Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt rar på dette feltet, syns det er awkward når menn jeg ikke kjenner/dater/ ikke er sammen med skal spandere på meg.

Hvordan gjør dere det ´første gangen´?

Si at du skal på café med en fyr, også setter dere dere tilbords. Hva gjør dere hvis:

1: Han reiser seg og spør hva du vil ha, (som i at du kan bare sitte og han kan kjøpe det for deg). Sier dere ´nei jeg kan ta det jeg´? eller sier dere bare rett ut hva dere vil ha?

2: Hvis dere går bort til kassen sammen, og du er først, spør du hva han vil ha, eller er det neinei?

Anonym poster: 870939d5df5f7c05a631f5c968a33d72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. "Jeg blir med deg, er ikke helt sikker ennå :) ". Eller "Oi, er du sikker (på at du vil spandere)? Tusen takk, det var snilt" Kommer an på hvem og situasjonen.

2. Igjen - kommer an på hvem og situasjonen.

Anonym poster: 95b9c2303a3093fc370d4e05a2b931bd

Skrevet

Hater å bli spandert på uansett, så jeg tar det alltid.

Skrevet

Om han reiser seg og spør hva jeg vil ha så vil han gjerne spandere og det synes jeg han skal få lov til. Da er det naturlig for meg å spørre om jeg kan kjøpe noe ved neste anledning.

Skrevet

Hater å bli spandert på uansett, så jeg tar det alltid.

Takk for svar dere. Jeg hater også å bli spandert på, hvis det er noen jeg er i forhold med, så går det greit, for da bytter vi liksom på å kjøpe ting, men føler det er så rart når det er noen man dater.

HVIS dere går og kjøper for dere selv, kjøper dere til han også? Føler det virker litt teit/gjerrig å kjøpe for seg selv, og ikke spør han. Men then again, liker menn at damer spanderer på 1 date?

Anonym poster: 870939d5df5f7c05a631f5c968a33d72

Skrevet

1. Sist jeg var på en date satt vi faktisk og prata en times tid før vi kom på at vi kanskje skulle ha noe å drikke, så da reiste han seg opp og spurte hva jeg skulle ha. Så sa jeg at jeg godt kunne betale selv, men han ville gjerne spandere, da sier man vel bare takk .Blir ofte sånn at mannen spanderer

2. Har ofte blitt litt samme som på første punktet om vi har gått til kassa sammen.

Skrevet

pleier å være høflig å si rett ut at "jeg kan betale for meg selv";) om han protesterer dropper jeg maset, sier takk og "skylder" han en, så spanderer jeg neste gang jeg får mulighet:)

Skrevet

pleier å være høflig å si rett ut at "jeg kan betale for meg selv" ;) om han protesterer dropper jeg maset, sier takk og "skylder" han en, så spanderer jeg neste gang jeg får mulighet:)

evt. avtaler en ny date, så jeg kan gi tilbake;) da får man jo 2 i en, ny date og betalt tilbake:)

Skrevet

Jeg pleier å møte opp på det avtalte stredet litt før avtalt tid. Så kjøper jeg det jeg vil ha og sitter å venter til fyren dukker opp :) Da kan han kjøpe noe til seg selv og vi "skylder" hverandre ingenting :)

...dette gjelder stort sett første date :)

Skrevet

med frykt for å høres ut som en skikkelig gammal grå tass som står og huter med pekefingen og sier "hva er det med ungdommen nåtildags"...

Det er da helt normalt at mannen spør og spanderer en kaffe/brus/øl nårsomhelst...uten at det skal tenkes på å skylde noen noenting...

det må sluttes å overtenke.. :)

• Liker 1
Skrevet

med frykt for å høres ut som en skikkelig gammal grå tass som står og huter med pekefingen og sier "hva er det med ungdommen nåtildags"...

Det er da helt normalt at mannen spør og spanderer en kaffe/brus/øl nårsomhelst...uten at det skal tenkes på å skylde noen noenting...

det må sluttes å overtenke.. :)

godt sagt!

Jeg tenker også sånn, og så tenker jeg at det jevner seg ut over tid. Det er ikke sikkert at DU får igjen kaffekoppen av MEG, men da gir jeg en kaffekopp/øl/whatever til en annen, som så igjen gir til en tredje etc.

Og hvis du syns det er "feil" å bli spandert på - da må faktisk konsekvensen for deg være at du heller ikke spanderer på andre. Fordi den personen kan jo også synes det er feil, og da setter jo du vedk. i forlegenhet med din handling........

Skjønner rett og slett ikke at dette skal være så problematisk - det er hyggelig å bli spandert på og det er hyggelig å spandere og (som sagt) det jevner seg ut over litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...