Gå til innhold

Hvor kjøper dere utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske ny i hobby-verdenen, før har jeg alltid fått garn/stoff/maling osv fra Bestemor som hun hadde liggende i skapet. Nå når jeg har begynt å handle selv innser jeg hvor ufattelig dyrt det faktisk er!! Mange av tingene jeg vil lage, som jeg faktisk får til koster jo mer enn å bare kjøpe ting ferdig. Blir fort lei av f.eks klær, så syns ikke det er verdt å bruke mye penger på en genser. Tenker at mange av tingene, som scrapbooking blir billigere når man har handlet inn en del ting, men jeg vet jo ikke...

Men dere som strikker eller driver på med en annen hobby, hvor kjøper dere utstyr billig? Må jeg bare finne meg i å måtte betale i dyre dommer for ting?

Har såååå lyst til å begynne å lage noe selv igjen, men økonomien setter en stopper for det nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg strikker. Kjøper utstyr i strikkebutikkene. Strikkepinnene er best der. Har prøvd fra Sparkjøp etc., men da får jeg vondt i hendene. Kjøpte også på ebay, men de var enda verre. Det koster, men er verdt det i lengden :)

Skrevet

Jeg handler i strikkebutikker eller husfliden. Jeg liker at utvalget er stort, og syns at det å gå i butikken er kos i seg selv. I tillegg er jeg ikke glad i metallpinnene man finner i billigbutikker, og bruker aluminium eller tre/bambus, litt avhengig av hvilket garn jeg strikker med.

Det koster litt, men for min del er prosessen fram til ferdig prosjekt minst like viktig som ferdig produkt. Jeg strikker ikke en genser bare fordi jeg trenger en genser, men også fordi jeg liker å bruke hendene, fordi mønsteret er morsomt og fordi det er morsomt å jobbe med forskjellige farger.

Når det er sagt kan man fint kjøpe garn og utstyr på Nille, europris osv. Det kommer jo an på hva man prioriterer :)

Skrevet

Panduro er jo svindyrt. Jeg driver mest med smykkelaging, og kjøper mye fra nettbutikkene Beads Unlimited, Bluemud, Palmer Metals og Integrity Pearls. Har postet lenker og info flere ganger tidligere, så sjekk mine gamle innlegg for mer info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...