Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg oppretter denne tråden på vegne av en venninne.

Hun kjøpte seg en ny laptop i sommer og VGA porten hennes har blitt ødelagt.

Problemet er at den plastikken som holder trådene på plass har brukket av og der hun kjøper fra mener at dette ikke dekkes av garantien. Så hun må ut med 8000 kr for å reparere det fordi de må bytte hovedkortet også. Siden det er en fysisk skade så dekkes da ikke dette av garantien, men når man har brukt det forsvarlig. Har hun noe som helst krav på å få dette dekket av garantien?

Takk på forhånd for svar!

Anonym poster: 080d974bb44003313358e0635b54d0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær deg forskjellen på garanti og reklamasjon.

Anonym poster: f154934ee0c99d43f53a3ef3e4d50503

Skrevet

Om det er et kjent feil så skulle det ikke være noe problemer, men jeg håper virkelig ikke at hun vurdere å bruke 8000 på reperasjoner. For du kan få en ny pc til den prisen.

Hva heter pcen?

Skrevet

Problemet med de fleste laptoper er at de ikke tåler særlig mye bryt på plugger når de står i. OK - VGA-pluggen når det er skrudd til bør tåle en del, men det lønner seg å overbeskytte alle plugger som står i og stikker ut. Man må behandle sånt mye penere enn et barn på fanget....de tåler mye i forhold og kan ikke sammenlignes (hvem gjør vel det...).

Så om det er lydplugg/minijack, USB-plugg (Stick-grøss...) eller strømpluggen.....ungå å dulte borti noe som helst.

Hvis laptopen derimot har stått på et bord absolutt hele tiden og ikke vært flytta på, så er reklamasjon soleklart, men de vil likevel hevde at kunden har stått for skaden. Veldig vanskelig å bevise noe.

Tråder? Mener du pinne eller synlige ledninger/ledere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...