Gå til innhold

Barn og Internet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 9 år og en gutt på 7 år.

De har "oppdaget" Internet og bruken har vært og er forsåvidt, håper jeg ennå uskyldig. De ser mye på klipp fra nrksuper.no.

Men så har noe kommet som heter Moviestarplanet, der de lager sin egen profil, samhandler med andre, gir gaver etc. Leste på nettet at dette nettstedet er et eldorado for pedofile, og liker ikke dette.Ord som sex er umulig å skrive, men seks kan skrives, og brukes.

Vil ikke nekte barna å bruke dette, da alle vennene deres gjør det. Har ikke tro på forbud, men kommunikasjon, samt at jeg følger med aktivitetene, så godt jeg kan.

Noen andre som har "utfordringer" med barnas bruk av sosiale medier?

Anonym poster: 9f6d4fab706c7988cf3674cb493eba0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 10 år har hatt bruker på flere av disse sidene. Jeg har ikke opplevd det som et problem, dessuten blir han fort lei så han er ikke aktiv lenge på hvert sted.

Nå er han bruker på et sted, der det samles barn over hele verden. Det går i mye engelsk, noe som jeg ser på som positivt.

Hvis du følger med, og lager noen grunnregler fra starten - går det nok bra skal du se :) Vi har hittil vært innom Panfu, Club Pingvin, Pengebyen, Moviestarplanet og noen andre som jeg ikke husker i farten,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...