Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Blir litt deprimert jeg til tider..... må bare få ut litt Vil gå ned i vekt... er inne og leser på alt som har m slanking å gjøre... Gikk opp masse i løpet av ett år pga noen medisiner. det er tre år siden og jeg går ikke på noe nå. Spiser sunt , går turer, svømmer og står på ski.. Dette begynte jeg med for snart ett år siden.. og vekta har stått på det samme siden i sommer.. og jeg merker ikke stort på klærne heller (eller målebåndet) Dette gjør meg til tider veldig frustrert... Så jeg er inne på alle slankesider og leser..... og blir deprimert... Syns nesten alle går ned masse... selv om jeg gjør det samme og spiser det samme funker ingenting på meg!!! Spiser epleedikktabletter nå.. for å klamre meg til et lite håp.. skal ned miinst 15 kg.. Tror jeg må slutte å lese på andre jeg.... :cry: sukk.....
aowi Skrevet 10. mars 2004 #2 Skrevet 10. mars 2004 Hadde glemt å logge meg inn..... Meg som er litt deppa
*Lene* Skrevet 10. mars 2004 #3 Skrevet 10. mars 2004 Men spiser du riktig? Viktig å spise ofte og lite! Spise lite, gjør at vekta stagnerer, og niholder på de reservene den har! Skriv ned hva du spiser, da er det letter å se i ettertid! Selv er jo bruker av dette forum: www.slankenett.no Anbefales! Møter mye støtte, og det hjelper! Lykke til!
aowi Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 hei penelene :-) koselig å få svar så fort :-) Jeg spiser nok... er ofte inne på slankenett oxo.. men det hjelper ikke stort når alt er stagnert Men jeg spiser altså : frokost : 1 skive hjemmbakt brød (rugbrød) m skinke stort sett.. (og ikke no smør) Lunch : 2 skiver hjemmbakt brød m skinke og av og til ost Middag : det sambo lager :-) pasta og skinke, mye rent kjøtt, kylling, wok og lignende. passer på at han bruker olje i stedet for fett men får stort sett ikke være på kjøkkenet når han lager mat :-? Kvelds: brødet mitt igjen, 1-2 brødskiver m syltetøy, makrell i tomat ol bytter av og til ut kvelds m yoghurt naturell blandet m mitt syltetøy og musli.. spiser ofte dette til mellommåltid oxo. Det og sånne havreklikjeks. Har matallergi og kan stort sett bare spise appelsiner og tomat (ikke eple,pærer, nøtter og MASSE annet ) men appelsin og tomat spiser jeg flere av til dagen stort sett Drikker stort sett grønn te , kaffe, 1 glass juice og masse vann Potetgull er jeg ikke noe glad i, sjokolade inneholder stort sett litt nøtter og det er nok til at jeg ikke kan spise det.... spiser saltstenger av og til på lørdager men har ellers ikke noe behov for søtt (tror dette er litt pga epleedikken m krom oxo..) Ble langt dette ... men hvordan ser det ut???????
Sarabi Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Hei! Her er noen gode tips. Spis veldig grovt brød. Jo flere melsorter i brødet, jo bedre. Gjerne med kjøttpålegg det er lite karbohydrater i. Svinekjøtt, biffkjøtt og kylling er veldig bra. Spis grønnsaker. Gulrot, brokkoli, mais osv. Mat med masse proteiner. Proteiner er bra. Spis 4 like store måltid om dagen. Lunch og kvelds kan godt byttes ut med proteindrikk. Hold deg unna godterier. Kjøp frukt eller tørket frukt. Du får en metthetsfølelse av det. Bruker du mye sukker i maten? Kjøp Fedon Lindbergs Fruktosesukker. Smaker akkurat som vanlig sukker. Hold deg unna alkohol. Drikk mye vann. Ikke drikk mye juice, og kutt helt ut brusen. Kan drikke light brus. Spis lite poteter, da de inneholder trege karbohydrater. Nøtter skal du bare spise. Det er sunt. Spesielt peanøtter. Dette har hjulpet meg. Det går sakte, men det hjelper. :D Håper jeg har hjulpet deg litt.
Bentebent Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Spis salat til lunsj i stede for brød. Det er mye mer kalorier i brød(uansett hvor grovt det er) Men har du prøvd blodtypediett? Vet du hvilken blodtype du har? Har du f.eks. blodtype A, så bør du ikke spise så mye kjøtt. Har du B kan du spise det meste av kjøtt, men bør ikke spise så mye kylling og svin. Bør heller ikke spise så mye korn produkter. Havregryn er bra for blodtype B.
*Lene* Skrevet 10. mars 2004 #7 Skrevet 10. mars 2004 Høres ut som du har ett sundt kosthold! Men jeg ville kanskje byttet ut brødet med knekkebrød! Selv gjorde jeg det, og fikk sving på sakene! Spiser nå ett knekkebrød som heter "det lille runde" (rød pakke) 1. knekkebrød inneholder kun 40 kcal! Metter myyye mer enn brød, pluss at du holder sulten lenger unna!
