Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet tilbake til kjæresten min etter et opphold på 2 mnd. Vet han har flørtet/invitert damer på date i mellomtiden. Er det lov å spør om dette er damer han fortsatt har kontakt med? Han har de alle på FB, noen nye venner og noen gamle. Er det lov å forvente at kontakt med flørter opphører og at man ikke føler behov for eksempelvis å ønske dem god jul...

Anonym poster: 4b5005bf90157272ddcaab13b8d666ac

Videoannonse
Annonse
Gjest GayLordSayNo
Skrevet

Er det lov å spør om dette er damer han fortsatt har kontakt med?

Ja. Det er alltid lov å spørre om ting en lurer på.

Er det lov å forvente at kontakt med flørter opphører og at man ikke føler behov for eksempelvis å ønske dem god jul...

Nei. Kontrollerende adferd. Deal-breaker for min del.

Skrevet

Ja. Det er alltid lov å spørre om ting en lurer på.

Nei. Kontrollerende adferd. Deal-breaker for min del.

Så det er helt ok å gå inn et forhold å samtidig holde kontakt med folk man nylig har flørtet med/vært på date med? Er det nødvendig?

Anonym poster: 1ffef8040460174565e07e144aa10493

Gjest GayLordSayNo
Skrevet

Så det er helt ok å gå inn et forhold å samtidig holde kontakt med folk man nylig har flørtet med/vært på date med? Er det nødvendig?

Ja, det er så klart helt ok. Om det er nødvendig må det nesten være opp til ham å bedømme. Det som ikke er greit, er å begynne å styre og stelle med en gang man går inn i et forhold med noen. Det er deal-breaker nummer en. Snakker for meg selv her nå. Jeg mister ihvertfall totalt interessen, følelser og alt i det øyeblikket noen skal begynne å bestemme over meg Hva han reagerer på eller ikke reagerer på får være opp til ham.

Skrevet

Er uenig med gaylord her. Å velge å bli sammen med noen, er å velge bort alle andre damer. Så da ser jeg ikke helt at det skal være så greit å holde kontakten med noen som bare var en flørt. Han har gitt forholdet en ny sjanse, så da må han gå helhjertet inn i det. Du høres ut som en vanskelig kjæreste, GayLord...

Skrevet

Er enig med gjest ovenfor. Selvfølgelig bør han kutte ut de flørtene på facebook. Han burde bare slette de. Hvis dere seriøst skal ha ett forhold igjen, kan han jo ikke ha back-up jenter overalt!

Skrevet

Begge to er fullt lovlig i medhold til spørreloven og styrkes videre under forholdsloven §. 1.

§. Du kan selv velge hvilkene lover og regler du vil ha i DITT forhold.

Skrevet

Å ønske dem god jul er vel helt harmløst, og virker litt vel kontrollerende å nekte.

Men jeg syns du kan gi utrykk for at du vil han forteller dem sin nye sivilstatus, og at kjæresteprat opphører.

Skrevet

Teoretisk så står han selvsagt fritt til å prate på en hvilken som helst måte med hvem han vil.

Samtidig står du fritt til å velge om denne personen skal være en del av ditt liv.

Trikset er å få til et kompromiss som begge kan leve med.

Det anbefales å prate igjennom tingene og lage noen felles kjøreregler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...