Gå til innhold

Korleis feste lys i lysestakar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lysa passar jo aldri i lysestakane mine, korleis skal dei få betre feste??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha jeg leste først Kjøttfrid :fnise:

Har du sjekket at det ikke er masse lys som har smeltet ned i lysestaken? Om der er masse talg så får du ikke lyset langt nok nedi og da står det ikke stødig.

På Nille osv får du kjøpe et slags klister som du fester på undersiden av stearinlyset og så setter du det nedi lysestaken. Du kan også surre aliminumsfolie rundt, men det er styr.

Anonym poster: 1c10f5249cd74d617cffa8db5bf61e9c

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å dryppe litt stearin ned i lysestaken og feste det sånn :) da fester stearinen seg på lyset og blir med når jeg tar det ut :)

• Liker 2
Skrevet

Ta en kniv å skrap ut gammel morro, finn plastfolie som du bretter noen lag og surrer rundt enden på lyset som blir skjult i staken. Stapp ned.

:-)

• Liker 1
Skrevet

Plastfolie kan ta fyr. Bruk aluminiumsfolie, drypp fra lyset eller voksputer (som er det nevnte klisteret fra Nille, fås også andre steder som har en del lys).

Skrevet

Ingenting slår forsiktig bruk av varmepistol på den butte enden. Stikk den halvsmeltede enden nedi, hold i 10-15sek, ferig.

Skrevet

Aluminiumsfolie. Tar ikke fyr, og smelter ikke. Om man prøver feste lyset ved å smelte det fast kan man risikere at stearinen man har brukt som "feste" smelter og lyset tipper.

Anonym poster: 5587e05c25f1cf5934b6f9b01fef9d4a

Skrevet

Bruk lærerens tyggegummi.

Anonym poster: 0458e8b4ae43255433b95d232b65a82f

Skrevet

Mange gode tips her!! Takkar!! :)

Skrevet

De selger ferdige stearin-aluminiums-former (ligner på mini-muffins-former). Veldig greie å bare sette lyset oppi og ta oppi lysestaken etterpå.

Skrevet

De selger ferdige stearin-aluminiums-former (ligner på mini-muffins-former). Veldig greie å bare sette lyset oppi og ta oppi lysestaken etterpå.

Er det det det er til?! :)

Skrevet

Slike former kalles vel lysmansjetter. Av aluminium og virker mye bedre enn vanlig aluminiumsfolie. Jeg pleier alltid å ha en pakke liggende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...