opp alt igjen.

pencilin ja :)

Begynte som sagt å gi han det igår,men forsatt så kastet han opp masse idag.

Nei han har ingen merker eller flekker på kroppen.

Å legene er ikke beskymret for at han kaster opp så mye ettersom han er så oppegående og ikke er slapp.

Men kan da ikke være så bra å kaste opp 5-6 ganger om dagen i over en uke vel?

Skrevet

Får han i seg noe væske? Må huske at små barn har veldig lett for å bli dehydrert! :/ det viktigste å få i han er drikke, og yogurt og fruktpure er veldig greit å prøve med :)

Men syns det er lenge for en ettåring å kaste opp så lenge, ville nok tatt kontakt med lege igjen i morgen, om han ikke slutter å kaste opp/ta til seg mat og drikke i morgen!

• Liker 1
Skrevet

Først: jeg er ingen ekspert og kan kun uttale meg ut fra egne erfaringer. Er du oppriktig bekymret for f. eks. dehydrering, synes jeg du skal i allefall ringe legevakt og spørre deg for.

Så jeg ville ikke mast så mye med maten. Særlig siden han får i seg noe og ikke er veldig slapp. Væske er viktig, da. Du kan jo ha stående fremme frukt eller andre slike ting. Eller gi han is. Mamma lager hjemmelaget is til oss av fløte, sukker og egg for å lure i oss mest mulig næring når vi var syke. Sier ikke at du skal gjøre det, altså😉

Men jeg synes det var veldig ofte han kastet opp. Sitter infeksjonen i halsen? Det kan være at han nå har irritert svelget så mye at det i seg selv fører til brekninger.

Du sier ikke noe om hvor gammel han er.

Skrevet

Beklager, så nå at det sto ettåringen:)

Skrevet

Får han i seg noe væske? Må huske at små barn har veldig lett for å bli dehydrert! :/ det viktigste å få i han er drikke, og yogurt og fruktpure er veldig greit å prøve med :)

Men syns det er lenge for en ettåring å kaste opp så lenge, ville nok tatt kontakt med lege igjen i morgen, om han ikke slutter å kaste opp/ta til seg mat og drikke i morgen!

Var hos legen igår men føler ikke at han tar det så seriøst ettersom sønnen min virker bra.

Men synst det er lenge å kaste opp for en så liten gutt.

Kan jo styre unna mat jeg tror han vil kaste opp av,men da må han leve på fruktpure og yogurt.

Skrevet

Var hos legen igår men føler ikke at han tar det så seriøst ettersom sønnen min virker bra.

Men synst det er lenge å kaste opp for en så liten gutt.

Kan jo styre unna mat jeg tror han vil kaste opp av,men da må han leve på fruktpure og yogurt.

hvis du føler legen ikke tar dere på alvor, så prøv å ring legevakten, evt rett til barneavdelingen på det nærmeste sykehuset :) siden barn blir så lett dehydrerte, så har barn en ganske høy prioritet!

Skrevet

Først: jeg er ingen ekspert og kan kun uttale meg ut fra egne erfaringer. Er du oppriktig bekymret for f. eks. dehydrering, synes jeg du skal i allefall ringe legevakt og spørre deg for.

Så jeg ville ikke mast så mye med maten. Særlig siden han får i seg noe og ikke er veldig slapp. Væske er viktig, da. Du kan jo ha stående fremme frukt eller andre slike ting. Eller gi han is. Mamma lager hjemmelaget is til oss av fløte, sukker og egg for å lure i oss mest mulig næring når vi var syke. Sier ikke at du skal gjøre det, altså

Men jeg synes det var veldig ofte han kastet opp. Sitter infeksjonen i halsen? Det kan være at han nå har irritert svelget så mye at det i seg selv fører til brekninger.

Du sier ikke noe om hvor gammel han er.

Ja legen sa infeksjonen sitter i halsen.

Han svelger mat fint,men har ikke gitt mere enn 3-4 små sjeer før alt kommer opp igjen.

Ja en ettåring som kaster opp 4-5 ganger om dagen i over en uke synes jeg også er ille,men virket ikke som legen var beskymret for det.

Dehydrert er han ikke enda hvertfall.

Skrevet

Kan du få time hos en annen lege? Så kan du evt. spørre når medisinen bør begynne å virke. Forklar at du er veldig bekymret.

Skrevet (endret)

.

Endret av Magnifique
Skrevet

Hvs du prøver annen mat som han har kastet opp til, så ikke gi det før en halvtime etter at du har gitt medisiner, slik at du slipper å gi dette om igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...