Gå til innhold

Hvordan bli attraktiv og interessant igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold som har vært ganske dårlige de siste årene, masse krangling, null eller dårlig sex, vi har blitt mer fiender der begge gjør alt for å unngå husarbeid/gjøremål/stell av barn osv.. Hun kjente for et års tid siden at hun mistet de viktige følelsene for meg. Mine for henne er nok sterkere.

Vi har nå blitt enige om at noe drastisk må gjøres, og har blitt enige om pause/åpent forhold, for å få litt avstand fra det som ikke fungerer og rett og slett finne igjen livsgleden.

Jeg har nok gjort alle feilene i boka. Maset/klaget for mye, vært for innpåsliten, tafset for mye pga. sexuell frustrasjon, litt for tøffel, latt kroppen forfalle, ikke vært så flink til å se fresh og stelt ut osv osv.. Jeg er også en veldig åpen person som liker å snakke om ting så man kan bli ferdig med de. Hun er motsatt, stenger alt inne og later som ingenting. At det tok over 1 år før det kom frem at følelsene hennes var borte sier jo sitt.

Jeg har blitt needy, bitter, sutrete, tafatt/lat, osv..

Hun har nok kommet til et punkt der hun ikke finner meg attraktiv verken fysisk eller psykisk. Fysisk er jeg nok på god vei, begynte tilfeldigvis å trene ganske mye noen mnd før bomba slo ned.

Jeg trenger derfor en liten ”makeover” på alle områder. Dette forholdet har slitt på meg også, bare på en annen måte. Dette handler forresten ikke om at jeg skal forandre meg for henne. Men like mye for min egen del. Dette er ikke egenskaper jeg ønsker å ha, eller en person jeg vil være.

Et annet problem er at siden hun er oppvokst der vi bor, og jeg tilflyttet er det meste av det sosiale gjennom hennes venner.

Litt usikker på hva jeg er ute etter med dette innlegget, det meste sier seg jo selv.. Det jeg virkelig sliter med er å få det til å bli ekte og naturlig. At hun vil tro evt endringer blir litt falskt og skuespill.

Hører gjerne fra de som har vært i en lignende situasjon, på begge sider.

Hvordan bli attraktiv og interessant igjen?

Anonym poster: 18da3dbd32e968b2d1a3f4b8aa91ae37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må finne tilbake til den du var før du traff henne. Det var den fyren hun falt for. Få dine egne interessere, et liv utenom henne. Det er utrolig viktig i et forhold at en har hver sine ting å drive med. Jentekvelder/guttekvelder, hobbyer etc.

Det virker som du er veldig avhengig av henne og det er jo ikke verken bra eller sunt i lengden. Hva likte du å drive med før du traff henne?

• Liker 3
Skrevet

hvorfor ikke ta tak, være litt mann, ta et valg bare for deg for engang skyld...flytt fra henne en stund å jobb med deg selv :)

Anonym poster: b61527f5041fb7c58425611b79901c7b

Skrevet

..."Vi har nå blitt enige om at noe drastisk må gjøres, og har blitt enige om pause/åpent forhold, for å få litt avstand fra det som ikke fungerer og rett og slett finne igjen livsgleden"...

Hva tenker dere skal skje når dere har fått denne avstanden og funnet igjen livsgleden? Skal dere først da begynne å jobbe med forholdet eller ser dere for dere at det "løpet er kjørt"?

Vil det ikke være en bedre ide å forsøke finne tilbake til livsgleden sammen hvis målet er å finne tilbake til hverandre? Snakke sammen om når det skar seg, hva som gjorde at det ble dere to, hva likte hun med deg/du med henne? Gjør ting dere trivdes med før som et par; date, reis på langweekend, tur i skogen. La henne få hjelpe deg å finne klær som passer til den nye kroppen din, også finner dere sammen noen kjoler du syns hun er lekker i og hun føler seg bra i; pynt dere for hverandre...

