Gå til innhold

Fredag den 13

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om en slik dato for bryllupet?

Anonym poster: bdb19e4b718a8e3eb8aa45e256adba99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem med mindre du har sykelig overtro..

Skrevet

Jeg liker det:) Fredag er en av de dagene humøret mitt alltid er på topp, mens 13 er et morsomt tall. Så hvorfor ikke?;) min.mening.

Bare det ikke er en fredag med folk som må ta fri fra jobb for å dele dagen?

Skrevet

Jeg liker det:) Fredag er en av de dagene humøret mitt alltid er på topp, mens 13 er et morsomt tall. Så hvorfor ikke?;) min.mening.

Bare det ikke er en fredag med folk som må ta fri fra jobb for å dele dagen?

Skrevet

Vi skal gifte oss i utlandet, uten gjester. Så vi gikk for fredag den 13 :-)

Gjest GetOverIt
Skrevet

Hadde ikke likt det, siden det var en fredag ;)

Skrevet

Hadde ikke likt det, siden det var en fredag ;)

Hva er galt med fredager?

Anonym poster: 5c377344cb94001585c2588ece022a96

Skrevet

Jeg hadde unngått den datoen tror jeg, men nå trakker ikke jeg på kummelokk heller da :fnise:

• Liker 2
Gjest GetOverIt
Skrevet

Hva er galt med fredager?

Anonym poster: 5c377344cb94001585c2588ece022a96

Ingenting galt med fredager, men ville ikke hatt bryllup på en fredag. Da er folk gjerne slitne etter jobb og slikt.

Skrevet

Ingenting galt med fredager, men ville ikke hatt bryllup på en fredag. Da er folk gjerne slitne etter jobb og slikt.

Ser ut til at TS skal gifte seg i utlandet uten gjester, så da spiller det vel ingen rolle.

Gjest GetOverIt
Skrevet

Ser ut til at TS skal gifte seg i utlandet uten gjester, så da spiller det vel ingen rolle.

Hvorfor sier du TS?

Spørsmålet var hva folk synes om å gifte seg den dagen, og jeg svarte hva jeg mente. Var det ikke slike svar du var ute etter skulle du stilt spørsmålet annerledes ;)

F.eks "vi skal gifte oss fredag den 13. i utlandet. Hva tenker dere om det?"

Og da hadde jeg sagt; koselig, kjør på ;)

Skrevet

Fantastisk dato for et bryllup! Syns fredag den 13 er en eksta fin dag. Hvis jeg skal gifte meg noengang må det bli på en fredag 13 :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde unngått den datoen tror jeg, men nå trakker ikke jeg på kummelokk heller da :fnise:

Enig!

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg giftet med fredag den 13. og det har så langt gått helt fint. :danse:

Skrevet

Jeg er ikke overtroisk, men det er faktisk sånn at mange er "nervevrak" den dagen. Og på grunn av usikkerhet, blir mange så forsiktige at de blir uforsiktige. Noen som forstår hva jeg mener? I trafikken for eksempel, der du blir for livredd for vikeplikten utenfor kjøpesenteret, og glemmer å se etter syklisten som kommer opp på siden av deg. Sånne ting har lettere for å skje med folk som er veldig overtroiske og derfor blir stressa av fredag den 13. Så redd for at noe skal skje, at de ender med å forårsake noe. Men om dere ikke er sånn selv, ser jeg ingen grunn til å ikke velge seg den datoen. Ulykkesdag for noen er lykke dag for andre. For eksempel fødes det barn på den datoen også. ;)

Skrevet

Hva tenker dere om en slik dato for bryllupet?

Veldig dristig valg av dato.

Skrevet

Broren min forlovet seg en fredag den 13, og må er de gift på 13. året :jepp:

Skrevet

Håpløs dag for et bryllup. Det er ikke enkelt for alle gjestene å få fri for å dra i bryllup, nettopp derfor pleier bryllup å være på lørdager.

Men dersom det var snakk om å gifte seg uten gjester hadde fredag den 13. utgjort omtrent det samme for meg som mandag den 10. Jeg trur like lite på overtroen knyttet til fredag den 13. som på julenissen.

Skrevet

Håpløs dag for et bryllup. Det er ikke enkelt for alle gjestene å få fri for å dra i bryllup, nettopp derfor pleier bryllup å være på lørdager.

Men dersom det var snakk om å gifte seg uten gjester hadde fredag den 13. utgjort omtrent det samme for meg som mandag den 10. Jeg trur like lite på overtroen knyttet til fredag den 13. som på julenissen.

Det hører med til min historie at vi giftet oss på tinghuset fredag den 13. med kun forloverne til stede. Lørdag den 14. hadde vi stor fest for familie og venner, med en egen liten ringseremoni hvor vi på nytt lovet "på tro og ære". Da kunne alle gjestene våre få "være med på" en vielsesseremoni. Vi hadde en venninne fra Humanetisk Forbund som holdt denne.

Som en ekstrabonus har vi da også (nesten) to bryllupsdager, og kan forvente gaver av hverandre to dager på rad :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...