Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte julegave til en venninne i går, kostet 700,-. Er dette for mye? Vi er begge midt i 30 årene og har grei økonomi. Jeg tenkte ikke over hva det kostet, kjøpte bare det jeg ville gi henne. Vi møttes siste gang før jul i går, og hun hadde ikke kjøpt noe til meg.

Jeg bryr meg igrunn ikke om at jeg ikke får gave, men synes det er flaut om hun synes min gave blir litt voldsom. Kanskje jeg synes vi er nærmere venner enn hun synes:(

Hva hadde dere tenkt?

Anonym poster: 1dcc2a606fb95b45ea94cb4c8ab92ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hadde det vært alt for mye, men jeg er student og har dårlig økonomi. Jeg hadde ikke klaget om jeg hadde fått en gave til så mye selv, men jeg hadde aldri forventet det.

Skrevet

Er ikke alle som kjøper gaver til venninner. Pleier å avtale det på forhånd jeg, så slipper man at det blir pinlig om man ikke hadde regnet med det..

• Liker 2
Gjest Memories
Skrevet

Jeg syns det var mye. Vi pleier å ha en maksgrense på ca 200-300kr.

• Liker 2
Skrevet

Er ikke alle som kjøper gaver til venninner. Pleier å avtale det på forhånd jeg, så slipper man at det blir pinlig om man ikke hadde regnet med det..

Isj, nå føler jeg meg bare dum:-(

TS

Gjest Wolfmoon
Skrevet

TS

Jeg synes ikke du skal føle deg dum, TS. Og jeg synes ikke du skal tenke at det betyr at hun ikke mener at dere er så gode venner som det du synes.

Jeg kjøper heller ikke gaver til mine venninner, det betyr ingenting for hvor mye jeg setter pris på vennskapet vårt, bare at jeg ikke er så glad i å kjøpe gaver og ikke har venninnegaver som tradisjon ;)

Gjort er gjort, og du får heller avklare det litt før neste år ;)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert, hadde nok tenkt ''oi!''. Synes at det er mye penger å bruke på en vennegave.

Pleier å bli glad uansett pris! ( Den ene venninna mi glemmer å ta av prislappen! :fnise: )

Anonym poster: 3b1209c5c833f7ceed2b64e81e97c5d6

Skrevet

TS

Synes ikke at du skal føle deg dum. Hvis du har råd til det, så hvorfor ikke? :) Du kan jo evnt ta gaven selv, og kjøpe noe annet?

700kr er visst ingenting heller nå om dagen, leste ''gavetips'' listene i VG... Ny BIL(!!!!!) til kjærester/koner/samboere/ektemenn! Så skarve 700kr på en vennegave er vel kanskje ikke så mye da - selvom det er MYE(!!!!) i min økonomiske hverdag :)

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke du skal føle deg dum! Så lenge dere ikke har noen avtale bestemmer dere jo selv hvor mye dere vil bruke, venninnen din burde være glad for at du tenker såpass på henne :)

Skrevet

Synes ikke at du skal føle deg dum. Hvis du har råd til det, så hvorfor ikke? :) Du kan jo evnt ta gaven selv, og kjøpe noe annet?

700kr er visst ingenting heller nå om dagen, leste ''gavetips'' listene i VG... Ny BIL(!!!!!) til kjærester/koner/samboere/ektemenn! Så skarve 700kr på en vennegave er vel kanskje ikke så mye da - selvom det er MYE(!!!!) i min økonomiske hverdag :)

Jeg har gitt den til henne alt, om ikke hadde jeg gitt noe annet. Jaja, gjort er gjort. Håper bare hun ikke synes det er rart/flaut:(

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg har en venninne som har mye mye bedre råd enn meg, og jeg syns det er pinlig å få gaver av henne for hun kjøper flotte ting jeg har ønsket meg lenge, mens jeg bare har råd til å gi småting. Har sagt ifra om det til henne, men hun sier at hun har råd og har lyst til å skjemme meg bort litt til jul og når jeg har bursdag. Men det gjør egentlig bare at jeg føler meg litt mindreverdig og at gavene mine bare blir søppel i forhold.

Skrevet

Vi kjøper for 3-400 kr til hverandre. Dumt å kjøpe noe til 700 nå det ikke er avtalt. 700 er en dyr julegave.

Anonym poster: 2140887cd17841baf70ecb7830044435

Skrevet

Hva er det du har kjøpt? :D

Anonym poster: 495cf221bc1c2e870495769d8ab0f787

Skrevet

Jeg har en venninne som har mye mye bedre råd enn meg, og jeg syns det er pinlig å få gaver av henne for hun kjøper flotte ting jeg har ønsket meg lenge, mens jeg bare har råd til å gi småting. Har sagt ifra om det til henne, men hun sier at hun har råd og har lyst til å skjemme meg bort litt til jul og når jeg har bursdag. Men det gjør egentlig bare at jeg føler meg litt mindreverdig og at gavene mine bare blir søppel i forhold.

Ja det er kjedelig.

Men min venninne har god råd, vi tjener over 600" begge to.

Så tror ikke hun føler slik på det heller.

Skrevet

Hva er det du har kjøpt? :D

Anonym poster: 495cf221bc1c2e870495769d8ab0f787

Deilig Day singlet og Voluspa duftlys:-)

Skrevet

Dette hadde ikke jeg brydd meg om.

Selv kjøper jeg gaver fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg må. Noen ganger har jeg gitt til venninner, selv om jeg ikke har fått noe tilbake, og det er helt greit.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke du skal føle deg dum, TS. Og jeg synes ikke du skal tenke at det betyr at hun ikke mener at dere er så gode venner som det du synes.

Gjort er gjort, og du får heller avklare det litt før neste år ;)

Enig.

Se det på den her måte: Det har bare kostet deg 7000kr, det kunne ha kostet deg adskillig.

Skrevet

Ikke gitt hun til og med vet hva det kostet.. Er ikke ofte jeg vet prisen på gavene jeg får? Så kan hende det ikke har så mye å si.

Om du føler deg litt teit pga det (noe jeg kan forstå, synes alle slike "misforståelser" er utrolig pinlige selv), kan du bare gi noen hints på førhånd at du ikke forventer noe og at du bare syntes det var veldig henne eller lignende.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tror dette går helt greit jeg, TS.

Det høres ut som dere slik sett er i smame kategori mht. inntekt og økonomi.

da vil det gå helt, helt fint med mindre hun er av den typen som er veldig opptatt av at det skal være helt likt, krone for krone.

Jeg er alltid litt 'over the top' mht. gaver, og ingen har blitt ukomfortable av det ennå :)

Skrevet

Jeg synes det var litt mye. Pleier ikke å gi for mer enn 300-400kr. Da må det være en spesiell anledning for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...