AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Trenger tips til en billig, lys concealer. Jeg har egentlig fet hud, men nå ser det ut til at den er tørr siden jeg i dag la merke til at den ganske tunge concealeren jeg vanligvis bruker syntes utrolig godt i dagslys. Det så grusomt ut, spesielt siden jeg har litt store porer. Vet ikke helt om man kaller det kakete, for det var ikke for mye concealer, men man så veldig godt at den var der liksom. Fant også ut i dagslys at det er helt feil farge for meg. :/ Jeg har lys hud. Vet ikke helt hva slags undertone jeg har. Så her er "kravene" mine til concealeren. - Dekker godt. (Har rødheter, kviser og blå ringer under øynene) - Under 200 kroner. - Kan kjøpes i vanlige butikker (f.eks H&M, KIcks, the body shop, cubus) - Må finnes i lys farge. - Holder seg godt på. (Trenger ikke være vannfast) - Ikke pudderkonsistens. Setter kjempestor pris på hvis dere vil ta dere tid til å komme med forslag! For øyeblikket har jeg kun den forræderiske concealeren. Og den føler jeg meg grusom med. xD Anonym poster: d36785d3285b5b7d0ad1fe11ccea37c6
marylan Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Hva heter concealer du bruker ?? Jeg personlig elsker Loreal sin concealer. Syns den dekker fantastisk bra. Eller så er Dior Nude bra.. men koster vell 260 tror jeg. En veldig billig varrian er NYX sine concealere, men de er bare på nettet De dekker helt sykt bra og er gode og myke. Billige er de også.. ca 30-40 kr. Bruker du pudder over concealer ?
xkittymaria Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Har akkurat samme problemet :/ samme kravene også Endret 20. desember 2012 av xkittymaria
Værhår Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Maryland: Jeg bruker nå GloMinerals GloCamouflage, og jeg digget den til jeg så at fargen kræsjet. De har bare 3 farger dessverre. Og så bestemte jo huden min seg for å bli tørr etter en stund også, så nå kaker den seg som sagt. :/ jeg skal Google den L'oreal concealeren du nevner. Xkittymaria: Da er vi to. Håper virkelig det er fler av oss, og at noen har funnet en såkalt "holy grail" concealer. 1
Værhår Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Ok. Nøyaktig hva heter L'oreal concealeren marylan? Jeg har ihvertfall prøvd L'oreal True Match, den er for gul og dekker ikke bra. Og på meg sitter den dårlig.
Gjest HunterLady Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Veldig dyr, men den absolutt beste jeg noensinne har brukt, og jeg har prøvd svært mange. Lancome Effasernes Longue Tenue Jeg er meget lys i huden og bruker selv nr 02 som heter Beige Sable.
Lovealii Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Mac sine concealer er det beste synes jeg.. Er ikke så fan av deres foundation, men concealer ville jeg aldri ha valgt fra et annet merke..
Gjest HunterLady Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Mac sine concealer er det beste synes jeg.. Er ikke så fan av deres foundation, men concealer ville jeg aldri ha valgt fra et annet merke.. Morsomt hvor ulike alle er. Jeg elsker MAC, men concealeren deres er noe av det verste jeg har vært borti. Den dekket nokså bra, men jeg er 100% sikker på at det var den som utløste den svært urene og kvisete huden jeg fikk. Foundation til MAC derimot er lik HEAVEN. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Off topic, men hva er å kake seg? Anonym poster: b01c48b3b39497999e21b49ae0b7af63
Gjest HunterLady Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Off topic, men hva er å kake seg? Anonym poster: b01c48b3b39497999e21b49ae0b7af63 At den blir ujevn, kantete eller klumpete.
loffen Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Jeg bruker Max Factor Mastertouch og er veldig fornøyd, jeg har også lys hud og store porer. Og jeg kjøper'n på Cubus. Endret 20. desember 2012 av loffen
Værhår Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 MAC er dyrt og i tillegg vanskelig å få tak i. Max factor master touch hadde fått litt dårlige reviews på Makeupalley. :/ I tillegg er den mest for under øynene. Men takker masse for forskag! Jeg sjekker ut alt.
Gjest HunterLady Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 (endret) MAC er dyrt og i tillegg vanskelig å få tak i. Max factor master touch hadde fått litt dårlige reviews på Makeupalley. :/ I tillegg er den mest for under øynene. Men takker masse for forskag! Jeg sjekker ut alt. Jeg har ikke prøvd Maxfactor, men bruker som sagt Lancome (tidligere i denne tråden). Den er også beregnet for rundt øyne. Rundt øynene er det mange som har blålilla hudområder og det er ofte vanskelig å dekke slik man ønsker. Ergo, dersom en slik concealer er bra, så dekker den godt stort sett overalt. Endret 20. desember 2012 av HunterLady
Djungelvrål Skrevet 21. desember 2012 #14 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har funnet ut at underlaget har litt å si for concealer. Jeg bruker Dior Nudeskin sin, den kaker seg og blir småtørr hvis jeg bruker for lett øyekrem under. Men når jeg bruker en dråpe av Shiseido fuktmaske istedet holder den seg penere på og blir mindre tørr. Må heller ikke ta pudder oppå. Jeg leter enda jeg også etter den perfekte.....
Cosette Skrevet 21. desember 2012 #15 Skrevet 21. desember 2012 Erase Paste fra Benefit er den beste jeg har forsøkt hittil.
Djungelvrål Skrevet 21. desember 2012 #16 Skrevet 21. desember 2012 Leste revews om at den var tykk og la seg i de fine linjene under øynene så det er nok ikke noe for meg.
Gjest brookedavis Skrevet 21. desember 2012 #17 Skrevet 21. desember 2012 YSL sin er den beste. hadde aldri i livet byttet den ut
Djungelvrål Skrevet 21. desember 2012 #18 Skrevet 21. desember 2012 Den pennen? Skjønner det ikke, den dekker jo ikke i det hele tatt, men er sikkert fin hvis man bare skal lysne og se mer våken ut da.
Djungelvrål Skrevet 21. desember 2012 #19 Skrevet 21. desember 2012 Noen som har prøvd noen av disse fra Smashbox? http://www.smashbox.com/product/6034/17767/Face/Concealer/HIGH-DEFINITION-LIQUID-CONCEALER/index.tmpl http://www.smashbox.com/product/6034/17803/Face/Concealer/PHOTO-OP-UNDER-EYE-BRIGHTENER/Studio-Artist-Favorite/index.tmpl
Honesty Skrevet 21. desember 2012 #20 Skrevet 21. desember 2012 Noen som har prøvd noen av disse fra Smashbox? http://www.smashbox....ALER/index.tmpl http://www.smashbox....rite/index.tmpl Jeg kjøpte High Definition-concealeren (den første linken) for en uke siden, men den er akkurat like bra/dårlig som for eksempel Dior Nude. Jeg merker at med fetere underlag blir den mindre pudrete, men da sklir den rundt, og med pudder blir det tørt og kakete... For meg er den beste concealeren til bruk under øynene Guerlain Precious Light, men den koster over 400 kroner for 1,5 ml. Til bruk i ansikt vil jeg anbefale MAC Pro Longwear, om man takler den teite pumpen som gir altfor mye produkt hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå