Gjest KH Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Jeg er i dag gift med en jente fra Ukraina og har felles barn på 1 år. Vi har slitt veldig, og hun er ikke interessert i å tilpasse seg i Norge eller å lære Norsk. Men for å komme til selve problemet.... Hun vil hjem til Ukraina og ta med seg barnet vårt. Han er født i Norge og har kun Norsk pass, og jeg tenker på framtiden hans der nede og vet at han får en tøff oppvekst i Ukraina. Ved en eventuell rettssak, vil hun få fri rettshjelp siden hun aldri har vært i arbeid i Norge, og det kan bli tøft for meg om hun vinner gjennom på dette og får ta ham ut av Norge. Noen råd?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Hun vil aldri vinne en sak om å ta barnet med permanent ut av Norge. Ellers vil jeg anbefale deg Foreningen for 2 foreldre: http://www.f2f.no/ Anonym poster: 9221ef6bf94407336aac5f8c43ada393
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Bare pass på at hun ikke tar med barnet på "ferie" til Ukraina uten deg. Mange har mistet barna sine på den måten uten at noen kan hjelpe dem med å få dem tilbake, selv om den norske forelderen har retten til barnet.
Amygdala:-) Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Ja, og det rådet er: Ikke la henne ta han med seg ut av Norge.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Folk i Ukraina er ikke like rike som nordmenn, men barndom kan ikke kvalifiseres som tøff av den grunn. Er selv vokst opp i Ukraina og har bodd 1/3 del av livet mitt i Norge og jeg er helt sikker at jeg skulle ønske barna mine vokste opp og fikk utfdanning der. For voksne er det selvfølgelig å realisere drømmene her i Norge. Men igjen, da snakker jeg om det økonomiske. Ukrainere er ikke vant med at barna holder kontakt med fedre som ikke er en del av familien lenger. Da er det lettere å skape en fremtid med en annen mann. Drar hun fra Norge fordi hun ikke liker landet eller er det forholdet som ikke funker? Hvis det er bare landet, så tror jeg det blir enkelt å få til en avtale med mor om at du og barne skal holde kontakt. Og bare for å nevne, så er barnebidrag fra en norsk far det samme som lærerlønn i Ukraina. Da trenger hun ikke å jobbe, eller det blir i hvert fall god økonomisk støtte. Anonym poster: c47e9a3c15240fc798a101e7d52d6de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå