Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nettstudina
Skrevet

Jeg har tenkt å studere noe neste år.... vet ikke helt hva, men jeg får en sluttpakke fra jobben så jeg tenker at dette er min ene sjanse i livet.

I tillegg til svennebrevet mitt har jeg tatt høyskolekurs i markedsføring og ledelse for ca 10 år siden. Jeg strøk på 2-3 av eksamene jeg tok dengang, slik at jeg "bare" fikk 14 vekttall av 20 jeg prøvde på. Markedsanalyse var det ene faget, husker jeg. Vet ikke om jeg er så interessert i å ta opp disse fagene, men hvis det er nødvendig så kan jeg gjøre det - siden.

Jeg kunne tenke meg å få meg jobb innen informasjon, kommunikasjon, journalistikk eller lignende. Innen disse områdene finnes det masse nettkurs, noen med studiesamlinger i tillegg. Kanskje jeg tar noe sånt, til neste år altså.

Men akkurat nå har jeg litt ledig tid og tenkte å ta et kurs på nettet - mest for å forberede meg og hodet mitt på å bli student. Altså et kurs som ikke er for "vanskelig", men som gjerne gir studiepoeng og har litt relevans for fagområdene jeg har nevnt. Eller det kan være et kurs som er mere for gøy også, men innen sjangeren...

Har prøvd å søke på nettet selvsagt, men det er så masse kurs at jeg ble helt satt ut, og derfor spør jeg om noen av dere har tips eller erfaringer dere vil dele med meg?

På forhånd takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...