AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg var hos ei venninne ikveld, vi har vært venner siden videregående og vi går begge på høyskole nå. I det siste har vi begynt å ha sex, jeg så på dette som at vi var gode venner med noen fordeler, men ikveld fortalte hun meg at hun har likt meg veldig godt i det siste og at hun håpet på om vi kunne bli noe mer enn bare venner. Jeg har på ingen måte følelser for henne utover et vennskapelig nivå og jeg fortalte henne dette. Samtidig som jeg foreslo at vi burde stoppe å ha sex. Jeg kunne se hun ble lei seg og jeg fikk en skikkelig vond følelse inne i meg. Jeg følte meg litt slem, jeg har jo tross alt ligget med henne noen ganger og det var jo tydelig at hun hadde håpet vi kunne bli sammen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå heller, jeg liker henne som en venn og vil helst ikke miste henne som venn. Bør jeg late som ingenting har skjedd og prate med henne i morgen eller gi henne litt tid? Eventuelt vente å se om hun tar kontakt med meg? Anonym poster: 1e25da70da8e5281bd1d7f645637c9ce
OnFire Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Vent og se om hun tar kontakt. Hvis hun ikke tar kontakt og det går et par uker, kan du ta kontakt hvis du fortsatt vil ha kontakt med henne. Mest sannsynlig har du ingenting å ha dårlig samvittighet for, så lenge du ikke bevisst har lurt henne til å tro at du ville noe mer enn å ha sex med henne. Har dere bare hatt det fint sammen, møttes og hatt sex, så er det helt fair å avvise henne når hun vil ha et forpliktende forhold. Endret 20. desember 2012 av OnFire 3
Alina X Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Så lenge du ikke har vært en lurekuk(dvs latet som om du liker henne for sexens skyld)så burde du ikke skamme deg. Du kan si at du ikke er klar for forhold, men ønsker å være venner. Blir hun lei seg/sur eller lignende så la henne bli det, men ha FORSTÅELSE for det. Jeg ble "dumpet" av en jeg holdt på med. Han ville ikke fortsette å ha sex, bare vennskap. Først så trodde jeg det var noe galt med meg pga hadde fått litt følelser for fyren, men han fortalte meg at han hadde mye stress med mora til ungen han har, jobben osv. Noe som jeg tror er sant i og med at han ble innlagt etter et selvmordsforsøk.... Anyway, jeg tror det er viktig å la henne få vite at det ikke er noe "galt"med henne, at du ikke synes hun er stygg,teit eller lignende, fordi hun kan lage teorier i hodet sitt "det er sikkert fordi han synes jeg er stygg"eller lignende. Det er alltid sårt å bli avvist, og dessverre kan det da hende at det blir en isfront i vennskapet deres da hun kanskje føler seg flau eller lignende.
Gjest Bandit Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Jeg hadde iallefall ikke stresset og mast på henne angående vennskapet. Gi henne litt tid til å takle skuffelsen, men la henne vite at du er der for henne. Som en venn. 1
PanLi Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Jeg var hos ei venninne ikveld, vi har vært venner siden videregående og vi går begge på høyskole nå. I det siste har vi begynt å ha sex, jeg så på dette som at vi var gode venner med noen fordeler, men ikveld fortalte hun meg at hun har likt meg veldig godt i det siste og at hun håpet på om vi kunne bli noe mer enn bare venner. Jeg har på ingen måte følelser for henne utover et vennskapelig nivå og jeg fortalte henne dette. Samtidig som jeg foreslo at vi burde stoppe å ha sex. Jeg kunne se hun ble lei seg og jeg fikk en skikkelig vond følelse inne i meg. Jeg følte meg litt slem, jeg har jo tross alt ligget med henne noen ganger og det var jo tydelig at hun hadde håpet vi kunne bli sammen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå heller, jeg liker henne som en venn og vil helst ikke miste henne som venn. Bør jeg late som ingenting har skjedd og prate med henne i morgen eller gi henne litt tid? Eventuelt vente å se om hun tar kontakt med meg? Anonym poster: 1e25da70da8e5281bd1d7f645637c9ce Huff, ja. Det er klart at hun blir lei seg. Hun ønsker jo noe annet enn deg, og det er alltid trist når ting ikke går som man ønsker. Slikt skjer desverre av og til. Samtidig har du vært ærlig med hva du vil og hvor du står, og det tenker jeg er veldig bra! Både for henne og for deg! Nå tenker jeg at det er det opp til henne å finne ut av hvordan hun vil forholde seg til dette videre. Går det an å spørre henne om dette? Altså - hvordan ønsker hun at det skal bli mellom dere fremover nå som ting er som de er? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå