AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Har du erfaring med å leve på 500-800 kalorier i noen måneder, type 4-5 måneder? Hvordan gikk det, og hvordan går det nå? Er det virkelig så ille som folk skal ha det til? Anonym poster: 0836c071dc8803dc2c53a668a765b9f3
Tullepia Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Jeg har ingen personlig erfaring med det, men all fornuft tilsier jo at dette er å ødelegge kroppen sin. Du bryter ned muskelmasse, skjelett og indre organer. Du kan derfor få muskelsvinn, benskjørhet og ødelagt tarmsystem. Er det noe å trakte etter? For ikke å snakke om ødelagt fruktbarhet, løs hud, hårtap og dårlig ånde. Ja, det er så ille som folk vil ha det til. Og verre.
Hjertefisk Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 Jeg hadde sterk angst og var deprimert ei stund. Spiste ca. 500kcal om dagen i en måned eller to ca. Det var helt forjævlig, kroppen min har enda ikke kommet seg, og jeg sliter med magesmerter, løs mage. Fordøyelsen er ikke som den burde vært siden da... Ser ikke ut til å ta til seg næring som den pleide å gjøre. Helt herpa. Pluss at jeg ble ekstremt svimmel og mistet all konsentrasjon. Anbefales ikke.
Envy Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Ikke finn på det! Så lite kalorier kommer til å føre til fullstendig utmattethet! Jeg levde på 1300 i ca 8 mnd, og på dette tæret kroppen på muskelmasse, jeg fikk vondt i hode og lite energi. Tør ikke tenkte på hvordan det ville blitt med under halvparten. Du bør skaffe deg en helt annen tilnærming om du tenker på vektreduksjon. Mer bevegelse! Tren og vær aktiv i hverdagen. Spis mat, men vær bevisst på hva du putter i munnen!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Det er livsfarlig, man kan ødelegge kroppen permanent(om man overlever), og blant mye annet miste evnen til å få barn. Syn, organer og alt vil påvirkes. Mat er ikke noe vi inntar for moro skyld, det holder kroppen i live. Når det er sagt rapporterer jeg denne tråden, da de dukker opp med jevne mellomrom. Anonym poster: cb6559e3c77c8ab4942301ffcf6dea6f
Miss Lucky Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 (endret) Jeg har (var ikke klar over at jeg ikke fikk i meg mer kalorier før jeg en dag telte over) og det eneste som skjedde var at jeg ikke gikk ned et gram. Så snart jeg tvang i meg større mer fettrike måltider og dermed flere kalorier gikk jeg ned i vekt Endret 18. desember 2012 av Miss Lucky
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Jeg synes du skal kjøre på. Naturlig seleksjon i praksis. Anonym poster: 90f82eccb1c29bf1aec6c996283f6135 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Har du erfaring med å leve på 500-800 kalorier i noen måneder, type 4-5 måneder? Hvordan gikk det, og hvordan går det nå? Er det virkelig så ille som folk skal ha det til? Anonym poster: 0836c071dc8803dc2c53a668a765b9f3 Jeg hadde spiseforstyrrelse, og kan beskrive noen av symptomene. De rent fysiske var det at muskelmassen min forsvant, bein stakk ut fra alle kanter, jeg ble kvalm om jeg forsøkte å spise mer enn det jeg vanligvis spiste, jeg fikk så lavt blodsukker at jeg følte meg "beruset", jeg ble raskt forkjølt og fikk mange sykdommer. Når jeg trente kunne jeg få veldig vondt også. Jeg besvimte veldig ofte. På det rent mentale var det først og fremst ikke særlig hyggelig å høre fra andre at man ser frastøtende og ekkel ut pga. lavt fettnivå. Men jeg var gretten, hadde store humørsvingninger. Jeg fikk noen sære tvangstanker som kunne få meg til å kaste ting i veggen om det ikke ble korrekt. Men de tvangstankene er nå forsvunnet, og jeg har ikke tatt noen medisiner mot de. Så det kan jo være matmangel som har gjort meg litt ko-ko. Sammenbrudd var helt hverdagslig, jeg fungerte ikke sosialt. Jeg ble veldig gretten og forbannet for småting. Om en liten ting gikk galt, måtte jeg låse meg inn på et mørkt rom og sitte der stille i flere timer mens jeg stirret i veggen. Ikke finn på det der! Jeg har, som mange andre, ettervirkninger. Særlig i magen, men sliter også mentalt. Kalorier og kilo og tall vil alltid henge over meg. Ta heller å gjør det sakte, men sunt. Du vil få en fin livskvalitet. Dette er ikke veien å gå! Jeg spiser nå normalt med rundt 2000 kcal, og det er en enorm befrielse. Og jeg har fått mange komplimenter for kroppen etter å ha gått opp. Spiser du sunt og trener, vil du få en vakker glød. Kutter du ut all næringen du trenger, så vil du bli blass og skral. Om du gløder og ser frisk og sunn ut, gjør det ingenting med noen kilo ekstra. Anonym poster: 8a170cdb19de60d2609ca2a35af582ab
Gjest Bond Skrevet 18. desember 2012 #9 Skrevet 18. desember 2012 Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd angående kosthold. Alternativt kan du kontakte legen din. Hilsen, Bond, adm
Anbefalte innlegg