AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Hei! Har funnet et telefonnummer som jeg virkelig kunne tenke meg, nummeret er ikke i bruk. Hvordan få kapret dette nr? Anonym poster: 90d10c0f72c604f9b41a01ff54d2cee1
Guybrush Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Betale ekstra for det. Husker ikke hva gullnummer ligger på. Noen tusen tror jeg. Mange år siden man kunne sitte og plukke nummer på vanlig vis.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Jeg fikk gullnummer ved en feil så jeg har tviholdt på det i snart ti år. Har hatt bedrifter som har ringt meg for å kjøpe nummeret mitt Aner ikke hvordan det skulle gått til da...
Anglofil Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Du må som regel til butikk og kjøpe et nummer der. Mvh Yvonne
Leifern Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Du må som regel til butikk og kjøpe et nummer der. Hm.. høres ut som et tvilsomt sted. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Handler ikke om noe gullnummer, snarere et nr med mening for mitt personlige vedkommende. Anonym poster: 90d10c0f72c604f9b41a01ff54d2cee1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Sjekk hvilket selskap som har nummeret, de fleste som selger på nett lar deg velge fra en liste med 5-6 nummer. Oppdater siden til du finner det nummeret du vil ha og bestill. Slik fikk jeg mitt gullnummer Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420
Anglofil Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Handler ikke om noe gullnummer, snarere et nr med mening for mitt personlige vedkommende. Anonym poster: 90d10c0f72c604f9b41a01ff54d2cee1 Allikevel, du må gå til butikk. Ringer man til kundeservice, ihvertfall hos operatøren jeg jobber for, så kan de bare gi deg et tilfeldig nummer. Derfor må man gå til butikk. Det går selvsagt an å høre med kundeservice på telefon, men vær forberedt på at de ikke kan gi deg akkurat det nummeret du er ute etter. Nummeret kan også ligge i karantene, hvilket vil gjøre at du ikke kan få nummeret. Og forøvrig, du trenger ikke å ringe noen spesiell operatør, så lenge det ikke ligger i karantene, eller står på noen spesiell (dvs at det er helt ledig), så skal alle operatørene kunne benytte seg av nummeret. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Sjekk hvilket selskap som har nummeret, de fleste som selger på nett lar deg velge fra en liste med 5-6 nummer. Oppdater siden til du finner det nummeret du vil ha og bestill. Slik fikk jeg mitt gullnummer Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420 Men ts ønsker ett spesielt nummer. Og da må man som regel til butikk. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Allikevel, du må gå til butikk. Vet ikke hvilket firma det er, men hos ventelo kan du ringe eller snakke med de på chat fra hjemmesiden deres om du ønsker et spesielt telefonnummer. Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420
Anglofil Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 Vet ikke hvilket firma det er, men hos ventelo kan du ringe eller snakke med de på chat fra hjemmesiden deres om du ønsker et spesielt telefonnummer. Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420 Som jeg også skrev: Det går selvsagt an å høre med kundeservice på telefon, men vær forberedt på at de ikke kan gi deg akkurat det nummeret du er ute etter. Med andre ord, det kan hende de kan gi deg nummeret, men som regel må man i en butikk. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 okok, mener ikke kverrulere, men hos de aller fleste får du opp den listen med nummer på der du kan velge hvilket du vil ha, og oppdatere listen til du har gått igjennom alle nummerene til bedriften (som er lett tilgjengelige). Det finnes en database hvor det står hvilket selskap som har fått nummeret, men det kan være endret siden jeg fikk mitt nummer. Hvorfor skal en kundebehandler i butikk kunne gi deg et spesielt telefonnummer om kundebehandlerene på nett ikke kan gjøre det? Jeg har alltid bestil på nett og aldri hatt problemer så ble nysgjerrig på om jeg går glipp av noe! Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420
Anglofil Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 (endret) okok, mener ikke kverrulere, men hos de aller fleste får du opp den listen med nummer på der du kan velge hvilket du vil ha, og oppdatere listen til du har gått igjennom alle nummerene til bedriften (som er lett tilgjengelige). Det finnes en database hvor det står hvilket selskap som har fått nummeret, men det kan være endret siden jeg fikk mitt nummer. Hvorfor skal en kundebehandler i butikk kunne gi deg et spesielt telefonnummer om kundebehandlerene på nett ikke kan gjøre det? Jeg har alltid bestil på nett og aldri hatt problemer så ble nysgjerrig på om jeg går glipp av noe! Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420 Ja, du får opp fem numre det er helt riktig, men du kan jo ikke vite når du får akkurat det nummeret du ønsker deg? Hos en butikk slipper du nettopp dette, å gå gjennom en haug med numre. Hvis man vil det, så for all del, men hvem gidder vel det? Det er jo snakk om ganske mange numre, man skal være ganske heldig for å treffe akkurat det nummeret man faktisk er ute etter. Altså, jeg som kundebehandler kan gå inn og sjekke selve nummret, se hvem det eventuelt står på, om det er i karantene osv. Men jeg kan ikke gi ut akkurat det nummeret, det man man gå i butikk for å gjøre. Jeg kan gi nummer, men da får også jeg opp fem tilfeldige numre fra en liste, og det er ikke sikkert man da får akkurat dét nummeret man er ute etter. Mye mulig det er annerledes i Ventelo, som sagt er det vanskelig for meg å si som ikke jobber der. Det er ikke et problem å beholde et allerede eksisterende nummer, eller nummer som man tidligere har sagt opp og ønsker tilbake innen rimelig tid (dvs at det går i karantene etter en viss tid). Mvh Yvonne Endret 20. desember 2012 av Yvonne
Guybrush Skrevet 20. desember 2012 #14 Skrevet 20. desember 2012 okok, mener ikke kverrulere, men hos de aller fleste får du opp den listen med nummer på der du kan velge hvilket du vil ha, og oppdatere listen til du har gått igjennom alle nummerene til bedriften (som er lett tilgjengelige). Det finnes en database hvor det står hvilket selskap som har fått nummeret, men det kan være endret siden jeg fikk mitt nummer. Hvorfor skal en kundebehandler i butikk kunne gi deg et spesielt telefonnummer om kundebehandlerene på nett ikke kan gjøre det? Jeg har alltid bestil på nett og aldri hatt problemer så ble nysgjerrig på om jeg går glipp av noe! Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420 Hvis man anntar at det finnes 100 000 tilgjengelige nummer, man får fremvist 5 vilkårlige hver gang man oppdaterer - du kan jo tenke deg selv hvor lang tid man må stå før man skal ha en viss prosentsjans for å faktisk få frem akkurat dette nummeret. TS: gullnummer er et utrykk for å få et ønsket nummer, ikke nødvendigvis et nummer som er lett å huske. Før kunne man trykke inn nummer og kunne velge disse, dette fjernet iallefall Telenor og Netcom for mange år siden.
Anglofil Skrevet 20. desember 2012 #15 Skrevet 20. desember 2012 Hvis man anntar at det finnes 100 000 tilgjengelige nummer, man får fremvist 5 vilkårlige hver gang man oppdaterer - du kan jo tenke deg selv hvor lang tid man må stå før man skal ha en viss prosentsjans for å faktisk få frem akkurat dette nummeret. TS: gullnummer er et utrykk for å få et ønsket nummer, ikke nødvendigvis et nummer som er lett å huske. Før kunne man trykke inn nummer og kunne velge disse, dette fjernet iallefall Telenor og Netcom for mange år siden. Nettopp, du fikk fram det jeg prøvde å si. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #16 Skrevet 20. desember 2012 Hvis man anntar at det finnes 100 000 tilgjengelige nummer, man får fremvist 5 vilkårlige hver gang man oppdaterer - du kan jo tenke deg selv hvor lang tid man må stå før man skal ha en viss prosentsjans for å faktisk få frem akkurat dette nummeret. Jeg så først i en database hvor jeg så hvilken operatør som hadde fått tildelt nummeret, deretter gikk jeg dit for å bestille og brukte vel ca 20 min på å gå igjennom hele listen ved å oppdatere. Nummerene er ikke vilkårlige, de kommer fra en liste f.eks 11 11 11 12, 11 11 11 13, slik at det var greit å se når nummeret "mitt" kom om det var tilgjengelig Altså, jeg som kundebehandler kan gå inn og sjekke selve nummret, se hvem det eventuelt står på, om det er i karantene osv. Men jeg kan ikke gi ut akkurat det nummeret, det man man gå i butikk for å gjøre Ja det var det jeg ikke skjønte, jeg har fått hjelp med dette på nett (ikke på telefon, så kan jo godt hende det var noen i butikken som gjorde det) så regnet med at "alle" kunne gjøre det. Anonym poster: 54258fb97a2892138aa2bf2b0cb3e420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå