Gå til innhold

Hvor er alle komplimentene? Kjærtegnene? Og ellers alle andre ting som har med forhold å gjøre?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle kloke kvinneguidere.

Har seg slik at jeg nylig har blitt sammen med en mann. En veldig kjekk og utrustet en. Litt redd for at det er det som lar meg bli værende. Hele opplegget er så merkelig.

Vi datet en måneds tid, så hørte jeg ikke fra han overhodet. Smarte meg presterte å sende fyllemelding. Endte med mye dating i 2 uker før jeg måtte flytte til utlandet grunnet jobb. Etter noen glass vin klarte jeg også å sende med på Facebook om han ikke ville besøke meg i utlandet. Joda, det ville han. Og det gjorde han. Men i løpet av perioden min der har han ikke ringt en eneste gang, ikke vært det minste int i hvordan det går osv.

Fikk besøk av han i forrige uke. Alt hyggelig. Men så kom "samtalen", etter mitt initiativ selvfølgelig, og konklusjonen var vel noe sånt som at vi er sammen. Men ærlig talt; dette er det merkeligste forholdet jeg noen gang har hatt. Han reiser jorda rundt for å besøke meg, men gidder ikke gi meg et jævla kompliment. Påpeker heller at jeg har blitt mer chubby siden sist. Er aldri int i å leie eller å vise andre kjærtegn. Med mindre jeg gjør det først vel og merke. I tillegg kommer toppen av kransekaka: jeg sier at jeg må få adr på hvor han skal være i jula siden jeg har kjøpt julegave. Respons? "jeg har ikke kjøpt gave til deg, det er så stress'". Hva f. Og uansett: jeg kjøper ikke gave for å få noe tilbake, men er uansett noe med hvor utrolig uromantisk det er mulig å være. I tillegg til sånne småting som at han er gjerrig og ikke bærer ting for meg selv om jeg har mye bagasje og han ingen. Men hva i huleste er det som får meg til å tenke på han. Joda. Han er veldig kjekk og utrolig god i senga. Og har sine spesielle særegenheter som på en eller annen veldig rar måte blir bittelitt søte. Sitter igjen med følelsen av å være opplagt dum og overfladisk. Hvorfor blir jeg?! Han er jo åpenbart sosialt tilbakestående.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke akkurat ha kalt dette et forhold.. Virker veldig useriøst, som om dere bare bestemte dere for å bli kjærester for å bli kjærester, også blir det med ordene liksom. Og litt sex da, selvfølgelig. Mye mulig at han ikke er "helt fullstendig" på det sosiale, men her er vel ikke du helt feilfri heller.. Du nevner at det var du som tok opp samtalen, om hvorvidt dere skulle være sammen eller ikke(noe sånt), og da kan du vel takke deg selv. Hvis dere ikke kjenner hverandre godt nok, hvordan kan du da gå inn i et forhold til han?!

Du burde ha blitt godt nok kjent med han på forhånd, slik at du slipper overraskelser som dette. Synes dere virker umodne... Hvor gamle er dere, egentlig?

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Det handler ikke om umodenhet fra min side iallfall, jeg jobber med sosiale medier og er sosial i nærmest alt jeg foretar meg :) men siden du lurte på alder, er hhv 28 og 32. Er heller ikke sånn at samtalen om et evt forhold foregikk på barneskolevis, men jeg lurte på hva han syntes om hele opplegget all den tid han faktisk tok turen til andre siden av jorden (og litt fordi jeg syntes det vi underlig at han var så fraværende) og siden han sa at han følte at den tiden vi hadde vært fra hverandre følte vi at kjærester. Jeg syntes det var en merkelig konklusjon å komme med. Og det er det jo. Jeg er på heller ingen måte feilfri, men føler det er er veldig vanskelig når jeg ønsker å se det beste i han og han kommer med sånne overraskelser underveis. Virker på meg som om han oppfører seg annerledes nå enn da vi datet. Skjønner bare ikke hvorfor han investerer så mye som han tydeligvis har gjort. Jeg også, for all del. Men for deretter å oppføre seg som om man har vært gift i 50 år.

Skrevet

Må ellers tilføye at dette ble en veldig triviell fremstilling. Vi har hatt mye med hverandre å gjøre. Er ikke sånn at jeg blir sammen med menn jeg har kjent i en måned. Men synes det er rart at man velger å være i et forhold og samtidig ikke gi uttrykk for det. Å ikke gi komplimenter eller på andre måter vise interesse for en person man velger å prioritere synes jeg er både frustrerende og merkelig.

Skrevet

En del menn er jo sånn. De liker nærhet når de er i sengen, men liker ikke å kysse eller kose eller holde i hånden. Det trenger ikke bety at han ikke er glad i deg eller vil være din kjæreste. Men hvis du tror at du kommer til å trenge mer komplimenter, kjærtegn og kos er nok ikke dette mannen for deg. Da vil du lengte etter det du ikke får og kanskje etterhvert søke dette hos andre....

Samtidig kan du ikke endre en person som har blitt såpass voksen, så blir dere sammen videre er det du som må jobbe med dine forventninger og behov. Men når det er sagt: I alle relasjoner speiler vi oss i hverandre. Du får mer tilbake av det du gir. Gir du kjærlighet, får du mer kjærlighet tilbake. Gir du komplimenter får du mer av det tilbake. Litt enkelt sagt, men det skader ikke å prøve :blomst:

Skrevet

En veldig kjekk og utrustet en.

Det er jo opplagt at dette er det eneste som gjør deg interessert i fyren. Så hva er det du klager etter?

Du klarer ikke helt å akseptere hvor overfladisk du er virker det som.

• Liker 3
Skrevet

Han er bare interessert i å ha deg som pulevenn, samt et gratis overnattingssted når han reiser rundt i verden.

Anonym poster: f5cebbc9a24116c8db8a361ccbd7dc35

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt en prat med ham, jeg, for å høre hva han har så si.

Skrevet

Hørtes veldig sært ut, og hørtes ikke ut som en fyr jeg kunne ha tenkt meg å være sammen med hvertfall.... :-P

Skrevet

Denne fyren har lært seg badboy-attituden. Altså å være likegyldig og gi lite tilbake.

Jeg tror han bruker deg. Han legger ikke på langt nær like mye i dette "forholdet" som det du gjør. For høres dette ikke ut som mannen i ditt liv på noen måte. Dette er bare en romanse som vil vare så lenge du og han gidder å holde ut med hverandre.

• Liker 1
Gjest annemor30
Skrevet

KAnskje han så på turen over til deg som en gyllen anledning til å se "verden" ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...