Gå til innhold

Bli blodgiver, dekkes reisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å bli blodgiver. Men nærmeste sykehus er en time unna med buss, det koster 200kr tur/retur å reise dit...

Får man det dekket?

Anonym poster: ffcb9290427a06ac8413eeac344088e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har hørt andre si får du det ikke dekket.

Men kanskje det er en blodbuss som kjører innom området du bor/jobber?

Anonym poster: 3bb86bd7de1a5aa516459b555013ba43

Skrevet

Nei, det får du ikke.

Anonym poster: b82a3de42d032c1960e1e1ef9484aba8

Gjest Badabing
Skrevet

Nei, du får som regel bare gratis parkering og en liten ting eller gi 50 kr til valgfritt veldedig formål.

Men du kan kanskje få det til å passe med en annen gang du er i nærheten av sykehuset? De har som regel også kveldstapping en gang i uka, og er flinke til å få det til å passe for deg.

Skrevet

Det er jo en gang hver tredje måned, sådu kan sikkert kombinere det med en bytur, vel?;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sjekk om en blodbuss kjører innom der du bor? :)

Endret av Vamos!
Skrevet

Jeg har lyst til å gi blod, men når man nevner ordet blodbuss ombestemmer jeg meg! Høres så... Shabby ut..

Får nok finne meg et sykehus!

Er det en gang hver 3. Måned? Blir man innkalt automatisk? Hvor lang tid bruker man hver gang?

Anonym poster: dfe3fde925ec0cd60c60c0ea5d93d2af

Skrevet

Jeg har lyst til å gi blod, men når man nevner ordet blodbuss ombestemmer jeg meg! Høres så... Shabby ut..

Får nok finne meg et sykehus!

Er det en gang hver 3. Måned? Blir man innkalt automatisk? Hvor lang tid bruker man hver gang?

Anonym poster: dfe3fde925ec0cd60c60c0ea5d93d2af

Man har ikke lov til å gi oftere enn hver 3. mnd i Norge. Og du får en sms med innkallelse fremover når du har gitt første gangen. Passer det ikke den dagen de har gitt deg, ringer du bare å endrer. De er veldig fleksible. Når jeg er der tar det vel ca. 45 min (tror jeg) fra jeg går inn døra til jeg går ut igjen. Selve tappingen tar ikke mer enn 12 min, men man skal fylle ut et skjema først, snakke med en av tapperne, tappe og så vente 10 min etter tappingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...