Amber Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har en kastrert pus på ca 6 år. Han har alltid vært veldig kjælen og bedagelig. På vinters tid er det ikke alltid like stas å være ute, når det er kaldt og snø. I sommer flyttet vi, og siden han er litt skvetten av seg så tok det litt tid å bli husvarm. Men det gikk seg til etterhvert. Men nå i de siste månedene er det sånn at han protesterer ganske tydelig når han må ut. Han går ikke ut frivillig; så han må bæres ut. Det er tydelig at han ikke vil, og når han da først er ute så gjemmer han seg bare under materialen vi har stående noen meter bortenfor ytterdøra. Går ikke lenger. Nesten så han er redd for noe? Dette skjer også på godværsdager med plussgrader og bar bakke. Katten kan da ikke bare ligg i sofaen i ukesvis i strekk, det er da ikke sunt? Han virker veldig pysete synes jeg, kanskje noen har skremt ham? Gode råd taes imot med takk
Gjest Badebuksa Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 La ham være inne hvis han ikke vil ut, da Man kan spekulere i så mye, men det viktigste er at man ikke tvinger katten ut om den ikke vil. 5
Lucid Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Skjønner'n godt jeg. Trives best inne selv, men det er da ingenting galt i det? Det kan jo bare være at dette er en periode. Når våren kryper rundt hushjørnet, sola våkner og begynner å slikke bakken slik at alle småkryp og andre dyr våkner. Fuglene kommer tilbake, dyr står opp og alle blomstene begynner å gi i fra seg farge og lukt, DA skal du se at pus vil ut igjen.. (gud så poetisk jeg ble..) 2 1
Gjest Doh Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Kan virke som om noe har skremt han ja, Ville latt han være inne, når han vil ut igjen sier han nok fra 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 La han være inne, eller vær ute sammen med han. Så han kan føle seg trygg igjen. Kanskje dere har rev nære huset? Da er det i så fall godt å ha hjelpere i nærheten.
Gjest Spiderpig Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Som de andre sier: Vil ikke pus ut, så får han slippe da. Det er jo ikke noe hyggelig å tvinge han ut når han syntes det er skummelt og bare vil være inne. Du får aktivisere han litt, leke med han og kose på han inne. Og ikke kaste han ut om han ikke vil 1
Tabris Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 La ham være inne. Tvang kan bare gjøre det verre. Ha heller døren åpen når sommeren kommer tilbake, og kanskje sett dere ute med noe god kattemat og leker, så kan det være han blir fristet til å sette en pote utenfor døren igjen likevel? Katter er ikke særlig gode å overtale til noe de ikke vil, men de er svært nysgjerrige...
Amber Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2012 Hm... et resultat av at han ikke er ute er at han er begynnt å røyte mer - det er seriøst kattehår dotter overalt, hele tiden uansett hvor mye jeg støvsuger... lurer på om det er fordi han mister vinterpelsen når han alltid bare ligger på varmekablene og sover.. Synes dere ikke det blir for lite mosjon av at han bare ligger inne i månedsvis da?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Sørg for å gi ham mosjon inne. Det krever mer av deg enn om han mosjonerer av seg selv ute. Du kan leke med type laserpenn, mus-på-en-pinne, og lignende. At pus bare ligger på sofaen frem til sommeren er definitivt ikke bra for ham. Katter trenger mosjon, akkurat som vi mennesker. Anonym poster: a250b13288d6702bf32bdd3b896d9a7b 2
Aeternitas Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Min katt er heller ikke ute for tiden. Tror det er snøen. Han har vært mye ute når det har vært kaldere, men han var vel ute i sin første snø for en-to uker siden og har ikke vært ute siden:p
Gjest Chin Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 Da må du bare aktivisere han da =D Børste han daglig til han roer ned på røytinga. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Skrevet 15. april 2023 Sliter med det samme, har ei på snart 3 år som nekter å gå ut via terrassedøra lenger, nå er det kun inngangsdøra som gjelder 🤷♀️ Anonymkode: 06741...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå