Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg bleket etterveksten selv igår, men det er litt rødskjær selv om jeg lot det virke en hel time. Min naturlige hårfarge er lys "kommuneblond", men jeg har tydeligvis mye røde pigmenter i håret siden det ennå er litt rødt/gyllent skjær. Brukte fargen ice blond fra poly og der følger det med to pakker lilla balsam, men det nøytraliserer gult og ikke rødt. Hva skal jeg bruke? Sølv? Og har noen en nøytraliserende balsam å anbefale? Må være mulig å få tak i i frisørsalong, vita eller parfymeri her i Norge da det haster og må være dyrevennlig.

Og ja, jeg vet å bleke håret selv er fy fy, men nå i desember er det ikke penger til å bruke 2000 spenn hos frisøren gitt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sølvsjampo fra L'oréal. La det sitte i en god stund, og skyll ut. Du burde forresten legge ut bilde.

Gjest Borghild
Skrevet

Nei, har ikke noe lyst til å legge ut bilde av meg selv på nett. Dessuten syns det ikke på bilder, der ser det bare blondt ut. Det rød/gylne skjæret pleier å forsvinne etter et par uker, men vil gjerne ha det bort før jul. :)

Loreal er dessverre uaktuelt. Tester på dyr. Leste et sted at sølvshampo var lilla, stemmer det? Trodde den var sølvfarget jeg. Lilla shampo har jeg, men den nøytraliserer gult og ikke rødt.

Skrevet

Grønt nøytraliserer rødt. Vet ikke helt hvordan det fungerer med hårfarge, da :fnise: ...eller hvor man får tak i grønn hårfarge...

Gjest Borghild
Skrevet

Hehe grønt tør jeg ikke prøve. Det er verre enn litt gyllent skjær gitt, hehe! :) Håret er ikke så ille som det høres ut som da, er bare litt lyst rødt/gyllent akkurat der jeg har bleket, men etter et par uker får det samme farge som resten av håret, altså lyyyys blondt. Syns ikke på avstand heller, kun på veldig nært hold og når det er vått. Får kjøpe en dyrevennlig sølvshampo imorgen tror jeg. :)

Skrevet

Hehe grønt tør jeg ikke prøve. Det er verre enn litt gyllent skjær gitt, hehe! :) Håret er ikke så ille som det høres ut som da, er bare litt lyst rødt/gyllent akkurat der jeg har bleket, men etter et par uker får det samme farge som resten av håret, altså lyyyys blondt. Syns ikke på avstand heller, kun på veldig nært hold og når det er vått. Får kjøpe en dyrevennlig sølvshampo imorgen tror jeg. :)

Tror ikke jeg ville satset på grønt jeg heller, da man må finne nøyaktig den riktige valøren for å nøytrlisere. Men lykke til uansett, det blir sikkert bra :)

Gjest Borghild
Skrevet

Takk, takk. Og hjelper ikke sølvshampoen får jeg vaske håret et par ganger og dagen frem til jul og kure det masse. Dumme røde pigmenter. Vel, blankt er det ihvertfall selv om det er litt gyllent. :)

Skrevet

Får man ikke kjøpt sånn grønn shampo da? Mener det var greia før sølvshampo

Anonym poster: c42262f3c3b213c6c4639860efa199f6

Gjest Borghild
Skrevet

Aldri sett det. Tror ikke jeg hadde turt å prøve heller. Håret mitt fikk lillaskjær av lilla balsam, men gikk heldigvis ut da jeg vasket det en gang til. :) Får satse på at sølvshampo vil funke.

Skrevet

Lurer veldig på det samme selv, da jeg også sliter en del med rødskjær i håret. Har prøvd det meste, men det eneste som har fungert på meg er å farge håret mitt helt svart. Men regner med dette er ganske uaktuelt da du nettopp har farget det blondt? :)

Skrevet

Jeg hadde i en periode en mørkblond farge som ble litt for rød og varm enn kald, så jeg lurte også på om det fantes en 'grønnsjampo' som fjernet det, men det var det desverre ikke :)

Istedet fikk jeg gjort det litt kaldere med lillasjampo. Da brukte jeg Fudge sin. Problemet når håret blir rødt og ikke gult (på veien til så lyst som mulig), er at det fortsatt er mørkt, så det er sannelig ikke godt og si hvor suksessfullt det blir hvis man i teorien skulle klare å fjerne det røde. Men jeg synes da altså lillasjampoen hjalp litt, og jeg har lært at jeg skal gå til frisør for farging/bleking i fremtiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...