AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg er for tiden i permisjon og skal ut i jobb igjen om et par mnd. Det er en deltidsjobb, og ligger ca. 3 kvarter unna med kollektiv transport. Jeg trives veldig godt der, og har jobbet der i mange år. Er likevel på jakt etter en fulltidsjobb, og har søkt på flere stillinger, uten særlig respons sålangt. Nå ser jeg at de trenger en deltidsstilling på en butikk i umiddelbar nærhet fra der jeg bor, og jeg lurer på å søke. Det vil jo være bedre å ha en deltidsjobb i nærheten enn en langt unna? Likevel har jeg noen moralske problemer med å gjøre det. Jeg er jo som sagt på jakt etter en fulltidsjobb, og vil fortsette å søke om jeg får en ny deltidsjobb. Dette vil da bare bli en midlertidig arbeidsplass. Hva tror folk? Burde jeg slenge inn en søknad likevel? Noen med erfaringer? Folk jeg har nevnt det for har sagt at jeg bør søke. Det er en kynisk verden På eventuelt intervju vil jeg naturligvis ikke nevne noe om at det bare er midlertidig. Forresten: jeg er interessert i fulltidsstilling innen kjeden jeg jobber i nå, og sjansen for å få det er vel større om jeg holder meg innen samme kjede? Eller? Har et godt forhold til nåværende sjef. Anonym poster: 4b5939ff41e403cd3d02f27793ae8080
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Når arbeidsgiver ikke gir deg fulltidsstilling til tross for at man påpeker at man ønsker det, så må de også forvente at arbeidstakerne sine går over i en annen fulltidsjobb når de får tilbud om det. Jeg ser det slik at arbeidstaker kan ikke ta ansvaret for at arbeidsgiver ikke tilbyr fulltidsstilling, derfor skal du bare søke. Men selsvagt bør man være ryddig når man er i søknadsprosessen og søker seg ut. Har man et godt forhold til sjefen i dag, så er det ingen vits i å risikerere å ødelegge dette med at man plutselig har en annne jobbe en dag. Har man en sjef man kan snakke med så bør man være tidlig ute slik at vedkommende har mulighet til å begynne prosessen med å finne en erstatter. Anonym poster: b7241eefc63762f516633d1c8e82f6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå