Gå til innhold

Overtrøtt, eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en 12 måneder gammel sønn som går i bhg. Han sover ikke så veldig mye på dagtid, eller han sover helt greit, men ikke så mye som før. Han har for det meste kun en lur i bhg, og det er fordi de ikke har klart å legge han til andreluren, så i stedet for en i nitiden og en i ett-totiden så har det blitt en i ti-ellevetiden. De siste dagene har han blitt lagt ca klokken elleve også har han sovet til ett. Etter dette har han vært våken helt til sengetid som er mellom syv og halv åtte.

Men det som er, er at han har vært helt hyper i senga de siste dagene. I dag var den beste dagen hvor han var i seng til kvart på åtte, det vil si at jeg brukte bare litt over en halvtime på å legge han. Men de andre dagene har det tatt en time.

Kan det være at han er overtrøtt? Da har han jo vært våken i syv timer. Eller er det veldig typisk atferd for en ettåring? Han gråter ikke, han bare turner rundt. I dag var jeg mer konsekvent på å legge han ned med en gang han reiste seg, mens de andre dagene har jeg sett om det har fungert å bare la han rase fra seg i senga, men uten hell. ;)

Men hvis det er at han er overtrøtt, hva gjør man da? Det går jo ikke å legge han to ganger i barnehagen. Får det til hjemme i helgene, men da er det ikke nødvendig i og med at det er roligere. Uansett sover han gjerne opp mot tre timer hjemme kontra to i bhg.

Anonym poster: 971a9be1f7c11f029d285bb2d3ad8c3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere må ha klare legge rutiner og bare være rolige litt før han skal legge seg. Bruk litt tid før han skal legge seg til kosetid. Ikke lag mye styr av det om han reiser seg bare gå ut når han har lagt seg og når han står opp så går du inn og legger han igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...