Gå til innhold

En fuktighetskrem som "alle" liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en julegave til ei "vanskelig" jente på19 år. Det er så godt som umulig å finne noe hun liker, for hun har veldig bestemte meninger om hva som er bra og hva som er dårlig, og jeg klarer ikke å henge med i svingene. Vil heller ikke spørre henne direkte, for ingen av oss liker "gavebestillinger".

Så jeg har falt ned på at jeg kan gi henne en fuktighetskrem av noe slag. Hun har ingen spesielle hudproblemer, ganske normal hud.

Er det mulig å få en god fuktighetskrem av kvalitet for max 200 kroner? Kanskje noen vet om gode tilbud nå før jul? Det skal helst være en god allroundkrem som passer "alle". Det viktigste er at den ikke er direkte dårlig sånn at den legger seg oppå huden som et lag. Eller kanskje jeg skulle gått for en god rens? Skrubb? Annet? Trenger et trygt valg!

Må kunne kjøpes i en eller annen kjedebutikk, har ikke tid til å handle over nett.

Anonym poster: 58580f61f0835652cf4dab311a78ec3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal kjøpe en julegave til ei "vanskelig" jente på19 år. Det er så godt som umulig å finne noe hun liker, for hun har veldig bestemte meninger om hva som er bra og hva som er dårlig, og jeg klarer ikke å henge med i svingene. Vil heller ikke spørre henne direkte, for ingen av oss liker "gavebestillinger".

Så jeg har falt ned på at jeg kan gi henne en fuktighetskrem av noe slag. Hun har ingen spesielle hudproblemer, ganske normal hud.

Er det mulig å få en god fuktighetskrem av kvalitet for max 200 kroner? Kanskje noen vet om gode tilbud nå før jul? Det skal helst være en god allroundkrem som passer "alle". Det viktigste er at den ikke er direkte dårlig sånn at den legger seg oppå huden som et lag. Eller kanskje jeg skulle gått for en god rens? Skrubb? Annet? Trenger et trygt valg!

Må kunne kjøpes i en eller annen kjedebutikk, har ikke tid til å handle over nett.

Anonym poster: 58580f61f0835652cf4dab311a78ec3d

Dersom dette er en nokså bestemt jente som er litt opptatt av det, ville jeg styrt unna. Hudpleie kremer koster fort 600 kr dersom en kjøper på hudpleiesalonger, og selv er det kun det jeg bruker.

Likevel, så kan du prøve noe annet?

Hva med å gå innom bodyshop, og få en god fuktighetskrem for kropp? Bodybutter av noe slag, med en deilig duft?

Ellers så mener jeg at en kroppsskrubb sjeldent er dårlig. Det skal mye til for at de er ubrukelige, og kan nærmest lages selv. Det kan du rimelig få tak på i en kosmetikk forretning nær deg (hadde styrt unna vita, men skin tonic, o.l. har bedre peiling)

Håndkrem og fotkrem er også deilig. Kanskje med en fotfil?

• Liker 1
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Det er vanskelig med så "vanskelige" mottakere for det er ikke så enkelt å treffe rett. Men jeg tror jeg ville satset på noe bodybutter eller noe fra Body Shop, har intrykk av at mange liker dette :) Gjerne litt freshe innpakninger/bokser også, hvis det betyr noe.

Skrevet (endret)

Bruker Biotherm, er så fornøyd! Den lukter svak appelsin, uten parabener. Den er litt vell ''pricey'' om du kjøper den i butikk. Ligger kanskje på 250,- om jeg husker rett. men billigere på nett :)

Edit: Jeg er veldig kresen på hudkremer, da det meste legger seg ''oppå'' huden min og føles klissete å svett. Biotherm trekkes inn i huden, og fukter godt. Bruker også dusj såpen.

Endret av KatherinaDimitro
  • Liker 1
Skrevet

Ville ikke kjøpt ansiktskrem om hun er så kresen. Heller kjøp kropskrem eller noe slikt som de andre sier.

Ansiktskrem er noe av det vanskeligste å treffe med er min erfaring. To som ser ut som de har lik hud kan få totalt forskjellige reaksjoner på kremen.

Skrevet

Jeg støtter forslag om Biotherm eller Bodyshop - med spør om de selger med "forsegling".

Jeg er kjempekresen på både merker og tåler omtrent ikke noe, men akkurat disse hadde jeg likevel blitt glad for selv om jeg ikke bruker det fast.

Bodyshop sine lukter jo fantastisk og er ganske gode(men velg en av de fruktige luktene og ikke kokos eller rose, da disse to er ganske kvalmende for endel) - og Biotherm sin bodylotion passer alle hudtyper som en "allround"krem.

Det skal mye til for at hun virkelig ikke liker disse - og BodyShop tester jo heller ikke på dyr om hun er opptatt av det.

I tillegg selges vel de med forsegling, sånn at hun kan bytte lukt om hun ønsker(tror jeg).

Anonym poster: e2833534ac11a8b7afcb5ff89b7a15d0

Skrevet

Ja, glemte å legge til at du ikke under noen omstendighet må kjøpe ansiktskrem - det er faktisk det verste jeg får.

Går dessverre rett i søpla om de ikke kan byttes, og jeg forstår ikke hvorfor folk kjøper det - jeg får iallefall helt ødelagt hud av å ikke bruke veldig spesifikke merker og typer som passer akkurat meg.

Anonym poster: e2833534ac11a8b7afcb5ff89b7a15d0

Skrevet

En gavepakning fra bodyshop? Tror de koster fra kr 150 oppover ca :)

Skrevet

Hvis jeg hadde fått Bioterm hadde det gått rett i søpla.

Anonym poster: cb4a0a26535b5f50efc30728d80a0532

Skrevet

Jeg ville enten spurt om konkrete ønsker, eller gitt gavekort.

Skrevet

Enig med flere her, kjøp en body butter eller body lotion fra BodyShop:)

Skrevet (endret)

Jeg liker den fra Niva i hvit boks, og jeg har sensitiv hud. Så da tenker jeg den er fin. Jeg tåler ikke kremer som er for tynne, som tørker og som jeg ikke kan legge fondation over.

Den dufter også friskt og lett. Fåes kjøpt i matvarebutikken, og bør vites at er undervurdert. https://www.google.no/search?hl=no&client=safari&q=nivea%20white%20box&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ud3SUK3XCJCJrAfhr4CoBQ&biw=768&bih=928&sei=vN3SUNiINMasrAeKi4CICA#biv=i|11;d|j5kRkkWF3_oFdM:

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg liker den fra Niva i hvit boks, og jeg har sensitiv hud. Så da tenker jeg den er fin. Jeg tåler ikke kremer som er for tynne, som tørker og som jeg ikke kan legge fondation over.

Den dufter også friskt og lett. Fåes kjøpt i matvarebutikken, og bør vites at er undervurdert. https://www.google.n...j5kRkkWF3_oFdM:

Hvis du kan bruke Nivea har du ikke sensitiv hud.

Anonym poster: cb4a0a26535b5f50efc30728d80a0532

• Liker 3
Skrevet

Spenol. Ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Spenol. Ingen over, ingen ved siden.

Hadde jeg fått spenol hadde jeg tatt det med til stallen og brukt det på hestene.

TS, jeg hadde aldri kjøpt kremer til noen som er "vanskelige". Jeg ville heller da gitt et gavekort på f.eks Bodyshop, Kicks, e.l, med mindre du vet hva hun bruker.

Jeg vet ikke hva det er hun er kresen på, om det dreier seg om kjemikalier, lukt, osv. Jeg liker helst naturlige kremer som ikke inneholder kjemikalier av noe slag, og som har en mild og god duft. Derfor liker jeg bl.la håndkremen fra Origins som du får kjøpt på Kicks. Koster rett under 200 kroner.

Du kan sikkert også be om å få med en tester ved siden av for å se om hun liker den, også heller bytte den hvis ikke.

Skrevet

Hadde jeg fått spenol hadde jeg tatt det med til stallen og brukt det på hestene.

TS, jeg hadde aldri kjøpt kremer til noen som er "vanskelige". Jeg ville heller da gitt et gavekort på f.eks Bodyshop, Kicks, e.l, med mindre du vet hva hun bruker.

Jeg vet ikke hva det er hun er kresen på, om det dreier seg om kjemikalier, lukt, osv. Jeg liker helst naturlige kremer som ikke inneholder kjemikalier av noe slag, og som har en mild og god duft. Derfor liker jeg bl.la håndkremen fra Origins som du får kjøpt på Kicks. Koster rett under 200 kroner.

Du kan sikkert også be om å få med en tester ved siden av for å se om hun liker den, også heller bytte den hvis ikke.

Hva er galt med spenol?

Skrevet

Hadde jeg fått Biotherm, Nivea eller Spenol hadde de alle gått rett i søpla, som noen andre skrev her. Jeg er også veldig kresen, og bruker bare kvalitetsprodukter i ansiktet mitt. Støtter heller forslag om å kjøpe noe fra The Bodyshop, da de har mange fine produkter man kan bruke til hele kroppen. De har mange herlige juleprodukter som lukter himmelsk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...