AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Har vært med kjæresten min i ca et år nå, ble "offisiell" på våren. Vi har vært masse med hverandre og brukt nesten hvert frie sekund på å treffes. Til å begynne med var jeg i Oslo og han i Bergen, men jeg pendlet en stund og flyttet til Bergen i sommer da familien min også bor her. Vi har reist masse i løpet av året og vært borti veldig mye på kort tid og virkelig vært der for hverandre når vi har trengt det, noe begge er enig i og setter stor pris på. For ca. En måned siden lå vi og småprata i sengen og hadde hatt en fin dag på ferie, da ordene plopper ut av munnen min. Jeg sa jeg elsker han.. Han var stille en stund, så sa han god natt og kysset meg. Reaksjonen satt meg helt ut, vi har hatt det utrolig fint i ettertid uansett, men eg måtte ta opp dette da det gikk over en måned og vi latet som ingenting. Så får eg høre "jeg er kjempe glad i deg" og jeg spør, men du elsker meg ikke? Så sier han "jeg vet ikke hva det vil si å elske" På toppen av det fikk jeg nettopp høre av han at han ikke har planer om å flytte sammen med meg.. Jeg kom ikke til Bergen for å bo sammen med min mor. Skjønner at det har vært dårlig kommunikasjon mellom oss i noen emner, men aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg har han. Vi har det fint og han er utrolig snill og behandler meg med respekt, men jeg har blitt så usikker på meg selv og forholdet. Vet ikke hvor vesentlig det er, men han er 35 og umoden, jeg er 23 og litt for moden. Er det bare meg som styrer fælt oppi hodet mitt? Anonym poster: ccca3bbfdb528a31371d191a9d4db24a
Havbris Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Du sa "jeg elsker deg" og forventet å få det samme tilbake. Da hadde du allerede definert tidspunktet for å utveksle dette uttrykket, og regnet med at han var på samme sted som deg. Du definerer han som umoden, og deg selv som litt for moden. Hva legger du i det? 3
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 du forventer å få noe tilbake når du sier du elsker han? føler du har misforstått begrepet å elske. å elske er en uegoistisk handling som du GIR et menneske. å elske er ikke en byttehandel. du sier det med andre ord for å få noe tilbake. høres helt feil ut i mine ører. syns du virker mer umoden enn det han er
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 syns faktisk han høres svært moden ut. han vil ikke si det fordi han ikke vet hva det vil si å elske. her er det nok ikke han som er umoden, men du
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Hehe, er nok umodent av meg da. Jeg er klar for noe seriøst og er ferdig med festing og uteliv, jeg vil satse på forholdet og bli samboer. Han bor fremdeles med familien og han ser ikke noe problem i om han om 5 år (40 år gammel) fremdeles bor med sin mor.. Det mente jeg med umoden, burde vel spesifisert det. Så det er dumt av meg å forvente at han sier det tilbake? Når sier menn det ? Har bare vært i forhold der den andre har vært mer seriøs enn meg før og dette er første gang (av tre forhold) at jeg sier det først. Var kanskje bare litt tøft å ikke føle seg elsket. Han er generelt dårlig på å si at han er glad i meg eller gi meg et kyss eller en klem, det gjør meg usikker. Må kanskje bare skjerpe meg litt og være tålmodig.
Havbris Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Jeg antar at magefølelsen din forteller deg om dette er mannen for deg. Du må bare slutte med å forvente at han er som deg. Hvis han ikke gir deg det du trenger så er han kanskje ikke mannen for deg.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 ja jeg syns det er tåpelig å si du elsker noen når du forventer det samme tilbake. da mener jeg du gjør det på feil grunnlag. om han i tillegg er dårlig på å gi deg kos og klem så ta det opp med han. min samboer er ikke så flink med ord men han er svært flink med handling, så da trenger jeg egentlig ikke alle de ordene. han er oppmerksom ellers. kjøper den maten jeg liker, kjøper alltid en liten ting til meg når han er på handletur. lager mat til meg når jeg er sliten, ser på dårlige realityprogrammer sammen med meg selv om han syns det er gørrkjedelig osv. det er hans kjærlighetsspråk. ikke rart du blir usikker når han ikke gir deg noen av delene. men si det til han, det er egentlig den eneste løsningen, ellers vil han tro at alt er ok.
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Tusen takk for ærligheten er en liten tankevekker. Har ikke mye erfaring i dette feltet. Sa selvfølgelig at jeg elsker han fordi jeg virkelig gjør det etter alt vi har vært igjennom av bilulykke, sykdom, reiser ++ Jeg bare trodde at han og var "der". Sa det ikke for å få det tilbake. Hatt ganske dårlig erfaring fra tidligere forhold, som påvirker meg en del enda ser jeg. Han pleier å kjøpe ting til meg, klær, mat, flyreiser osv. Men jeg har prøvd å si flere ganger at jeg heller vil ha en klem eller et kyss i ny og ne istedenfor at han skal bruke masse penger på meg.
mckinley Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Nå syns jeg dere er harde mot TS. Dette handler verken om modenhet eller egoisme - selvfølgelig gjør det vondt å åpne seg så nakent for et menneske og deretter føle seg avvist. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå