Gjest lei! Skrevet 10. mars 2004 #1 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har to katter, begge er fra dyrebeskyttelse i oslo. Den ene er blitt helt fin etter en tøff barndom midt i byen. Den andre derimot, hunnkatten er det begynt å bli problemer med. Vi fikk henne da hun var blitt voksen, og kom fra en familie som "plutselig ble allergiske" Hun liker ikke bli holdt i det hele tatt, liker bare å ligge og kose i sofaen. Hun er en skikkelig jåle, og liker ikke bli vår, møkkete osv. Vi har hatt henne i 3 års tid nå, og hun har vært mye ute. Nå det siste halve året (vinteren) så nekter hun å gå ut! Hun vil bare være inne hele tiden. Noen få ganger tvinger vi henne ut, men da sitter hun bare i gangen. Og med en gang hun kommer inn så tisser hun i kassa si. Greit, vi sluttet å tvinge henne ut. Men da begynte hun å tisse på gulvet, på klærne, i vesker, på jakker, på veggen. Overalt!!! Hva er galt med henne?? Hun er kastrert, og har aldri hatt kattunger.... og jeg tror hun er 4 år gammel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 10. mars 2004 #2 Del Skrevet 10. mars 2004 Det er tydelig at det er noe hun ikke er fornøyd med. Har dere flyttet på møbler, flyttet kassen, vasker dere kassen med sterk såpe? (Skal kun vaskes med varmt vann). Prøv å tenke igjennom om dere har gjort noen forandringer i det siste, katter er veldig sarte sånn. Kan jo også hende det er andre dyr, mennesker i området som plager henne. Kanskje derfor hun ikke vil ut...? Ikke kjeft på henne når hun gjør fra seg inne, katter blir ofte frustrerte/nervøse av av kjeft og det løser hvert fall ikke problemet. Katter er litt rare, noen ganger bare får de for seg ting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #3 Del Skrevet 10. mars 2004 Hmm, det var lurt. Det er sant at katter ikke liker forandringer. Men nei, jeg har ikke flyttet på kassa eller gjort noen forandringer. Det er noe som plager henne, det tror jeg. Er det dumt å dra til dyrlegen? Hva kan legen gjøre? Jeg tenkte kanskje at hun har urinveisinfeksjon eller noe sånt, siden hun med vilje tisser på eiendelene våre.. Men vi er snille ifamilien min, så ingen kjefter på henne. (annet enn at vi sier "ÅNEI" når vi oppdager hvor hun har tisset) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 11. mars 2004 #4 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er sikkert lurt å høre med en veterinær også. Jeg vet ikke hvordan katter oppfører seg hvis de f.eks har en urinveisinfeksjon. Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 11. mars 2004 #5 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg så en gang de løste et lignende problem på dyre-psykologprogrammet på BBC. Katten var rett og slett blitt veldig utrygg inne, og tisset for å markere territorie og spre sine egne og kjente dufter. Et hovedproblem i den familien var at fremmede katter av og til tok seg inn gjennom katteluken og inn i huset. Så det var jo ikke så rart at den var litt redd og at det luktet ukjent. Jeg husker at de brukte mye tid på å spre kattens lukter i hele huset. Gned kluter inntil pelsen på katten og gikk rundt i huset og avsatte lukten på møbler, vegger og allting. La også ut godbiter på gjemmesteder for at katten selv skulle bevege seg rundt og avsette lukter. De gjorde sikkert mer også, men jeg husker ikke helt. Jeg husker i alle fall ay den pusen helt sluttet å markere innendørs og ble veldig trygg og fin igjen. Men ta en telefon til dyrlege og få kvalifiserte råd! Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 22. mars 2004 #6 Del Skrevet 22. mars 2004 Hvordan går det nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå