Gå til innhold

Dere som har festet i St. Tropez eller Ibiza

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil dere fortelle litt om det? :) Hvordan er turistene som drar dit(nasjonalitet, aldersgruppe++), prisnivå, hvor det er fint å bo osv. :)

Anonym poster: 1134249bd2c54abb713d62ad3e4db52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående St. Tropez vil jeg si at om du må spørre om prisnivået er det allerede uaktuelt. Der festingen skjer i hovedsak på yachter og beachcluber. Sjekk Nikki Beach. Ville heller valgt en tur og to ut i Monte Carlo istedet, langt i fra like vulgært. Ibiza har kommet seg veldig de siste årene og det begynner å bli mindre engelskmenn, i og rundt Ibiza by i det minste, dog like dyrt ute på byen som på Rivieraen. 18-25 euro for drinken og rundt 120-150 euro i covercharge på de beste nattklubbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du til St. Tropez på budsjett må du nesten bo i St. Maxime, og ta shuttlebåten over fjorden hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående St. Tropez vil jeg si at om du må spørre om prisnivået er det allerede uaktuelt. Der festingen skjer i hovedsak på yachter og beachcluber. Sjekk Nikki Beach. Ville heller valgt en tur og to ut i Monte Carlo istedet, langt i fra like vulgært. Ibiza har kommet seg veldig de siste årene og det begynner å bli mindre engelskmenn, i og rundt Ibiza by i det minste, dog like dyrt ute på byen som på Rivieraen. 18-25 euro for drinken og rundt 120-150 euro i covercharge på de beste nattklubbene.

Takk for svar! Jeg vet at det er veldig dyrt på spesielt Ibiza, så det kom ikke som noen overraskelse. Har ikke stramt budsjett. :)

Vil du til St. Tropez på budsjett må du nesten bo i St. Maxime, og ta shuttlebåten over fjorden hver dag.

Neida, jeg er klar over at det er dyrt, og har ikke tenkt til å spare på kronene der. :fnise: Tenkte mer prisnivået på spisestedene, butikker++. :) Har vært i Nice og Cannes, men det er nok en goood del dyrere i St. Tropez, ja. :)

Anonym poster: 1134249bd2c54abb713d62ad3e4db52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i St.Tropez, men på Ibiza. Elsker Ibiza og uten at jeg kan sammenligne med St.Tropez så har jeg følelsen av at det er mer laidback og har mer kule typer, enn St.Tropez som jeg oppfatter som mer prestisje/rikinger som vil bade seg med champagne-type. Jeg kan ta feil av St.Tropez altså, men Ibiza kan jeg trygt anbefale;)

Vi bor alltid i nærheten av Ibiza town fordi vi liker å kunne gå til strender og restauranter/byliv. Kan anbefale Talamanca, Figueretas og Playa d'en Bossa som områder :)

Bor du ved Talamanca (kan anbefale Simbad hotel, Pacha hotel, Gran Hotel og Ocean Drive) har du kort vei til Pacha! Velger du Playa d'en Bossa (Ville kanskje bodd på Garbi og unngått Ushuaia) er det kort vei til Space.

Alternativt kan man bo i San Antonio, men det er der engelskmennene herjer og bortsett fra Cafe del Mar og Mambo er det ikke mye å trakte etter (Eden og Es Paradis er ikke kjent for å være de kuleste klubbene..)

Klubbene Privilege og Amnesia ligger "midt i ørkenen" og dit må man uansett ta taxi/buss.

Turistene er en miks av spanjoler (50 %), engelskmenn (20 %), tyskere (10 %), italienere (10%), skandinavere (5 %) og resten av verden (5%). Mange vakre mennesker med kul stil, men det passer for alle :)

Alderssnittet lå i gjennomsnitt på 25-30, men noen yngre og mange voksne mennesker også.

Prisnivået har du allerede fått en pekepinn på med billetter til utestedene som varierer fra 20 - 120 Euro og drinker til 15-20 euro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...