AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Klart det må være litt upraktisk i blant, men hvorfor er det egenlig forbudt her til lands? Hvorfor legger myndighetene seg bort i slikt? Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b 4
Gjest meh Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Stemmer ikke overens med en god del folks verdisyn som de absolutt må prakke på andre, akkurat som ved forbudene mot en del narkotiske stoffer, sexkjøp, poker osv. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Det ville vært det mest greie og praktiske. De kan ta husarbeidet i lag, så slipper de føle at de er ensomme om det. De kan tures om å tilfredsstille mannen så får han den sexen han trenger. Grunnen til at det ikke er lov er vel at kjernefamilien alltid er blitt opphøyet som noe hellig. Selv i 2012 er det kjernefamilien som sees på som perfekt og feilfri. Anonym poster: 0483ad82a525c8446263e5daec24fe1b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Stemmer ikke overens med en god del folks verdisyn som de absolutt må prakke på andre, akkurat som ved forbudene mot en del narkotiske stoffer, sexkjøp, poker osv. Det jeg mener, ja. Om noe kan kritiseres er det forsørgelsesplikten i de kulturene det stammer fra, men her skulle jo det være irrelevant i utgangspunktet fordi en mann i et forhold har ingen forsørgelsesplikt ovenfor sin kone, eller sine koner. Ingen lover hindrer en mann eller kvinne å ha så mange barn de vil, selv om de ikke er i stand til å forsørge dem, og i motsetning til ektefelle så HAR man forsørgelsesplikt ovenfor sine barn. Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b
Gjest Gjest_drømmer4livet Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 artig at det er forbudt med prostitusjon da..tenkt over hva det er egentlig. du er det jeg er det, alle er det. alle mennesker selger deler av kroppen sin til en arbeidsgiver.... sanger selger stemmen sin, håndtverker selger kroppen sin...forfatter selger hendene sine og tankene. hva er egentlig værst og selge? er det egentlig ikke diskriminering og si at noen deler av kroppen er mere ekkelt enn andre? og dermed ikke lov og selge? bare dro det litt langt i perspektiv...
Marwel Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Altså, man ser jo hvordan kvinner blir undertrykt i de land hvor det er lov. Jeg vil tro at i familier der flerkoneri praktiseres så er det ikke snakk om likestilte partnere. Der er mannen overhodet og kvinnene har ikke så mye de skal ha sagt. Likestillingen settes tilbake flere hakk om det skulle tillates. 11
Marwel Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 artig at det er forbudt med prostitusjon da..tenkt over hva det er egentlig. du er det jeg er det, alle er det. alle mennesker selger deler av kroppen sin til en arbeidsgiver.... sanger selger stemmen sin, håndtverker selger kroppen sin...forfatter selger hendene sine og tankene. hva er egentlig værst og selge? er det egentlig ikke diskriminering og si at noen deler av kroppen er mere ekkelt enn andre? og dermed ikke lov og selge? bare dro det litt langt i perspektiv... Du har fått med deg at prostitusjon sådann ikke er forbudt? Det er ikke forbudt å prostituere seg, men det er forudt å kjøpe sex. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Du har fått med deg at prostitusjon sådann ikke er forbudt? Det er ikke forbudt å prostituere seg, men det er forudt å kjøpe sex. ja. hva gjør en som ansetter deg? kjøper tjenester av deg.... ergo det samme som jeg mente! Anonym poster: 18d2589dac202bfb71395582273d3369
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Altså, man ser jo hvordan kvinner blir undertrykt i de land hvor det er lov. Jeg vil tro at i familier der flerkoneri praktiseres så er det ikke snakk om likestilte partnere. Der er mannen overhodet og kvinnene har ikke så mye de skal ha sagt. Likestillingen settes tilbake flere hakk om det skulle tillates. Jeg ser ikke hvordan dette kan brukes som et argument; "Kvinner blir undertrykt i de landene det er lov". I disse landene blir selv enslige koner undertrykket og selv i slike forhold er mannen overhodet. Her i Norge er det mer likestilt, og selv om f.eks etnisk norske menn hadde giftet seg med flere kvinner så hadde de ikke konvertert til konservativ Islam, hvis du skjønner hva jeg mener. Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b 4
SubHuman Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Fordi at man (både flertallet og stortinget) mener at man har rett til å definere hva som er rett og galt, dermed så påtvinger man alle andre en subjektiv moral. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 sånn jeg ser det, så er hovedgrunnen, moral i dette landet. vi er oppvokst med at dette ikke er akseptert, og det finnes lover om det som er eld gamle.... men om det dukket opp 1 million nordmenn som ville dette, skal man ikke se bortifra at reglene ville endres. vell merke at ap ikke satt i regjering... må huske på at i de fleste lande dette er tillat, så er det en del av moral/kultur/historien. dette har eksistert i tusenvis av år... blir litt som å prøve og ta fra amerikanerne våpen... lykke til. kommer aldri til å skje, samme som flerkoneri i norge aldri vil skje... Anonym poster: 18d2589dac202bfb71395582273d3369
Marwel Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Jeg ser ikke hvordan dette kan brukes som et argument; "Kvinner blir undertrykt i de landene det er lov". I disse landene blir selv enslige koner undertrykket og selv i slike forhold er mannen overhodet. Her i Norge er det mer likestilt, og selv om f.eks etnisk norske menn hadde giftet seg med flere kvinner så hadde de ikke konvertert til konservativ Islam, hvis du skjønner hva jeg mener. Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b Men nå har jeg ikke påstått at det er islam som kun driver med flerkoneri heller. Jeg synes uansett flerkoneri vitner om et kvinnesyn som ikke hører hjemme i et moderne samfunn. 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Fordi at man (både flertallet og stortinget) mener at man har rett til å definere hva som er rett og galt, dermed så påtvinger man alle andre en subjektiv moral. Jeg synes du er inne på noe her. Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b
SubHuman Skrevet 19. desember 2012 #14 Skrevet 19. desember 2012 sånn jeg ser det, så er hovedgrunnen, moral i dette landet. vi er oppvokst med at dette ikke er akseptert, og det finnes lover om det som er eld gamle.... men om det dukket opp 1 million nordmenn som ville dette, skal man ikke se bortifra at reglene ville endres. vell merke at ap ikke satt i regjering... må huske på at i de fleste lande dette er tillat, så er det en del av moral/kultur/historien. dette har eksistert i tusenvis av år... blir litt som å prøve og ta fra amerikanerne våpen... lykke til. kommer aldri til å skje, samme som flerkoneri i norge aldri vil skje... Anonym poster: 18d2589dac202bfb71395582273d3369 Men hvorfor skal en moral være støttet av loven hvis ikke alle følger den? Kan ikke moraler være en norme? Hvorfor må mindretallet føye seg etter flertallet? Og ångående det med USA så kan jeg si: I Norge så er det en moral om at våpen ikke er bra, dermed er våpen ulovlig. Det å eie våpen kommer aldri til å bli lovlig i Norge. (Noe forsåvidt er hvis du har vært medlem i en våpenklubb i en veldig kort periode)
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #15 Skrevet 19. desember 2012 Men nå har jeg ikke påstått at det er islam som kun driver med flerkoneri heller. Jeg synes uansett flerkoneri vitner om et kvinnesyn som ikke hører hjemme i et moderne samfunn. Min feil å trekke islam inn i dette, det er selvsagt irrelevant. Enn om man likestiller flerkoneri med flermanneri da? Egentlig burde jeg presisert det i startinnlegget, men jeg får ikke endret det nå. Kort sagt at folk skal få gifte seg med så mange de vil, uansett kjønn. Total frihet altså, er ikke det noe for et moderne samfunn? Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b
SubHuman Skrevet 19. desember 2012 #16 Skrevet 19. desember 2012 Men nå har jeg ikke påstått at det er islam som kun driver med flerkoneri heller. Jeg synes uansett flerkoneri vitner om et kvinnesyn som ikke hører hjemme i et moderne samfunn. Hva passer ikke inn? Hvis en kvinne vil ha flere menn, hvorfor skal hun ikke få lov til dette? Du synes at flerkoneri vitner om et kvinnesyn som ikke hører hjemme i ditt samfunn. Hvorfor skal man være så kvinnediskriminerende hvis man ønsker flere koner? Eller hvorfor skal man være så mannsdiskriminerende hvis man ønsker flere menn? Hvis det har blitt inngått frivillig så ser jeg ikke noe problem med det, og hvis du sier at det er diskriminerende og overgrep, hvem er diskriminerende og hvem begår overgrep? De som simpelthen ønsker å være gift med flere menn og/eller kvinner, eller de som nekter å gifte seg? Jeg vil si at de sistnevnte diskriminerer. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #17 Skrevet 19. desember 2012 Men nå har jeg ikke påstått at det er islam som kun driver med flerkoneri heller. Jeg synes uansett flerkoneri vitner om et kvinnesyn som ikke hører hjemme i et moderne samfunn. det moderne kvinnesynet ditt. synes du det er rett at kvinner har gått fra og holde familien sammen til å være utro og kun tenke på seg selv..? tror du kvinnene i dette landet hadde det vondt før i tiden, da de var hjemme med barn og mannen jobbet livet av seg? var de undertrykket ? bullshit. de var bortskjemte. de hadde en mann som jobbet livet av seg for familien så kvinnene kunne gjøre jobben i hjemmet. sånn funka det og ingen klagde. med unntak av de som var single! Anonym poster: 18d2589dac202bfb71395582273d3369
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #18 Skrevet 19. desember 2012 Hva passer ikke inn? Hvis en kvinne vil ha flere menn, hvorfor skal hun ikke få lov til dette? Du synes at flerkoneri vitner om et kvinnesyn som ikke hører hjemme i ditt samfunn. Hvorfor skal man være så kvinnediskriminerende hvis man ønsker flere koner? Eller hvorfor skal man være så mannsdiskriminerende hvis man ønsker flere menn? Hvis det har blitt inngått frivillig så ser jeg ikke noe problem med det, og hvis du sier at det er diskriminerende og overgrep, hvem er diskriminerende og hvem begår overgrep? De som simpelthen ønsker å være gift med flere menn og/eller kvinner, eller de som nekter å gifte seg? Jeg vil si at de sistnevnte diskriminerer. Veldig godt poeng. Anonym poster: 1029ab4bf7df4f7a3ee28ea55f674a1b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #19 Skrevet 19. desember 2012 Men hvorfor skal en moral være støttet av loven hvis ikke alle følger den? Kan ikke moraler være en norme? Hvorfor må mindretallet føye seg etter flertallet? Og ångående det med USA så kan jeg si: I Norge så er det en moral om at våpen ikke er bra, dermed er våpen ulovlig. Det å eie våpen kommer aldri til å bli lovlig i Norge. (Noe forsåvidt er hvis du har vært medlem i en våpenklubb i en veldig kort periode) hvilken verden lever du i ? våpen kommer aldri til å bli lov og eie i norge? ja vell.... dette er jeg spent på hvor du har det i fra? hørt om jaktlisens? hagle.... har det og rifle i skapet mitt jeg.. ikke forbudt det... Anonym poster: 18d2589dac202bfb71395582273d3369
Marwel Skrevet 19. desember 2012 #20 Skrevet 19. desember 2012 det moderne kvinnesynet ditt. synes du det er rett at kvinner har gått fra og holde familien sammen til å være utro og kun tenke på seg selv..? Ikke noe mer rett eller galt enn at en mann gjør det. tror du kvinnene i dette landet hadde det vondt før i tiden, da de var hjemme med barn og mannen jobbet livet av seg? var de undertrykket ? bullshit. de var bortskjemte. de hadde en mann som jobbet livet av seg for familien så kvinnene kunne gjøre jobben i hjemmet. sånn funka det og ingen klagde. med unntak av de som var single! Ja... om det er slik du tror det var så er det ingen grunn til å diskutere med deg. Det vitner om en så utrolig dårlig virkelighetsoppfatning at det er skremmende. Anonym poster: 18d2589dac202bfb71395582273d3369 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå