Gå til innhold

Allergisk og uten råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 9 mnd gammel valp som jeg nå har begynt å reagere på. Får rennende øyne, kløe, tett hals, søvnproblemer, utslett osv. Jeg har vært hos legen og fått høre at jeg er allergisk, men siden jeg ikke har reagert på tidligere hund jeg har hatt og ingen andre hunder fikk jeg høre at det er mulig at jeg bare reagerer på akkurat min hund sitt allergen. Jeg kom til at jeg må velge mellom å beholde hunden eller omplassere han. Siden jeg reagerer så sterk på han valgte jeg å omplassere, men det var ikke så lett.

Jeg har hunden sammen min samboer, og hans foreldre har blitt veldig glad i hunden. Da vi sa at vi hadde bestemt oss for å omplassere han ble de utrolig sinte, og det ente med at jeg fikk kjeft og var en stor egoist. De ville at DE skulle finne en løsning til hunden i nærheten der de fikk ha hunden ofte hjemme hos seg. Det endte med at det nye hjemmet til hunden ble oppringt og vi avlyste de som skulle gi hunden ett nytt hjem.

Nå sitter jeg her helt tom i tankene med en hund jeg er veldig allergisk mot. Siden jeg er den som kan mest om hund er det jeg som gjør alt. Forer han, steller han, går tur, leker, trener med den osv. Dette går utover helsa mi og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Det nye hjemmet til hunden hadde blitt hos min veninne på en gård der de har stor inngjerda tomt, nært fjellet der den får være med på lange turer. Det er jakthund så med nye eiere hadde den fått fortsette med å bli trent i spor, være med på jakt og mange flotte aktiviteter. Foreldrene til samboer vil at hunden skal være her i området, med en gammel dame der de kan besøke henne ofte og reise frem og tilbake men hunden fremfor et fast, godt hjem.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg bare være fast bestemt på det jeg mener er best? Eller skal så og si hele familiens ønsker bestemme hvor hunden skal være?

Anonym poster: 2ed117c042e452450316e77300f6c5c4

Anonym poster: 417ae21fee4b524dc59f6b0bd81151ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din hund, du bestemmer. De tenker jo bare på seg selv mens du setter livskvaliteten til hunden foran egne interesser. Nei, gjør som du hadde tenkt. Svigerforeldrene dine får kjøpe seg hund selv om det er så viktig.

Skrevet

Høres ut som du allerede har funnet hunden ett flott hjem.

Jeg ville stått på mitt, for ditt og hundens beste. Du kan jo ikke gå rundt å være syk heletiden, og attpåtil gjøre alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...