Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om vokse par som ikke har barn?

Tenker ikke over det?

Synes de er sære/rare?

Lurer på hva som er feil med de?

Synes synd på de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Tenker ingenting spesielt om det.

Nei.

Nei.

Kun om de hadde vært ufrivillig barnløse.

• Liker 5
Skrevet

Syns det er helt greit.

Selv skjønner jeg ikke hvorfor folk ønsker å få barn, men det får være deres sak.

• Liker 11
Skrevet

Det var godt å høre. Vi kan ikke få barn, og jeg er så lei meg. (Ja, vi har forsøkt alt, og har nå gitt opp) Men føler og veldig på hva alle andre synes. Vet det er dumt å bry se om det, men gjør det allikevel:(

Skrevet

Hvorfor skulle det være rart? Ikke alle ønsker å få barn.

• Liker 9
Skrevet

Det var godt å høre. Vi kan ikke få barn, og jeg er så lei meg. (Ja, vi har forsøkt alt, og har nå gitt opp) Men føler og veldig på hva alle andre synes. Vet det er dumt å bry se om det, men gjør det allikevel:(

Har dere vurdert alternativer som adopsjon? Jeg ville ikke tenkt noe rart om dere uansett, i alle fall :)

• Liker 1
Skrevet

Deres valg, tenker ikke over om folk har barn eller ei, overhodet.

Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt når jeg treffer på et voksent eller eldre par uten barn :)

Har dere vurdert adopsjon?

Skrevet

Vi vil bli for gamle for å adoptere innen vi rekker det. Er nesten 5 års ventetid nå, og da vil mannen være for gammel:(

Skrevet

Jeg tenker ingenting.

Kjenner flere voksne par som har ønsket barn, men ikke kunne få. Noen forsøkte adopsjon og fikk avslag, andre bestemte seg for å droppe ideen.

Kjenner også par som ikke ønsker seg barn.

Uansett tilfelle så har de alle absolutt en høy livskvalitet, og har masse innhold og glede - selv om jeg jo vet det for enkelte er en enorm sorg de ikke virker å komme over. Andre igjen forsoner seg etterhvert med realiteten, og bruker ikke tid på å "forsvare" noe eller forklare noe som helst.

Om jeg kommer i samme situasjon håper jeg at jeg jobber med i siste kategori :)

Men nei - det er overhodet ikke sært, og de som tenker dette kan jo ikke ha mye perspektiv eller innsikt i noe som helst.

Jeg forventer heller ikke at par som ønsker barn skal prøve alle muligheter jeg kommer til å prøve - ei heller at de skal leve med sorgen hele livet(selv om noen sikkert gjør det).

Anonym poster: 4e50c45e07a91e1376199541504ccf5f

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er rarere med menn uten bart. Og det er jo ikke så rart.

Men hvis det er et par der han er en 50-60 år gammel og hun er en thai-ho...jente på noen-og-20 så stusser jeg derimot.

Anonym poster: 0da03d2882588a9f3b6ad91f126067d4

• Liker 3
Skrevet

Problemet mye godt blir at folk graver og spør og det blir ekkelt. Her er et lite knippe av de spørsmålene jeg har fått de siste ti årene.

1. Hvorfor har du ikke barn`?

2. Hvorfor eier du ikke din egen leilighet?

3. Hvorfor kuttet du ut den fine kontorjobben du hadde?

3. Hvorfor holder du på med de her kunstgreiene?

4. Er det ikke på tide du får deg en skikkelig jobb?

5. Hvorfor har du aldri vært gift?

Jeg hadde noen syrlige kommentarer på lur til de ivrigste av dem, men jeg fant ut at jeg ville fått et litt vel interessant forhold til mine omgivelser hvis jeg virkelig kom med motspørsmål?

• Liker 5
Skrevet

Det er deres liv- og valg( eller skjebne). Ingen har no m hva dere velger å gjøre eller hvordan dere lever deres liv!

Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Jeg lurer derimot på hva som er feil med folk som absolutt må mene og synes så voldsomt mye om andres liv. De er sære. ;)

• Liker 12
Skrevet

Problemet mye godt blir at folk graver og spør og det blir ekkelt.

Du, Gjest, jeg har alltid lurt på en sak, hvorfor har ikke du barn?

Skrevet

Nå ble jeg faktisk veldig glad her :blomst:

Jeg føler meg som en skikkelig raring, og redd for at alle skal se på oss de særingene uten barn. Hjalp ikke på a t en vennine sa hun skjønte meg kjempegodt og at hun alltid syntes det var rart med voksne uten barn. :trist:

Skrevet

Du, Gjest, jeg har alltid lurt på en sak, hvorfor har ikke du barn?

Fordi jeg har aldri truffet en mann jeg virkelig ønsket meg barn ilag med. Og jeg passet dermed godt på at det aldri ble noe "uhell".
  • Liker 4
Skrevet

Fordi jeg har aldri truffet en mann jeg virkelig ønsket meg barn ilag med. Og jeg passet dermed godt på at det aldri ble noe "uhell".

:-/ Det var jo verken morsomt eller syrlig. :(

Skrevet

Jeg og samboeren har ikke barn, har ikke prøvd, og det er helt fint. Ikke bry deg om hva folk tenker. Finn gjerne venner som heller ikke har barn.

• Liker 2
Skrevet

:-/ Det var jo verken morsomt eller syrlig. :(

Nei fakta.

Men den får damerne som har hatt "uhell" til å bli rare i masken.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...