Gå til innhold

Til alle

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sier takk for meg her på KG.

Når man har et behov for å eksponere seg så til de grader, at man påberoper seg både høy IQ+++, må man regne med reaksjoner fra andre brukere. At reaksjonene derved blir både slettet eller trådene lukket, opplever jeg for dumt. Synes målet med et diskusjonsforum bør være å kunne diskutere, uten hele tiden bli sensurert. Så langt jeg har sett har det ikke vært snakk om personhets, snarere sunne reaksjoner for å fremme gode verdier. Opplever at visse personer her som brukere av KG, kun bruker forumet til å eksponere seg selv og fyre opp under sitt eget ego.

Kanskje tar jeg feil, for på nettet kan man jo være akkurat slik man drømmer om, skape sin egen fantasiverden.

Uansett, takk for meg!

Lykke til, Waco! icon_smile.gif

Miss Blaise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Modesty, vil bare gi min fulle støtte. Ikke forsvinn!!!

Akkurat nå er jeg så sint at jeg ikke klarer å skrive mer, tar igjen senere.

klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modesty, dette er et forum der man kan diskutere, det har du helt rett i.

Det som er feil, er når man setter i gang med å diskutere en annen bruker på denne måten.

Det kalles personhets, og rammes av reglene

Moderator.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dersom noen ønsker å påberope seg både den ene og det andre, hva så?

Er det ikke opp til hver og en av oss hvordan vi velger å fremstille livene våre? Hva som er reelt og ikke, burde forsåvidt være uinteressant, fordi det får andre brukere likevel ikke tak i. Det er prisen for å diskutere på Internett.

At enkelte gjør mer ut av seg her enn andre, er ikke det også litt greit? At enkelte kan provosere følelsene våre, sier jo bare litt om oss selv.

Jeg har absolutt ikke sansen for at enkelte fokuserer på personangrep og at andre bare hopper på og fortsetter karusellen. Det er direkte utilbørlig at enkelte starter sjikanetråder som går på en person. Da lurer jeg virkelig på om enkelte ikke har noe ordelig liv. Det er neste så jeg får den oppfatningen at enkelte virkelig sover dårlig om nettene, fordi de har blitt så til de grader provosert på KG!!!

Det er forresten aldri noen som går seirende ut av en diskusjon ved å angripe personen som argumenterer. Helt greit å angripe argumentene. Det er vel poenget i en diskusjon.

Nei folkens, litt raushet i forhold til hverandre er ikke av det vonde.

Husk: Det er ikke tornene som stikker, men du som stikker deg på tornene. Tenk litt over akkurat det. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Helt enig med Rita. Ha det bra og lykke til videre, Modesty. Håper du får det bra et annet sted.

Dette er så latterlig, kjerringer på sitt verste. Hvem er det som oppdrar oss til å bli sånn? Ligger det i genene våre? Hvor er toleransen for andre mennesker?

Jeg er så glad jeg har mange mannlige venner. Og de godt utvalgte venninnene jeg har, er heldigvis "unormale" akkurat som meg, hvis vi skal gå etter KG's målestokk.

Nei, nå får dere begynne å skjerpe dere kaklehøner! Prøv å les litt mellom linjene i det Waco f.eks skriver, og ikke ta alt så personlig. Selvfølgelig kommer fyren med masse svada, men i det store og hele så har han så rett så rett, dessverre!

Grrrrr, jeg gremmes over mine medsøstre!

Hilsen ei som har holdt kjeft for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror ikke hensikten var å kritisere Waco, snarere tvert imot! "Lykke til, Waco", betydde at han ble lykkeønsket, da hans tråder uhensiktsmessig ofte blir lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jenter ofte er veldig hyggelige, jeg -også her inne.

Synd at noen ikke gidder å være her mer. Har ikke fulgt med så veldig på sjikane-tråder her inne, men synes det er trist om det blir sånn at noen blir lei seg.

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk etter å ha frekventert dette stedet over litt tid, er at svært mange er fryktelig dårlige på å skille (som Rita nevner) angrep på argumenter og angrep på personer.

Jeg har sett utallige eksempler på at mennesker her inne har blitt dødelig fornærmet når påstander og argumentasjon blir enten motsagt eller satt spørsmål ved.

Et angrep på eller kritikk av et argument er da ikke et personangrep. Dette overrasker meg litt mindre for hver gang, men det gjør det litt mindre attraktivt å hive seg på for hver gang, med tanke på å få til en til en frisk debatt.

Mange er bare så utrolig hårsåre, men vil allikevel sende ut både kontroversielle meninger og påstander. Synes dette er tøft, jeg, men da må samtidig vedkommede person takle å argumentere for sitt eget syn, og stå litt for det som blir skrevet.

Dette gjelder både kvinner og menn, og jeg har absolutt ikke inntrykk av at jenter er verre på dette. Det finnes en rekke eksempler på jenter er gode på akkurat dette icon_smile.gif Saklige og knallgode debattanter.

La oss prøve å bli flinkere til å takle at argumentene våre og påstandene våre blir motsagt av andre. Dette er IKKE personangrep.

Har selv opplevd, foglarne vet hvor mange gang, å bli kalt både bitchy, innsnevra, stabeist, rødstrømpe, hespetre etc etc.

So what? Disse karakteristikkene kommer fra personer som jeg ikke vet noe om, eller har det fjerneste begrep om hvem jeg er. Og som regel så blir dette slengt ut når en person går tom for andre argumenter. Og det gjør definitivt sitt til at jeg mister troen på hvor smart denne personen egentlig er.

Bare ved å skrive dette, så lener jeg meg tilbake og venter på følgende kommentar:

"Hvem faen tror du at du er, Maiken. Er du lissom feilfri du da??? Jækla hespetre av en besserwisser av en rødstrømte som tror du er så perfekt at du kan dømme andre ut ifra hvordan de dømmer deg! Innsnevra bitch!!"

Kom igjen dah. I'm ready icon_smile.gif

Maiken icon_smile.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Maiken den 2002-06-03 08:54 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...