AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Jeg har datet en mann i ca to måneder, og vi er begge i slutten av tyveårene. Jeg har et barn fra før, så at han nå forteller at han røyker hasj var veldig turn off for meg. Vet ikke hvor ofte han mener "av og til" er, for jeg fikk ikke snakket noe om det. Jeg ble så overasket og skuffet, men forstod det slik at hab ikke røyker regelmessig, og at dette var i anlesning julefest.. Jeg vet jeg må prate med han om dette og det skal jeg, for set er for meg uaktuelt å innlede noe med en som bruker hasj når jeg har barn. Men overdriver jeg dersom jeg sier jeg ikke godtar røyking også når vi bare dater og ikke har hatt "praten" ennå? Jeg vil gjøre det klart for han at jeg ikke vil bruke mer tid på å finne ut av ting og bli kjent hvis dette med hasjen er noe han planlegger å fortsette med. Anonym poster: 41a472cf5b2de5ab7f7d94b21450fb2c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har datet en mann i ca to måneder, og vi er begge i slutten av tyveårene. Jeg har et barn fra før, så at han nå forteller at han røyker hasj var veldig turn off for meg. Vet ikke hvor ofte han mener "av og til" er, for jeg fikk ikke snakket noe om det. Jeg ble så overasket og skuffet, men forstod det slik at hab ikke røyker regelmessig, og at dette var i anlesning julefest.. Jeg vet jeg må prate med han om dette og det skal jeg, for set er for meg uaktuelt å innlede noe med en som bruker hasj når jeg har barn. Men overdriver jeg dersom jeg sier jeg ikke godtar røyking også når vi bare dater og ikke har hatt "praten" ennå? Jeg vil gjøre det klart for han at jeg ikke vil bruke mer tid på å finne ut av ting og bli kjent hvis dette med hasjen er noe han planlegger å fortsette med. Anonym poster: 41a472cf5b2de5ab7f7d94b21450fb2c Jeg ville vært helt ærlig og sagt det med en gang slik at han vet det og kan ta et valg. Jeg holdt på med en for noen år siden, var bare 17 på den tiden og han var 20. Han og røykte litt hasj i ny og ne og jeg var ikke flink nok å si det rett ut. Jeg tenkte litt i ny og ne er vel ikke så gale og han gjør det i vertfall ikke foran meg og han sa han aldri ville eksperimentert med noe annet. Det ble slutt av andre grunner, ( beklager for at jeg er så direkte ) men jeg var nylig i hans begravelse.. Overdose. Vi mistet kontakten og jeg visste ikke engang at han holdt på med sånt. Vær klar på hva din grense er og pass for all del på at det ikke blir eksperimentering av annet som man virkelig kan få problemer med å komme seg ut ifra. Lykke til! Anonym poster: c2d1ed84880b5e5b27f568e50ef4222f 1
Gjest brutal mann Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde sagt takk for meg. 4
Gjest Misteltein Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde sagt takk for meg. Samme her! 2
Blod Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Alkohol og vanlige sigaretter er farligere enn hasj. 5
Gjest Chin Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Jeg ville vært helt ærlig og sagt det med en gang slik at han vet det og kan ta et valg. Jeg holdt på med en for noen år siden, var bare 17 på den tiden og han var 20. Han og røykte litt hasj i ny og ne og jeg var ikke flink nok å si det rett ut. Jeg tenkte litt i ny og ne er vel ikke så gale og han gjør det i vertfall ikke foran meg og han sa han aldri ville eksperimentert med noe annet. Det ble slutt av andre grunner, ( beklager for at jeg er så direkte ) men jeg var nylig i hans begravelse.. Overdose. Vi mistet kontakten og jeg visste ikke engang at han holdt på med sånt. Vær klar på hva din grense er og pass for all del på at det ikke blir eksperimentering av annet som man virkelig kan få problemer med å komme seg ut ifra. Lykke til! Anonym poster: c2d1ed84880b5e5b27f568e50ef4222f Overdose...? av hasj...? uhm? 6
Thumbeline Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Alkohol og vanlige sigaretter er farligere enn hasj. Hun ville nok antageligvis ikke blitt sammen med en alkoholiker heller da.... 3
Blod Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Hun ville nok antageligvis ikke blitt sammen med en alkoholiker heller da.... Nå er det jo stor forskjell på en alkoholiker og en som drikker av og til. 2
Thumbeline Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Nå er det jo stor forskjell på en alkoholiker og en som drikker av og til. Uansett, det hadde vært synd for TS om hun ble sammen med han, og han i ettertid blir arrestert på grunn av hasj. Da kan både TS bli mistenkeliggjort og komme i kontakt med barnevern. Jeg hadde krevd at han skulle slutte.. 3
Blod Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Uansett, det hadde vært synd for TS om hun ble sammen med han, og han i ettertid blir arrestert på grunn av hasj. Da kan både TS bli mistenkeliggjort og komme i kontakt med barnevern. Jeg hadde krevd at han skulle slutte.. Sånn sett så burde man være forsiktig ja
Claudette Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde aldrigt akseptert narkotikabruk hos kjærestn. Det er dumpingsgrunnlag for meg. Med barn blir det argumentet sterkere, kunne aldrigt akseptert at noe slikt fikk spillerom i mine barns hjem og familie.. 2
Rubies_ Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Alkohol og vanlige sigaretter er farligere enn hasj. Alkohol og vanlige sigaretter er ikke ulovlige. - For meg hadde dette vært en total turn-off. Om du vil prate med han om det, syns jeg det er helt OK. Han har jo rett til å få vite hvorfor du eventuelt dumper han. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde aldrigt akseptert narkotikabruk hos kjærestn. Det er dumpingsgrunnlag for meg. Med barn blir det argumentet sterkere, kunne aldrigt akseptert at noe slikt fikk spillerom i mine barns hjem og familie.. Jeg hadde godtatt det, dersom det var lovlig. Ser ikke noe galt i hasjrøyking i seg selv, og ser heller ikke på det som narkotika. Men man skal ikke være påvirket av noe som helst rusmiddel i nærheten av barn, ikke alkohol heller, med unntak av at det er helt greit å ta seg en øl til fotballkampen. Anonym poster: 294dce70059af55ad8036d31c41d1cb6
Nettinettet Skrevet 19. desember 2012 #14 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har hatt to kjærester som har røyket hasj innimellom. Han ene røyker fortsatt hasj innimellom, sitter fortsatt forran PC'en og spiller PC spill, er fortsatt arbeidsledig. blakk og har sterke depresjoner. Han andre har jobbet flere år i bank før han fikk en ledende stilling i et stort firma, har flott hus, samboer og et velfungerende liv. Det er totalpakka som du må se på. Hvilken av disse to tror du han kommer til å bli når han blir stor? 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #15 Skrevet 19. desember 2012 For meg hadde det ikke gjort noe om det virkelig var "av og til" - hvis det betyr maks noen få ganger pr år, at han ikke kjøper og har hjemme osv. Men for det første har du dine egne grenser og bør være tydelig på dem ovenfor han du treffer. Ingen vits i å gå inn i et forhold hvor en ikke kan akseptere hvordan den andre lever, og å forandre noen funker sjelden (om han derimot velger å forandre seg for å beholde deg er det jo flott). For det andre er det, hvis du velger å akseptere at han gjør det i ny å ne, ikke så dumt å finne ut hva han mener med den definisjonen. Eksen min røykte mye, men mente selv at det var lite: Fordi han sammenliknet med de skikkelige pothuene; for de røykte jo flere gram om dagen, mens han røykte under et gram, ikke nødvendigvis hver dag (bare nesten...) osv... og da var det faktisk ganske problematisk, han ble sløv og apatisk og ikke villig til å ta problemer i forholdet på en skikkelig måte. I perioder hvor han ikke røykte var han både mer tilstedeværende og mer kritisk til det å røyke Anonym poster: 72a7ea40bf2f58d42b507e331c7de56f
Genesis Skrevet 19. desember 2012 #16 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde aldrigt akseptert narkotikabruk hos kjærestn. Det er dumpingsgrunnlag for meg. Med barn blir det argumentet sterkere, kunne aldrigt akseptert at noe slikt fikk spillerom i mine barns hjem og familie.. Narkotika? Hva i all verden er det forno? Mener du rusmidler? 1
frøkna Skrevet 19. desember 2012 #17 Skrevet 19. desember 2012 Jeg ville syns det hadde vært greit. Men det er mitt syn på det, hvis du ikke godtar det så må du jo ikke det!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #18 Skrevet 19. desember 2012 Hasj? Det er jo langt farligere å røyke tobakk enn å røyke hasj. Farligere å drikke alkohol er det også. Hvert år dør 6000 av tobakksrelaterte sykdommer, en del hundre dør av alkoholrelaterte greier, mens 0 personer dør av hasjbruk. Det som er "skummelt" med hasj er at det er ulovlig, og at personer som man kan få tak i hasj fra ofte også har andre ulovlige stoffer å tilby, som virkelig er skumle. Mange som går på sterkere stoffer begynte med hasj som det første ulovlige stoffet. Men om man kun holder seg til hasj er det ingen fare, så slapp av. Om han røyker eller drikker i tillegg, så er det det du burde vært bekymret for. Anonym poster: 9b35a3f2e246993006e2bfc1c995e6d8 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #19 Skrevet 19. desember 2012 Alkohol og vanlige sigaretter er ikke ulovlige. - For meg hadde dette vært en total turn-off. Om du vil prate med han om det, syns jeg det er helt OK. Han har jo rett til å få vite hvorfor du eventuelt dumper han. Jasså, det er hva som er lov og ikke som er avgjørende? Utroskap er jo ikke ulovlig, så da er det greit, for eksempel? Hasj er mindre skadelig enn tobakk og alkohol, enkelt og greit. Anonym poster: 9b35a3f2e246993006e2bfc1c995e6d8 2
AnnaKarenina Skrevet 19. desember 2012 #20 Skrevet 19. desember 2012 Om det er av og til i helger/ferier, og selvfølgelig ikke i samvær med barn, så hadde det vært helt greit for meg. Det skal være mer vektige grunner enn litt hasjrøyking før jeg dumper en mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå