Gjest Pterodactylkake Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Jeg trente i forgårs og tenkte nå skal jeg være bad-ass og ta 200 situps, og så jeg gjorde, merket ingen ting i går, men i dag! HOUCH! Noen tips for at jeg skal holde ut i dag? Vil jo gjerne trene magen selv om jeg ikke er bollefeit, men bedre å være føre var enn etter snar eller åssen det her nå går. Hadde jo tenkt å ta 300 situps jeg :cry: og sykle på spinning med superspeed og tjohei! Hjelpe meg?
Gjest Ethereal Skrevet 10. mars 2004 #2 Skrevet 10. mars 2004 For det første; det kommer til å gå over. :-) Men en annen ting er at du kanskje overdriver. Du trenger ikke ta 300 sit-ups for å trene magen, hvis du utfører øvelsen riktig. I tillegg finnes det andre øvelser som er vel så bra for å få trent magen. Søk her i forumet, og du vil finne mange svar, jeg er bare litt klønete til å forklare hvordan de skal utføres. Badstu eller varm dusj hjelper også mot den verste stølheten
Gjest 1111 Skrevet 10. mars 2004 #3 Skrevet 10. mars 2004 Jeg vil bare si at du burde ikke trene magemusklene to dager etter hverandre, du burde ta en dags pause i mellom hver økt så musklene dine får bygd seg opp slik som de skal :-)
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 Jeg vil bare si at du burde ikke trene magemusklene to dager etter hverandre' date=' du burde ta en dags pause i mellom hver økt så musklene dine får bygd seg opp slik som de skal :-)[/quote']magen og ryggen er sammen med leggene muskler som kan trenes ofte.. De jobber jo HELE tiden med å stabilisere kroppen, så de tåler mye. Burde også trenes utholdende siden de tross alt fungerer slik... Så du kan ta sit ups hver kveld foran tv`en.. !.... lasse
Gjest 1111 Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Da må jeg bare beklage.. har blitt fortalt noe helt annet jeg.. :oops:
Gjest Pterodactylkake Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Det er ansett 2 dager etter så jeg prøver iallfall til 100 takk for tips og greier! Skal bli boler snart jeg :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #7 Skrevet 10. mars 2004 Hvis det er noen trøst lider jeg av det samme i dag..har hatt et par ukers treningsopphold, og etter en hard time i går er lårene mine totalt satt ute av funksjon..greier knapt å verken sette meg eller reise meg opp:D Men, det er prisen man må betale for å skulke unna en stund:D
Amarone Skrevet 10. mars 2004 #8 Skrevet 10. mars 2004 Det går sikkert over når du har varmet opp! Men det kan være lurt å ikke ta 200 situps på en gang, men f.eks. ta 4X50 med andre øvelser i mellom. Da blir man ikke såå støl. Amarone
Gjest Pterodactylkake Skrevet 10. mars 2004 #9 Skrevet 10. mars 2004 vi tok faktisk 4x50 men med 15 sek pause mellom hver 50... kanskje litt lite når jeg tenker etter, men jeg syns jeg selv er flink som står på, applaus til meg TJOHEI! :D
Gjest Donna Skrevet 10. mars 2004 #10 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har også skikkelig gangsperr i magen etter treningen i går! :o Huff, får se om jeg greier noen mageøvelser i dag eller om jeg venter til i morgen. Kan hende musklene trenger å hvile også? Jeg synes at den øvelsen hvor man presser ryggen i gulvet og har beina opp i 90 graders vinkel- og strekker frem en og en fot mot gulvet - er bra, særlig for nedre del av magen. Bare gjør det sakte, og pass på at ryggen er i gulvet hele tiden.
Gjest Virvel Skrevet 11. mars 2004 #11 Skrevet 11. mars 2004 Når man er kjempestøl hjelper det å bevege litt på seg. Jeg pleier for eksempel å svømme rolig en halvtimes tid eller så, da får jeg løst opp litt. 200 situps hørtes forresten overdrevent mye ut, men det er det jo flere her som har sagt alt, så jeg skal ikke mase mer med det. (Bortsett fra at nå har jeg i grunnen gjort det alt... )
Bentebent Skrevet 11. mars 2004 #12 Skrevet 11. mars 2004 Er 200 sit-ups egentlig så mye? Hvis du deltar på en "mage-rygg" time på treningssenter er det mer enn det. En venninne av meg telte en gang, og kom vel opp i 500...
Gjest 1111 Skrevet 11. mars 2004 #13 Skrevet 11. mars 2004 For noen som ikke trener så mye, er 200 mye. men jeg kommer fort opp i 1000 hvis jeg har en ordentlig treningsøkt. tror man må bygge seg opp iløpet av tid.
Arketypen Skrevet 11. mars 2004 #14 Skrevet 11. mars 2004 Er 200 sit-ups egentlig så mye? Hvis du deltar på en "mage-rygg" time på treningssenter er det mer enn det. En venninne av meg telte en gang' date=' og kom vel opp i 500...[/quote']Isolerer man skikkelig (slik at man kun bruker magen, og ikek hoftemusklene, da er 200 veldig mye.... Jeg har iallefall 4-pack.. *ler... men tar aldri mer enn 200, da er jeg helt sluttkjørt!....
Gjest Pterodactylkake Skrevet 11. mars 2004 #15 Skrevet 11. mars 2004 det er mye for meg, som pleier å gi opp etter en 15-20 stykk! Grumf Si jeg er flink! Pterodactylkak du er så flink! Å takk! :oops: :oops: :oops: Du smigrer jeg tror jeg elsker deg Tror jeg elsker deg også. Gift deg med meg Ok.
Bentebent Skrevet 11. mars 2004 #17 Skrevet 11. mars 2004 det er mye for meg, som pleier å gi opp etter en 15-20 stykk! Grumf Si jeg er flink! Pterodactylkak du er så flink! Å takk! :oops: :oops: :oops: Du smigrer jeg tror jeg elsker deg Tror jeg elsker deg også. Gift deg med meg Ok. Gollum tendenser? Men du er flink! Bedre enn ingen!!!
liv Skrevet 11. mars 2004 #18 Skrevet 11. mars 2004 Pterodactylkake; du er mye flinkere enn meg om det er noen trøst.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 12. mars 2004 #19 Skrevet 12. mars 2004 Gollum tendenser? Men du er flink! Bedre enn ingen!!! Ikke helt, for jeg har 4 av dem, og de er alle veldig snille (og flinke til å trene :D )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå