AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Hei Første innlegg her, men gått å undret på dette lenge. Jeg har ei venninne, som jeg er veldig god venn med og vært det i ca 2 års tid. Vi er mye sammen, både på skole og utenfor, og snakker på facebook og sms og slikt ofte. Vi kan snakke om alt mulig mellom himmel og jord. Hu liker å være med meg og sitter ofte på fanget mitt når vi er ute, eller andre steder, gir klemmer, koser og vi tuller med alt mulig rart. Og jeg er veldig glad i henne, men problemet nå er at jeg har begynt å bli litt for glad i henne. Hu har jo også sagt hu er veldig glad i meg. Jeg blir rett og slett veldig glad hver gang jeg ser hu og er sammen med hu. jeg har på en måte prøvd å fortrenge de følelsene, men det er ikke så lett når jenta er fantastisk. Et annet problem er at jeg veit ikke om jeg tørr å si til henne at jeg har begynt å like henne ekstra godt, rett og slett fordi jeg vil ikke ødelegge eller "svekke" det fantastiske vennskapet vårt. Jeg er liksom litt redd for at hu liksom skal tenke at "wow, ro ned. dette var ikke planen. hva prøver du på?" liksom for jeg veit hu er blir litt skremt av sånne ting. Det er det største dilemmaet her. Men på en annen side så virker det som hu er litt mer glad i meg enn alle andre. Jeg er kanskje relativt dårlig på å ta signaler fra jenter, så jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre her. Er jeg bare dum og burde tatt signalet, eller burde jeg la det gå? Det slo meg også litt når jeg så et bilde der det sto: "She likes him, he likes her. Everyone knows. Except them" Anonym poster: 1f5b169685682f9d7f4c4245d5896e7e
mckinley Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Det er veldig vanskelig for meg å vite noe om situasjonen, det eneste jeg noterer meg er at du syns det virker som om hun er mer glad i deg enn i de andre, og det er jo alltid et godt tegn. Hva med å bringe kjærlighetstemaet på banen neste gang dere prater, på en litt forsiktig måte? Spør om hun har noen i kikkerten for tiden. 2
Antique Skrevet 24. desember 2012 #3 Skrevet 24. desember 2012 Vanskelig situasjon, er i en lignende selv! Jeg er litt usikker på hva jeg ska gjøre jeg og, veldig redd for at jeg skal ødelegge det vi har, og at jeg har missforstått..Men likevel tror jeg at jeg kommer til å angre om jeg ikke nevner det, eller tar opp temaet. Litt rart du nevnte det, for jeg så også det bildet med den teksten, og da tenkte jeg på meg og han. Lykke til med det du velger hvertfall
Chloe- Skrevet 24. desember 2012 #4 Skrevet 24. desember 2012 Det er veldig vanskelig for meg å vite noe om situasjonen, det eneste jeg noterer meg er at du syns det virker som om hun er mer glad i deg enn i de andre, og det er jo alltid et godt tegn. Hva med å bringe kjærlighetstemaet på banen neste gang dere prater, på en litt forsiktig måte? Spør om hun har noen i kikkerten for tiden. Tricky situation. Enig i alt, bortsett fra siste linje. Formulerer man det slik som nevnt ("har du noen i kikkerten?") kan man like gjerne droppe det. Hvis en mann jeg var "vennskaplig-pluss" interessert i hadde spurt meg det, hadde jeg bare tenkt at han var usikker, dårlig på å lese meg, og feig som ikke spurte om _oss_ istedet. Just my two cents.
mckinley Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Tricky situation. Enig i alt, bortsett fra siste linje. Formulerer man det slik som nevnt ("har du noen i kikkerten?") kan man like gjerne droppe det. Hvis en mann jeg var "vennskaplig-pluss" interessert i hadde spurt meg det, hadde jeg bare tenkt at han var usikker, dårlig på å lese meg, og feig som ikke spurte om _oss_ istedet. Just my two cents. Helt enig. Det er rart hvordan man går rundt og snakker som et normalt menneske, men så setter man seg foran et forum på nettet og bruker uttrykk som "å ha noen i kikkerten", jeg beklager den. Jeg beklager den. Bare kom inn på kjærlighetstemaet, da, og se hvor det bærer. 1
Genesis Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 Hei Første innlegg her, men gått å undret på dette lenge. Jeg har ei venninne, som jeg er veldig god venn med og vært det i ca 2 års tid. Vi er mye sammen, både på skole og utenfor, og snakker på facebook og sms og slikt ofte. Vi kan snakke om alt mulig mellom himmel og jord. Hu liker å være med meg og sitter ofte på fanget mitt når vi er ute, eller andre steder, gir klemmer, koser og vi tuller med alt mulig rart. Og jeg er veldig glad i henne, men problemet nå er at jeg har begynt å bli litt for glad i henne. Hu har jo også sagt hu er veldig glad i meg. Jeg blir rett og slett veldig glad hver gang jeg ser hu og er sammen med hu. jeg har på en måte prøvd å fortrenge de følelsene, men det er ikke så lett når jenta er fantastisk. Et annet problem er at jeg veit ikke om jeg tørr å si til henne at jeg har begynt å like henne ekstra godt, rett og slett fordi jeg vil ikke ødelegge eller "svekke" det fantastiske vennskapet vårt. Jeg er liksom litt redd for at hu liksom skal tenke at "wow, ro ned. dette var ikke planen. hva prøver du på?" liksom for jeg veit hu er blir litt skremt av sånne ting. Det er det største dilemmaet her. Men på en annen side så virker det som hu er litt mer glad i meg enn alle andre. Jeg er kanskje relativt dårlig på å ta signaler fra jenter, så jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre her. Er jeg bare dum og burde tatt signalet, eller burde jeg la det gå? Det slo meg også litt når jeg så et bilde der det sto: "She likes him, he likes her. Everyone knows. Except them" Anonym poster: 1f5b169685682f9d7f4c4245d5896e7e Selvom hun er glad i deg er det ikke sikkert du er interessant for henne seksuelt. Den der romantiske forestillingen om at man liksom kan "vinne over" jenta man har vært venn med i årevis er ganske loslitt og har lite sannhet i seg, desverre. Det er veldig vanlig at menn får følelser for nære veninner de har kjent lenge, det omvendte er absolutt ikke like vanlig. Det siste innebærer som oftest også at man er en periode fra hverandre, og at det oppstår spenning når man møter hverandre igjen.
Nettinettet Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 Det at du blir glad hver gang du ser henne eller er med henne er ikke god nok grunn til å "ødelegge" ett vennskap i mine øyne. De følelsene du kjenner kan være lysten på en kjæreste også, og at du plasserer henne inn i den rollen i livet ditt. Hvis du ligger våken om nettene og lengter etter henne, at hjertet ditt hopper ett ekstra hopp når du ser henne og håndflatene blir klamme mens du mister selvitlitten din, DA kan du bestemme deg for å gi det ett forsøk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå