AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Hei! Jeg har en kjæreste jeg ikke har lyst å bytte bort mot noe annet i verden. Vi har vært kjærester i litt over ett år, og vi har det kjempefint sammen. Likevel har jo også jeg noen drømmer, da. Vi er i midten av tjueåra, vi bor og møttes i en av Norges få storbyer, og kommer begge fra "litt lenger på landsbøgda", med en times mellomrom. Jeg er født og oppvokst 3 timer lenger sør i en litt mindre by, som riktig nok har over 30.000 innbyggere og egen høyskole. Han er født og oppvokst en time fra meg igjen, på et mindre sted som omtales som kommunesenter. Han er ferdig med en utdannelse (han tar post-masterstudium pr dags dato), jeg har virret rundt og gjort litt av hvert og ikke blitt noenting. De siste årene har jeg bare jobbet diverse jobber som ikke nødvendigvis er noe særlig for langtidsutsiktene. Det ligger ikke akkurat karrieremuligheter innenfor rekkevidde ifht min nåværende arbeidsplass. Nå har jeg omsider funnet noe jeg er 90% sikker på at jeg har lyst til å bli, og er veldig sikker på at jeg skal klare det også. De siste 10% står egentlig på at jeg ønsker at kjæresten min skal bli med meg. Jeg tror ikke det står på det å få jobb på dette stedet, fordi det skal han nok alltids klare. Men heller er det kanskje det at han ikke kjenner så mange der jeg kommer fra. Faktisk, så tror jeg ikke han kjenner noen. Men jeg kjente heller ingen da jeg flyttet til storbyen, tenker jeg da, og det gikk jo fint? Man kan si at det er enklere å bli kjent med noen i storbyen, fordi det er flere folk, men i en by på 30.000+ mennesker bør det vel være mulig det også? Familien min bor jo også på dette hjemstedet, og jeg må jo innrømme at jeg savner dem ganske mye. Dette ble forsterket når min far i 2011 fikk hjerteinfarkt. Jeg sliter fortsatt med tårer når jeg tenker på det, og får dårlig samvittighet for at jeg ikke er mer hjemme på besøk. Vi har hatt flere diskusjoner angående temaet, og han sier til meg at je