Gjest Erm Skrevet 22. desember 2012 #21 Skrevet 22. desember 2012 Det er da veldig stygt av deg å legge ut link til denne annonsen fordi du av diverse merkelige grunner mistenker at det er svindel. 3
Evie Skrevet 23. desember 2012 #22 Skrevet 23. desember 2012 Men herregud ts! Du lager litt vel mye oppstyr her. At de ikke svarer betyr da ikke svindel. Og du har jo ikke blitt svindlet. Du har jo bare stilt et spørsmål og ikke fått svar. Og som flere sier her ser dette ut som en billig kinakjole. Så om det er drømmekjolen kan du jo bare bestille den over nett til samme pris og etter dine mål.
Portvinpiken Skrevet 23. desember 2012 #23 Skrevet 23. desember 2012 TS igjen. Jeg forventer heller ikke proffe selger eller folk som driver i serviceyrker, men normal folkeskikk må det da vel gå an å forvente av folk? Det er vel ikke sånn at flertallet som selger brudekjole på Finn blir nedrent av interessenter samme dag som de legger ut annonsen, så det burde gå an å svare de som henvender seg - uansett om den skulle ha blitt solgt. Jeg har kanskje opplevd mer dritt enn deg da, for jeg blir mistenksom når det er som dette - og spesielt når det ikke finnes noe telefonnummer man kan ringe heller. Jeg vet mange foretrekker å ikke oppgi telefonnummer, men for meg er det helheten her som skurrer. Gamle bilder (som tydelig er tatt i salgsøyemed), særdeles lite og dårlig info om kjolen, ikke noe telefonnummer, ingen svar på epost. Jeg tenker som Rakkerunge over her beskriver - at her har noen tatt seg friheter med bilder fra noen andres gamle annonse, og satser på noen lettlurte kommende bruder som er villig til å kjøpe kjolen usett og uprøvd, og forskuddsbetale hele eller deler av beløpet. Men som sagt - jeg har opplevd en del dritt, og har gjennom arbeid fått kjennskap til hvor mye svindel som skjer; så jeg er sikkert farget av dette. (Man kan gjerne tenke og tro at ingen er så dumme at de vil kjøpe en kjole usett, og betale på forhånd. Men sannheten er at folk gjør de utroligste ting når de virkelig ønsker å tro at noe er sant. Hvor mange har vel ikke blitt lurt av slike Nigeria-brev, også etter at det har blitt advart behørig mot i media?) Til slutt: jeg sier ikke at annonsen er svindel, men jeg sier at jeg personlig mistenker at den kan være det. Anonym poster: ad9a0366dcb573ac01a3d8c33f3a059a Nå vet jeg ikke hva slags "dritt" du har opplevd, men regner med at det er relatert til nettsvindel. Sunn skepsis bør en jo ha, men det får være grenser for å være skeptisk. Mange har blitt lurt av slike Nigeriabrev, men det kan på en måte ikke helt sammenliknes med dette da. Jeg har selv arbeidet aktivt med nettsvindel av kjæledyr, men man er jo ikke blitt svindlet så lenge man ikke har betalt noe for noe man evt. ikke får. Jeg går heller ikke rundt og er superskeptisk til alle kjæledyr annonsene på finn til tross for at jeg vet det finnes endel forsøk på svindel. Jeg sier igjen at jeg ikke synes den annonsen du peker på er spesielt mistenkelig, men mulig jeg er super naiv når det kommer til folk som skal selge en flere år gammel billig brudekjole. Og det at du ikke har fått svar betyr jo ikke at det er svindel. Hvis noen skulle prøve å lure penger fra folk så er man jo ikke særlig smart som da "bare" prøver seg på 2.500 kr. Det var i så fall mye arbeid for veldig lite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå