Gå til innhold

Heklehjelp til nybegynner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt lei strikking, og har derfor lært meg hekling..., trodde jeg hvertfall :P

Skal hekle bamsen til bekki bjarnoll, men jeg kunne gjerne tenkt meg at noen kyndige forklarer et par ting:

Strever litt med å telle maskene, f.eks når jeg øker i en maske så teller jeg 2,4,6 osv til jeg har økt det jeg skal og teller deretter resterende masker. Hvis jeg kommer utav tellingen, må jeg starte helt på ny (rekke opp), dette fordi jeg ikke klarer og se hvor omgangen starter.

Når jeg da har kontroll på telling og øker, så får jeg allikevel ikke maskeantall til å stemme når jeg teller en og en maske. Så hvordan teller man en maske da, hva kan jeg gjøre feil?

Klarer heller ikke helt å forstå hva som menes med og hoppe over hver 3. Maske. Kan noen gi en nybegynner en forklaring? :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Olseen91
Skrevet

Jeg får ikke til å forklare de to første spm, kunne gjort det om jeg kunne vist deg, men det blir jo litt vanskelig :P

Men å hoppe over hver 3.maske er ikke vanskelig. la oss si at det står at du skal hekle 3 lm og hoppe over 3 masker.

Da hekler du de 3lm, og så setter du nåla i maske nr 3 fra pinnen. Herregud at det skal være så vanskelig å forklare :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...