For at dette skal fungere er det selvfølgelig avgjørende at dere begge vil få forholdet på rett bane igjen, og hvis ikke kan dere kanskje heller begynne å jobbe sammen mot et "pent" brudd der dere er venner og samarbeider godt...?

Anonym poster: 8ed96e15d453644daaf53f970adb9326

Skrevet

Jeg har et litt annet perspektiv.. i perioder føler jeg at jeg ikke har følelser heller eller har vært i tvil. Det har vært mye aggresjon, diskusjoner om små ting osv.. MEN dette er mest (tror jeg) fordi vi tok et stort skritt for et år tilbake. Han sa opp jobben sin i hjemlandet og kom hit og så har det ikke bare vært å få ting på plass. Uansett vår historie har lite å si i denne sammenhengen.. Nå har vi bare hatt hverandre i en laaaang periode, dvs gått oppå hverandre hele tiden. Jeg tror i grunn i et forhold er det sunt å ha egne interesser, komme seg ut blant andre folk (ikke sammen hele tiden), osv. Min erfaring når man baserer alt på hverandre så sliter det VELDIG mye i lengden. Etter han fikk jobb og kom seg ut blant folk i tillegg til at jeg fikk litt alenetid (noe som jeg alltid har verdsatt) så har også forholdet blitt bedre. Og om du feks går rundt i jobbebuksa når du er hjemme (HELE TIDEN) og ser ut som du nettopp har stått opp er dette negativt også.. hun vil tro at du ikke bryr deg i det hele tatt. Jeg vet selv, som kvinne, så bruker jeg mye tid på utseende mitt selv om jeg er etablert og i forhold. Da er det lite motiverende å se at den andre gir f.. Men høres jo ut som du har begynt å ta vare på deg selv :biggrin: Det er også en stor sjanse at siden du tydelig viser at du er skikkelig avhengig av henne at dette frastøter henne.. Du blir mer spennende for henne om du viser at du har andre interesser i livet enn henne. (Slik er det for meg i alle fall..)

Anonym poster: 3dcc85b596a3b6be4fd6e3dce2de4e26

Skrevet (endret)

Jeg tror du må finne tilbake til den du var før du traff henne. Det var den fyren hun falt for. Få dine egne interessere, et liv utenom henne. Det er utrolig viktig i et forhold at en har hver sine ting å drive med. Jentekvelder/guttekvelder, hobbyer etc.

Det virker som du er veldig avhengig av henne og det er jo ikke verken bra eller sunt i lengden. Hva likte du å drive med før du traff henne?

Enig dette!

Noen damer liker menn som er virile, som ligger rundt, reiser på gutteturer og har egne hobbyer. Sånne menn som de må jakte på og som de gjerne synes er vanskelige og egoistiske.

Damer har vært veldig innpåslitne og vært veldig "på" for å få deres oppmerksomhet, men når de endelig kaprer denne mannen, forsvinner spenningen fort. Han blir tam som et lam og prioriterer henne og deres felles samliv. Det gamle ungkarslivet med uforpliktende sex og knuste hjerter er Long gone. Han har pensjonert seg fra alt som er virilt og moro. Det som gjorde at hun ble interessert, fordi hun ville jakte på han som var likegyldig til alle andre, men det var inntil hun selv dukket opp. De hadde ikke noe til felles, men sexen var god (i hvert fall til å begynne med) og han var vel dessuten litt kjekk, men frem for alt hensynsløs. Flørtet skamløst og var direkte. Det var dette hun likte. Å kapre en alle andre har forsøkt å kapre før henne.

Så begir man seg ut på et forhold. Alt skal være fint. Det man ikke trodde var at eventyret skulle gå i grus. Det du ønsket var ikke A4-livet og rolige kvelder. En mann som er for snill, gir deg respekt og oppmerksomhet. Sexen blir kjedelig og du går lei av å se den samme kroppen og det samme ansiktet dag etter dag. Kombinert med at interessene deres ikke er forenelige på noen måte, så går ting litt skeis. Hun begynner å fantasere om andre som potensielt kan være mer spennende. Hun faller for fristelsen en kveld hun skal ut med sine venninner. Danser med en mann som vet å være frempå, som vet å ta sjanser, som vet å snakke høyt om alt han liker og ikke liker. Han får henne med seg hjem.

Hun spør om en pause eller sier følelsene er vekk. Forholdet opphører, men "don juan" som hun nå har falt for er ikke like interessert tilbake. Det bryr hun seg ikke om, for nå har hun fått en ny fascinerende mann å jakte etter...

Finn tilbake til ditt gamle jeg igjen. Det samme kynisk "jeget" du brukte for å knulle damer oppetter vegger hver helg. Det er han hun falt for. Ikke tøffelhelten hun har forvandlet deg til. Dog på en annen side må man spørre seg om det er mye glede i å være i et turbulent forhold der du hele tiden skal leke likegyldig. : /

Endret av Pene sko...
Skrevet

Enig dette!

Noen damer liker menn som er virile, som ligger rundt, reiser på gutteturer og har egne hobbyer. Sånne menn som de må jakte på og som de gjerne synes er vanskelige og egoistiske.

Damer har vært veldig innpåslitne og vært veldig "på" for å få deres oppmerksomhet, men når de endelig kaprer denne mannen, forsvinner spenningen fort. Han blir tam som et lam og prioriterer henne og deres felles samliv. Det gamle ungkarslivet med uforpliktende sex og knuste hjerter er Long gone. Han har pensjonert seg fra alt som er virilt og moro. Det som gjorde at hun ble interessert, fordi hun ville jakte på han som var likegyldig til alle andre, men det var inntil hun selv dukket opp. De hadde ikke noe til felles, men sexen var god (i hvert fall til å begynne med) og han var vel dessuten litt kjekk, men frem for alt hensynsløs. Flørtet skamløst og var direkte. Det var dette hun likte. Å kapre en alle andre har forsøkt å kapre før henne.

Så begir man seg ut på et forhold. Alt skal være fint. Det man ikke trodde var at eventyret skulle gå i grus. Det du ønsket var ikke A4-livet og rolige kvelder. En mann som er for snill, gir deg respekt og oppmerksomhet. Sexen blir kjedelig og du går lei av å se den samme kroppen og det samme ansiktet dag etter dag. Kombinert med at interessene deres ikke er forenelige på noen måte, så går ting litt skeis. Hun begynner å fantasere om andre som potensielt kan være mer spennende. Hun faller for fristelsen en kveld hun skal ut med sine venninner. Danser med en mann som vet å være frempå, som vet å ta sjanser, som vet å snakke høyt om alt han liker og ikke liker. Han får henne med seg hjem.

Hun spør om en pause eller sier følelsene er vekk. Forholdet opphører, men "don juan" som hun nå har falt for er ikke like interessert tilbake. Det bryr hun seg ikke om, for nå har hun fått en ny fascinerende mann å jakte etter...

Finn tilbake til ditt gamle jeg igjen. Det samme kynisk "jeget" du brukte for å knulle damer oppetter vegger hver helg. Det er han hun falt for. Ikke tøffelhelten hun har forvandlet deg til. Dog på en annen side må man spørre seg om det er mye glede i å være i et turbulent forhold der du hele tiden skal leke likegyldig. : /

?

Hvilen part var du enig med som jeg skrev?

Skrevet

?

Hvilen part var du enig med som jeg skrev?

Jeg var enig hele innlegget ditt. :)

Det andre jeg skrev var helt utenom, og absolutt ikke tilsiktet noe av det du skrev.

Skrevet

Jeg var enig hele innlegget ditt. :)

Det andre jeg skrev var helt utenom, og absolutt ikke tilsiktet noe av det du skrev.

Ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...