Gå til innhold

Ikke greit med venner av motsatt kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 1 1/2 år. For noen måneder siden traff jeg en gutt gjennom en av fritidsaktivitetene mine. Vi ser hverandre hver dag, prater og har der gøy. For noen uker siden var jeg også på kaffebesøk oss han. Vi er begge to i forhold, og det er på ingen måte noe romantisk i luften mellom oss! Kun vennskap og samme hobby. Kjæresten min synes ikke at dette er greit! Han mener det er feil at jeg har blitt kjent med en annen gutt og er veldig sjalu. Han truer også med å gjøre det slutt hvis jeg fortsatt skal ha denne vennen. Er det ikke normalt å ha guttevenner når man er i et forhold? Hvorfor kan ikke jeg har guttevenner på lik linje som jentevenner så lenge det ikke er noe mer enn vennskap?

Anonym poster: dc89c7dac926ad2acfc2e91a845081d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere alene eller sammen med partnerene deres også når dere møtes?

Jeg ser ikke på det som naturlig å henge med nye bekjentskaper av det motsatte kjønn, i enerom.

Anonym poster: caa9f9ec0dcbde0211ec5a6c5cafef47

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke sett på dette som naturlig, og ville også reagert.

• Liker 1
Gjest nuffelita
Skrevet

Vi er sammen med andre, det glemte jeg å fortelle. Vi har felles venner (kun jenter) som også er sammen med oss. Aldri alene. Kaffebesøket var sammen med to andre venninner.

Skrevet

Vi er sammen med andre, det glemte jeg å fortelle. Vi har felles venner (kun jenter) som også er sammen med oss. Aldri alene. Kaffebesøket var sammen med to andre venninner.

Da stiller det seg litt annerledes.

Jeg har i utgangspunktet ikke vært veldig begeistret for det å stifte nye bekjentskap med noen av motsatt kjønn når en er i ett forhold. Så jeg ville uansett reagert.

Men det må det hele ses i ett lys hvorvidt din kjæreste noen gang er med på disse besøkene, om han har truffet denne nye kameraten din, om det er du som har direkte kontakt med denne nye vennen, eller om du bare henger deg på dine venner osv.

Skrevet

Ok det jeg lurer på er hvor bra er egentlig et forhold når bekjentskap med motsatte kjønn er en trussel?

• Liker 14
Gjest nuffelita
Skrevet

takk for svar barista:) De har gått på samme skole for mange år siden, så de kjenner til hverandre. Det skal også sies at jeg ved flere anledninger har spurt han om han vil være med på besøk og andre ting. Dette sier han at han har ingen interesse for.

Han har tidligere vært utro (jeg har tilgitt), men jeg har aldri gitt han noen grunn til å ikke stole på meg. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha venner av motsatt kjønn så lenge det er kun vennskap, vel og merke. I og med at jeg ikke synes dette er et problem føler jeg med ''fanget'' på en måte.

Skrevet (endret)

Ok det jeg lurer på er hvor bra er egentlig et forhold når bekjentskap med motsatte kjønn er en trussel?

Dersom det er min kommentar du sikter til, så har jeg aldri påstått at det er en trussel. Det jeg sier er at det er for min del unaturlig og noe jeg ikke er begeistret for. Det handler på ingen måte om hvor bra forholdet er.

Når det er sagt, så siktes det heller ikke til her, generelt bekjentskap med motsatt kjønn, men det å stifte nye bekjentskap når en allerede er i ett forhold. For min egen del så har jeg ingen problem med at en eventuell kjæreste skulle ha kvinnelige venner. Og tenker at jeg like så kan være inkl. i de besøkene en gang i blant. Men jeg ser varselsignaler dersom en opparbeider seg og stifter nye venner av motsatt kjønn. Også kommer det ann på om det er nye bekjentskap alene, eller en gruppeting med vennegjeng. Ting er aldri svart hvit.

Vi er alle ulike, og setter ulike krav til ett godt forhold. Fordi noen mener at venner med motsatt kjønn er fyfy, og andre synes det er helt i orden, betyr det ikke at noe av det er mer riktig eller galt enn det andre. Det handler jo bare å finne noen som har lignende innstilling til en slik situasjon.

Endret av barista
Skrevet

Skrevet

takk for svar barista:) De har gått på samme skole for mange år siden, så de kjenner til hverandre. Det skal også sies at jeg ved flere anledninger har spurt han om han vil være med på besøk og andre ting. Dette sier han at han har ingen interesse for.

Han har tidligere vært utro (jeg har tilgitt), men jeg har aldri gitt han noen grunn til å ikke stole på meg. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha venner av motsatt kjønn så lenge det er kun vennskap, vel og merke. I og med at jeg ikke synes dette er et problem føler jeg med ''fanget'' på en måte.

På seg selv kjenner man andre sies det.

• Liker 3
Skrevet

så har jeg aldri påstått at det er en trussel.

Men jeg ser varselsignaler dersom en opparbeider seg og stifter nye venner av motsatt kjønn.

Er det ikke en trussel eller er det det? Jeg ser ingen grunn til at det er unaturlig å få nye venner som er motsatt kjønn og henge med disse selv om man har kjæreste.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ingen problemer med det. Mulig det har litt med at jeg er bifil, og stort sett faller for andre bifile. Skulle jeg da tenkt logisk ville da en partner ikke kunne hatt noen venner i det hele, og det hadde bare blitt trist.

Skrevet

Er det ikke en trussel eller er det det? Jeg ser ingen grunn til at det er unaturlig å få nye venner som er motsatt kjønn og henge med disse selv om man har kjæreste.

Som sagt, det er ikke en trussel.

Neivel, du synes ikke det er unaturlig, jeg synes. Folk er forskjellige, for ett sjokk! :fnise:

Skrevet

Flere som vil dele sin mening?:)

Anonym poster: dc89c7dac926ad2acfc2e91a845081d3

Skrevet

På seg selv kjenner man andre sies det.

Et annet godt gammelt (norrønt) norsk uttrykk er, "tyv tror alle stel".

Anonym poster: bf6b4180fd899eea8ce8ef738273c2b2

• Liker 2
Skrevet

Det sier seg selv at det ikke er noe smart å komplisere forholdet ved å ha omgang med det annet kjønn.

• Liker 3
Skrevet

Så lenge man ikke er sammen med denne vennen veldig ofte, og alene ser jeg ingen problem med det.

Skrevet

Ironisk at han selv har vært utro, og nå mener han seg berettiget til å kontrollere din omgang med andre. What the..? Her ville fyren fått beskjed i klartekst av meg akkurat hva jeg syntes om den slags oppførsel, og jeg ville også påminnet han hvem som virkelig bør ligge svært lavt når det gjelder å bekymre seg for partnerens kontakt med mennesker av det motsatte kjønn. Og at det er patetisk å drive sånn, spesielt når det er andre mennesker til stede som en del av besøket - han hadde neppe synes det var like greit dersom du hadde forsøkt å nekte ham å ha jentevenner, tenker jeg. Dog hadde jeg aldri tatt tilbake noen som var utro i utgangspunktet, men det blir litt på siden.

Jeg hadde hvertfall aldri funnet meg i at noen skulle bestemme over meg på den måten. Saken hadde stilt seg annerledes dersom det var A) du og denne gutten sammen alene, ofte, og B) typen din hadde sitt på det rene. Siden ingen av alternativene er tilfelle, ser jeg ikke at dette er noe du må finne deg i på noen som helst måte (:

• Liker 2
Gjest Bibompibomp
Skrevet

Dette temaet igjen ja....

En ting er å omgås venner av motsatt kjønn man hadde før forholdet, noe ganske annet er det å inngå nye etter at forholdet er etablert, mener nå jeg.

Noen snakker om trusler her... JA, det er etter mitt syn helt klart en form for trussel at man inngår enhver form for bekjentskaper med folk av motsatt kjønn i sivilstatus parforhold. Bl.a. fordi, i dagens samfunn hører man snart ikke om annet enn at venner knuller hverandre, det blir mer og mer vanlig faktisk, så hva er da vitsen med å utsette forholdet for enda en potensiell utroskapsmulighet?

Dere vet, ALLE legger uhemmet ut om hvor trofast ALLE er, baaaare vennskap, ingen følelser, ingen seksuell kjemi osv osv....

Men det er FØR rette anledning dukker opp (og de er det mange av), alkoholen er inntatt, stemningen er såååå hyggelig og god, lokalitetene er av passende art, alle andre har gått hjem osv osv... Jada, det er unektelig et faktum, og finnes dokumentert i haugevis av tråder her på KG bl.a.

For min del må man da gjerne utsette seg for så mange trusler/sjansespill man vil, her i gården hadde det aldri blitt akseptert (noe jeg da heller aldri har opplevd å bli stilt ovenfor, da vi er fullstendig like på det feltet og ikke føler noe behov for venner av motsatt kjønn, annet i form av vennepar).

Skrevet

Tror ikke kjæresten vil være utro, kanskje mer redd for at hun skal utvikle følelser for vennen når de har hjemmekvelder med bare de to.

Anonym poster: 4447e30e3a21218dd7b1ba4ac5c4cc2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...