Live84 Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Er litt lei strikking, og har derfor lært meg hekling..., trodde jeg hvertfall Skal hekle bamsen til bekki bjarnoll, men jeg kunne gjerne tenkt meg at noen kyndige forklarer et par ting: Strever litt med å telle maskene, f.eks når jeg øker i en maske så teller jeg 2,4,6 osv til jeg har økt det jeg skal og teller deretter resterende masker. Hvis jeg kommer utav tellingen, må jeg starte helt på ny (rekke opp), dette fordi jeg ikke klarer og se hvor omgangen starter. Når jeg da har kontroll på telling og øker, så får jeg allikevel ikke maskeantall til å stemme når jeg teller en og en maske. Så hvordan teller man en maske da, hva kan jeg gjøre feil? Klarer heller ikke helt å forstå hva som menes med og hoppe over hver 3. Maske. Kan noen gi en nybegynner en forklaring?
Gjest Olseen91 Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Jeg får ikke til å forklare de to første spm, kunne gjort det om jeg kunne vist deg, men det blir jo litt vanskelig Men å hoppe over hver 3.maske er ikke vanskelig. la oss si at det står at du skal hekle 3 lm og hoppe over 3 masker. Da hekler du de 3lm, og så setter du nåla i maske nr 3 fra pinnen. Herregud at det skal være så vanskelig å forklare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå