Gå til innhold

Pus vil ut og inn annenhver time hver natt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest s.k.e

Kattene er kastrerte begge to. Og de ER hjemkjære. Det er kanskje det som er problemet. Klarer ikke være for lenge borte fra kjære eiere.

Et spørsmål til dere som har vinduet åpent eller kattedør: Hva gjør dere når det er så vått og grisete ute som nå? Ikke så moro å ha våt katt løpende rundt i leiligheten og opp i senga!

Jo jeg skjønner det at jeg bare må bite tennene sammen. Men jeg tror jeg har funnet en mulig løsning. Siden det er vått ute og jeg må tørke labbene til pus når han skal inn, har han begynt å holde seg lenger ute/inne. Han syns nemlig ikke stort om denne nye rutinen og prøver dermed å unngå den!

Han har tisse-kasse inne, men har sluttet helt å bruke den. Ergo skyldes en del av turene at han rett og slett må gjøre fra seg, så akkurat det kan jeg ikke klandre han for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady-M
:ler: Møkkete pusespor og vått i senga må man regne med på denne tiden av året. Har en pusefrøken som lister seg opp i sengen om natten (enda hun vet hun ikke får lov) og om morgenen er det en haug med grus i enden av sengen. Jeg skifter bare sengetøy litt oftere. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde noe av det samme problemet. Vi hadde to unge hannkatter som vi hadde overtatt når de var 4 mnd gamle, og vanene de hadde innarbeidet da, var umulige å bli kvitt. De skulle innom og ut gjennomsnittlig 5-6 ganger hver natt, i tillegg til hele dagen lang. De skrapte og mjauet og vekket barna dersom vi ikke slapp dem ut, og dersom vi ikke slapp dem inn igjen så skrapte de opp alle vinduene.

De hang på vinduene og skrapte og skrapte døgnet rundt og vi prøvde alt som sto i menneskelig makt for å få dem til å slutte, men det gikk ikke.

Kattedør var ingen mulighet, vi leide i et helt nytt hus og spruteflaske gikk ikke. Vi dynket til og med ned vinduene med sitron og cajennepepper for å få dem til å slutte, men nei.

Naboene klaget, en etter en, en ringte til og med hysterisk klokken 8 om morgenen og vi var så fortvilet i tillegg til at vi ikke sov om natten. Jeg ringte til slutt dyrebeskyttelsen for å få dem til å ta kattene og gi dem til noen andre, men de hadde ikke kapasitet, og jeg spurte alle jeg kjente om de ville overta, men de hadde jo hørt rykter om kattebeistene fra helvete, så de bare lo. Til slutt avlivet vi dem, etter mye om og men og gråt. Jeg er katteelsker og hadde aldri sett for meg meg selv avlive et friskt dyr, men slik gikk det altså. Jeg gråt i flere dager etterpå, og har fremdeles nattsvart samvittighet, selv om jeg VET at jeg gjorde ALT i min makt for å få bukt med problemet, men de hadde rett og slett for store adferdsproblemer til at vi kunne beholde dem.

Har ikke noen gode råd å komme med, vi gav jo opp til slutt, ville bare si at jeg virkelig forstår hvordan du har det og dere har all min medfølelse :-( Vinduene våre er helt ødelagt, og jeg kvir meg som en hund til huseier oppdager det, for vi må nok ut med nye vinduer (6 stk) etter kattenes herjinger. Det blir nok lenge til jeg har katt igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest s.k.e.

Huff da Thula! Det var jo ikke akkurat noen lykkelig slutt på problemet. Jeg har heldigvis ikke fått noen klager verken fra hun jeg leier av (som har soverom over inngangsdøren min) eller andre naboer, så det er kun meg det går ut over. Og jeg vil ikke gi opp. Har hatt han i snart et år og vanene hans endrer seg stadig. Han er en tilpasningsdyktig kar som overnatter gjerne hos venner når jeg skal bort. Ikke noe problem det! Han er snill som et lam og alle syns det bare er kos når han er på besøk. Venninnen min sin katt er likedan. Så vi skal nok få orden på dette problemet også. Bare finne på noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest s.k.e

Jeg har funnet en løsning!!!!!!!

Pus får være inne om natten (han er jo ute stort sett hele dagen). Da er det bare min nattero han forstyrrer (ikke naboenes) og jeg sover med "sov-i-ro" i ørene så jeg bli ikke plaget likevel. Alarmen på mobilen har jeg på fullt volum og vibrasjon under hodeputen slik at jeg kommer meg opp om morgenen. Noen her, om ikke jeg husker feil, nevnte at katter er vanedyr og dermed håper jeg at jeg etterhvert kan slippe å ha de dingsene i ørene. Eneste negative er at han nå gjør fra seg inne i kassa, noe han hadde sluttet med, så det lukter ikke så godt i leiligheten. MEN alt er bedre enn å bli vekket hver 1/2 time!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...