Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Jeg vet det er en fil el.l som gjør at marskinen kjenner igjen sider den har vært på før. Men hva forteller den meg? Hva legges igjen av cookies på maskinen? Er det sånn at hvis jeg har vært på en side med reklame legge det igjen en cookie med "hint" til den reklamen?
vixen Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 Hva legges igjen av cookies på maskinen? Verktøy/Alternativer for internett Knapp som heter slett informasjonskapsler....da blir du kvitt cookie'ene.. -viXen-
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Verktøy/Alternativer for internett Knapp som heter slett informasjonskapsler....da blir du kvitt cookie'ene.. -viXen- Sletting av cookies kan jeg, men hva forteller de meg om bruken av maskinen?
Sarabi Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Håper dette kan hjelpe deg: When you visit a web site, it saves a special text file on your hard disk containing information to specific you. This is called a cookie. When you revisit that site, it will remember you by reading back the information stored in the cookie. Cookies er stort sett ikke noe å bry seg om
vixen Skrevet 10. mars 2004 #7 Skrevet 10. mars 2004 Sletting av cookies kan jeg, men hva forteller de meg om bruken av maskinen? Kan ikke si jeg helt forstår hva du mener her... -viXen-
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #8 Skrevet 10. mars 2004 Kan ikke si jeg helt forstår hva du mener her... -viXen- Forteller de hvilke sider som er besøkt, går det an å sjekke hva slags sider cookisene hører til.
vixen Skrevet 10. mars 2004 #9 Skrevet 10. mars 2004 Ja, det kan du sjekke inne på alternativer for internett og innstillinger (settings) der er det en knapp for se filer (view files.) Der kan du i alle fall se alle cookiene som ligger på maskina og evt hvor de refererer til. -viXen-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå