Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avsluttet et mange år langt forhold i våres. I september traff jeg så en mann jeg forelsket meg helt over ørene i. Han var på det tidspunktet gift. Kona hadde i flere år ytret ønske om å avslutte forholdet, sett etter hybel etc, men han hadde tryglet henne om å bli. Da vi kun hadde kjent hverandre i noen få uker, og ikke ennå gjort noe "galt", fortalte han kona at også han ønsket skilsmisse. Kona var enig, de tok av ringene og avtalte hvordan de skulle ordne praktiske ting framover. Bl.a. avtalte de å vente med å fortelle om bruddet til barna til alt det praktiske var på plass.

Han og jeg innledet da et forhold. Vi var sammen stort sett hver dag, alt stemte og vi var verdens lykkeligste. Men han fortalte ikke kona om meg, for at ikke barn og venner skulle vende seg mot han.

Så, etter ytterligere noen uker, fikk pipa hjemme hos han en annen lyd. Kona fant ut at hun ikke kunne leve uten sin mann og understreket at hun ville gjøre alt for at de skulle bli sammen igjen. Og at årsaken til at hun stadig gjennom mange år hadde truet med å forlate han, var at hun egentlig var redd for å miste han, og derfor bare ville teste hans lojalitet.

Da ble situasjonen veldig vanskelig for han og meg.Kona, som før hadde kjeftet for det meste og aldri ønsket å være med han på ting, ble plutselig snill som et lam og positiv til alt.

Mannen følte seg presset fra alle kanter, og selv om vi fortsatte å være sammen daglig, pratet vi mye om hvor vanskelig han (og jeg) syntes det var: Han understreket alltid hvor forelsket og glad han var i meg, men samtidig la han ikke skjul på at han gruet seg til brudd og deling og familiens reaksjoner, så lenge ikke kona lenger var enig i skilsmisse.

Enden på visa var at han la alle kort på bordet overfor kona. Fortalte om meg, hvor lenge vi hadde vært sammen, at han var forelsket i meg, og andre, ganske intime detaljer fra forholdet vårt, i tillegg til å vise henne bilder og videoer av meg.

Allikevel understreket kona at hun tilga alt og ønsket han tilbake. Og da ga han opp, og gikk tilbake til henne.

Og her sitter jeg, med tidenes kjærlighetssord. Har, som dere sikkert vil understreke, kun meg selv å takke når jeg er så dum å gå inn i et forhold til en gift mann. Men uansett så patetisk dette høres ut, TRODDE både han og jeg at bruddet ville gå greit, i og med at kona hadde ønsket seg ut så lenge.

Så - hva skal jeg gjøre? Hvor lenge vil kona være "snill"? Vil hun klare å endre atferd over tid, eller vil hun gå tilbake til sitt gode, gamle jeg så snart hun er trygg på at han er tilbake? Er det virkelig mulig å fortsette et ekteskap som om ingenting hadde hendt, når den ene parten vet om at den andre parten har hatt et kjærlighetsforhold i tre måneder? Jeg vet de klarer seg ok foreløpig, men det er bare en uke siden han slapp bomben. Og jeg må innrømme at jeg håper at de kun vil ha det bra så lenge det er unntakstilstand, men at de negative følelsene kryper fram så snart hverdagen melder seg... Bedre menneske er jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nå var han jo ikke utro i og med at begge parter var enige om at det var slutt, ringene var av og de ble separert, om ikke på papiret.

Mulig hun har tatt han for gitt, men oppdaget at da han dro at hun hadde oppført seg dust og er nå villig til p faktisk jobbe med forholdet. At han har hatt en annen mens det var slutt er jo ikke noe hun kan bruke mot han, og det fikk henne vel sikkert også til innse at hun faktisk kan miste han for godt om hun ikke skjerper seg.

Tydeligvis elsker han kona og ser at hun nå er villig til å starte på nytt og finne tilbake til det de hadde før den vanskelige tiden. Og for å være ærlig, så synes jeg det er flott at de vil gi ekteskapet og kjærligheten en ny sjanse.

Det er jo selvsagt kjipt for deg, men det er det som er så falig med å bli sammen med en som er midt oppi et brudd. En blir ofte en rebound og en distraksjon midt i det vonde.

Skrevet (endret)

Ho kommer til å beholde han (mannen) så lenge hun selv har nytte av det.

Men det skulle ikke forundre meg mye om hun finner seg en annen etterhvert. Gjerne bak hans rygg. Når er selvfølgelig umulig å vite. Men sannsynligvis når barna deres klarer seg mye selv.

Og glem forøvrig aldri at tida går fort når du venter på noen. Sjelden verdt det.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet

Spørsmålet er om du vil ha han tilbake. Han virker vinglete og upålitelig, og det gjør kona også, så de passer kanskje sammen. Jeg hadde blitt fly forbanna dersom noen hadde utlevert meg på denne måten.

• Liker 1
Skrevet

En annen sak er jo at dere kvinner er så feilskrudde at ho nå ser på mannen som mer attraktiv pga TS.

Fullstendig hjernedødt selvfølgelig :kari:

Men det er tydeligvis en helt annen sak.

Skrevet

Noen utfyllende opplysninger:

Kona har stadig vekk i disse månedene tatt opp med han at hun har ombestemt seg og ikke ønsker noe brudd, men han har stått på sitt og vært fast bestemt på å gå. Inntil for en uke siden, da han bare ga opp. Det skyldes nok at han har blitt mer og mer sliten, fått underskudd på søvn og dermed også mistet kamplysten.

Kona og han har bodd sammen i denne perioden, så ikke barna skulle merke noe - før de skulle få beskjed når alt var planlagt og klart.

Barna er store. Den ene er tenåring, den andre har flyttet hjemmefra.

TS

Skrevet (endret)

Noen utfyllende opplysninger:

Kona har stadig vekk i disse månedene tatt opp med han at hun har ombestemt seg og ikke ønsker noe brudd, men han har stått på sitt og vært fast bestemt på å gå. Inntil for en uke siden, da han bare ga opp. Det skyldes nok at han har blitt mer og mer sliten, fått underskudd på søvn og dermed også mistet kamplysten.

Kona og han har bodd sammen i denne perioden, så ikke barna skulle merke noe - før de skulle få beskjed når alt var planlagt og klart.

Barna er store. Den ene er tenåring, den andre har flyttet hjemmefra.

TS

Det eneste han kan forvente av den kjerringa der er å bli dolket i ryggen. Og det kan skje snart ettersom barna snart har fløyet redet. Men når han er så dum så får han bare ha det sånn.

At han liksom ga opp er bare en dårlig unnskyldning (overfor deg).

Men til hans unnskyldning skal det sies at det selvfølgelig er mye lettere å avslutte når begge er enige om det.

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...