Gå til innhold

Sønnen min vil gi julegave til pappaen som han har aldri har truffet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ni-årig sønn som aldri har truffet pappaen sin. Jeg har hatt litt sms-kontakt med sønnens farmor, men ikke truffet henne etter jeg fikk sønnen. Jeg aner ikke hvor pappaen bor og han har byttet etternavn så det er ikke så lett å søke han opp heller. Og nå vil den søte gutten min gi bort tre hjemmelagde ting som han elsker.. Hvordan gjør jeg dette nå? Gi de til farmoren som bor rett oppi gata her? Skal jeg gå dit? Legge det i postkassa eller ringe på? Med eller uten sønnen? Sønnen min vet pr idag ikke hvor nærme farmor faktisk bor. Farmor har sagt at hun ikke kan treffe oss fordi hun da er redd for at hun mister sønnen sin helt - som ifølge henne er deprimert og har blitt "såra på sjelen".

Anonym poster: 06b02e86d0d03facc9b3f873fa00943c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt melding eller tatt en telefon til bestemor og spurt om det var i orden at du overleverte gaver til henne som sønnen din ønsker at hun gir videre til guttens far.

• Liker 9
Skrevet

Har ingenting konstruktivt å komme med, men.........

For en fantastisk liten gutt, som til tross for at han ikke kjenner pappa, så gjerne vil glede ham så sterkt.

Og den feige mannen, feige, feige, feige D-R-I-T-T.

Det er hans sønn, barn tar man seg av.

Anonym poster: b6d9f682582f55226cb744e976d70b36

• Liker 11
Skrevet

Faren er dette tilfellet er et ypperlig eksempel på ordtaket: Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det.

Anonym poster: 86041133d307d96569dc66bdb219975a

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville holdt på at jeg ikke vet hvor pappaen bor, eller hvordan jeg skal få tak i ham.

Jeg antar gutten vil gi tingene i et forsøk på å få kontakt med faren? Sånn som du legger det fram virker det ikke som om faren er nevneverdig interessert i det, og at det erfor er en stor risiko for at gutten ikke får noen respons i det hele tatt på gaven.

Jeg har ingen erfaring på området, men jeg tenker det må være lettere for gutten å akseptere at du ikke vet hvor faren er enn å akseptere at faren ikke vil ha noe med ham å gjøre.

Når det gjelder å fortelle om farmoren som bor rett i nærheten, ville jeg ikke gjort det heller. Begrunnelsen er den samme. Om farmoren ikke ønsker kontakt, må det være forferdelig for en liten gutt å vite at damen "borte i gata" som aldri hilser eller snakker med ham, er farmoren. Det kan godt være at jeg tar feil, men jeg tenker at det kanskje er bedre for 9-åringen å leve i uvitenhet litt til.

• Liker 7
Skrevet

Eliza Doalot har et poeng: Hvis du velger å overlever gavene, ville jeg først gjort gutten helt bevisst på at han sannsynligvis ikke får noen respons. Det er veldig trist hvis han går rundt og venter på et takk eller en gave tilbake hvis han faktisk tror at dette skal komme.

Skrevet (endret)

Det gjør vondt i et pappahjerte å høre slikt - at en far kan velge bort en så flott sønn......

Jeg ville kanskje pratet med sønnen din og sagt at dere skal prøve (med et smil). Men at det muligens blir litt som å skrive til julenissen. Hva han gjør utover det han allerede har gjort (eller ikke gjort) vil jo uansett ikke være skadelig. I beste fall kan det jo være fyren våkner til og får hodet på rett plass etterhvert.

Endret av Guybrush
  • Liker 3
Skrevet

Tror du ikke sønnen vil dette i håp om å opprette kontakt med faren sin? Klart det er derfor, stakkars tass. Og når du som mor vet at tiden ikke er rett for dette nå så mener jeg at du må skåne sønnen og si at du ikke kan få gitt han gavene da det ikke er mulig å få tak i han nå.

Ikke overveld en gammel dame ved å dukke opp på døra eller poste gavene, det er ikke hennes skyld at sønnen er som han er og hun vil føle seg presset.

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS!Dette burde du ha visst om ville komme for dagen at han kanskje ville ta kontakt med faren.Da er da DIN oppgave og fortelle gutten om hvordan det ligger an.Faren har tatt sitt valg,og det må respektere!Det er tydelig her at dere ikke var enige om å få barn sammen,og siden du satt med valget om å beholde barnet må du jaggu også ta konsekvensene også..Skjerp deg!

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med farmoren, at hun kommer i en skvis er faktisk hennes problem. Hun kan velge å støtte sønnen hun tydligvis sliter med. Eller hun kan velge å bli kjent med sitt barnebarn. Det å bli gammel fritar deg ikke for valg og for å gjøre det rette.

• Liker 3
Skrevet

Kjære TS!Dette burde du ha visst om ville komme for dagen at han kanskje ville ta kontakt med faren.Da er da DIN oppgave og fortelle gutten om hvordan det ligger an.Faren har tatt sitt valg,og det må respektere!Det er tydelig her at dere ikke var enige om å få barn sammen,og siden du satt med valget om å beholde barnet må du jaggu også ta konsekvensene også..Skjerp deg!

Ta deg en pære, du som skriver dette. En ettertrykkelig og diger en. Det fremkommer intet i teksten til TS som tilsier at du har hold for å gå ut på denne måten. Det er åpenbart en historie bak dette, og den kommer ikke frem. Men du bare måååååååååååååååååååååå kjøre på, ut i fra verst tenkelige konklusjon.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...