Gjest 1111 Skrevet 10. mars 2004 #8 Skrevet 10. mars 2004 Jeg må bare få si at jeg skjønner at det kan virke deprimerende å være på slankern, men ikke se/kjenne noen forskjell, selv etter lang tid. kostholdet ditt ser greit ut, du kan med fordel gjøre noen endringer som andre allerede har nevnt. slanking tar tid.. dessverre. jeg ønsker deg lykke til videre, jeg håper du når målene dine
la_luz Skrevet 10. mars 2004 #9 Skrevet 10. mars 2004 Hei, Skjønner det godt, har følt det litt sånn innimellom. En ting som garantert virker er tell kalorier, på absolutt alt du siper. Kjøp deg en kjøken vekt hvis du ikke har en og vei maten og regn ut hvor mye du får i deg i løpet dag. Regn med alt! hvert gram smør, oste skive osv. Jeg kan tenke at brødet og pastaen inneholder en del mer kalorier enn du tror Kvinner forbrenner ca 1800 - 2000 kacl per dag uten trening. Hvis du spiser mindre enn dette går du net i vekt. Legg deg på 1100 - 1200 per dag. Dette må virke.
Bentebent Skrevet 10. mars 2004 #10 Skrevet 10. mars 2004 Har du prøvd Helsevakten? Jeg har en prøve uke med den nå og er veldig fornøyd så langt. Tenker mye bedre over hva jeg spiser, og sørger for at jeg ikke spiser mer enn jeg forbrenner. Det er gratis i 7 dager, deretter må du kjøpe hvis du vil fortsette med den. Gå på www.nutris.com og sjekk ut
aowi Skrevet 11. mars 2004 #11 Skrevet 11. mars 2004 Tusen takk for gode råd :-) Telle kalorier tør jeg ikke begi meg inn på.... Brødet mitt inneholder to typer rug , sammalt hvete, havrekli, solsikkekjerner, solsikkeolje, litt anis, fennikkel og salt. og bittelitt vanlig hvetemel på toppen knallgodt om jeg får si det selv og det metter lenge. Blodtypedietten ville ha meg til å nesten ikke spise kjøtt.... og da hadde jeg ikke overlevd :o kjøtt må jeg ha!!!!!! spiser mye elg (pappa jakter) og det er magert og fint kjøtt :-D Helsevakten .... hmmm prøve den Oppdateringer kommer sikkert !! Dagen blir litt lysere når man kommer inn her på KG!!!
Bentebent Skrevet 11. mars 2004 #12 Skrevet 11. mars 2004 Telle kalorier tør jeg ikke begi meg inn på.... Helsevakten .... hmmm prøve den Helsevakten er jo litt telling av kalorier da...
aowi Skrevet 11. mars 2004 #13 Skrevet 11. mars 2004 Helsevakten er jo litt telling av kalorier da... uffda....... vi får se.....
Tusseline Skrevet 11. mars 2004 #14 Skrevet 11. mars 2004 Nøtter skal du bare spise. Det er sunt. Spesielt peanøtter. Er bare nødt til å føre til at de sunne peanøttene er uten salt, og omslynget av et skall.
la_luz Skrevet 11. mars 2004 #15 Skrevet 11. mars 2004 På posen til de ingrediense du har i brødet ditt står det sikkert nærings innhold mål opp hver ingrediens. Hvis du har regnet ut det en gang så vet du det jo for alltid. Det er ikke avansert Du lurte på hvorfor vekten har stått stille? Ved litt regning så kan du få svaret....... Når du har telt kcal i en uke kommer du til å huske ca innhold senere.
Tusseline Skrevet 11. mars 2004 #16 Skrevet 11. mars 2004 En ting som garantert virker er tell kalorier' date=' på absolutt alt du siper.[/quote'] Feil. Det er langt ifra menneskelig å telle hver eneste kalori man inntar. Poenget ligger ikke her. Greit nok, at man skal ha en viss oversikt men å bevege seg så langt som å telle ALLE kalorier er rett og slett, usunt.
Bentebent Skrevet 11. mars 2004 #17 Skrevet 11. mars 2004 uffda....... vi får se..... Du får jo en uke gratis, så du kan jo prøve. Er du ikke fornøyd lar du bare være å kjøpe det
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #18 Skrevet 11. mars 2004 Det ser ut som om du spiser mye karbohydrater.Forsøk å erstatte noen av dem med proteiner. Helsevakten anbefales! Du slipper å tell kalorier, for programmet teller det for deg, du taster bare inn hva du har spist og i hvilke mengder! Det kan ofte være greit å holde rede på kaloriene, ihvertfall i en periode, for det er veldig lett å lure seg selv..en pastamiddag kan ofte komme opp i en god del kalorier, selv om det ikke ser så mye ut..Du kan jo også forsøke å oppsøke en ernæringsfysolog. Men om du gjør veldig små reguleringer går nok kiloene av, du er veldig flink, du spiser bra! Hvis du har mistanke om at forbrenningen er dårlig, få den sjekket hos lege.Går du på medisiner nå? Enkelte medisiner kan påføre vektøkningen/hindre vekttap.Sjekk dette. (på felleskatalogen.no får du oversikt over bivirkninger på alle medisiner)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #19 Skrevet 11. mars 2004 oops..så nettopp at du ikke går på noen medisiner nå, leste visst ikke innlegget godt nok.. :oops:
aowi Skrevet 14. mars 2004 #20 Skrevet 14. mars 2004 Hei igjen. Ser det er mange som foreslår nøtter, tørket frukt og sånt men det er lite av dette jeg kan spise..... appelsiner og tomat går men lite annet oops..så nettopp at du ikke går på noen medisiner nå' date=' leste visst ikke innlegget godt nok.. :oops:[/quote'] Kanskje du så litt frem i tid.... Må begynne på medisiner igjen... og de er vektøkning en bivirkning av :cry: ikkeno håp for meg nei...... enda mer deppa jeg.........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå