Gå til innhold

Superskeptisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler enn meg som lukter svindel lang vei her?

Bildene er fra 2005, det står ekstremt lite info om kjolen, står ingenting om hvor i landet (?) det er, ikke noe telefonnummer... Her lukter jeg ugler i mosen!

Anonym poster: ad9a0366dcb573ac01a3d8c33f3a059a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, så adressen står der - men ikke der jeg pleier å finne den. Men fremdeles skeptisk...

Skrevet

hvorfor skulle det være svindel? synes den ser ut som en billigkjole, og da er det vel ikke så rart at den selges billig...

Anonym poster: f28a3e510eec01b1f2afd309527dbce1

• Liker 2
Skrevet

Feit brud da :P

Anonym poster: 86d49126a530b80bbd37493013082de2

Skrevet

Ser ut som en svensk dame som vil selge sin billige brudekjole. Trenger ikke nødvendigvis være svindel, men det er uansett en utrolig dårlig annonse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så mye å bli skeptisk over her? Hun skriver jo til og med at det er "på tide å bli kvitt kjolen", så da har hun vel hatt den i skapet og ikke villet solgt den da.

Prisen er jo grei for det skulle vel bare mangle om en kopikjole som er 7 - 8 år gammel ikke var billig! Hvis det i tillegg er en kinakjole kan hun jo til og med gå i overskudd...

Anonym poster: 9f6999eb033fdd261c5537b80c9c7fae

• Liker 2
Skrevet

Er overraska over at ikke flere syns denne annonsen "lukter". Men okei.

Har prøvd å kontakte selger, men får ingen respons - blir ikke mindre skeptisk av det... Men det er meg ;)

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke kjolen ser så forseggjort ut så du kan garantert bestille en kinakjole for en tusenlapp og den er sikkert like fin og passer nok enda bedre da de syr etter mål.

Skrevet

Er overraska over at ikke flere syns denne annonsen "lukter". Men okei.

Har prøvd å kontakte selger, men får ingen respons - blir ikke mindre skeptisk av det... Men det er meg ;)

Men hva er det i annonsen du reagerer sånn på da?

• Liker 1
Skrevet

Det er en ganske dårlig annonse med lite beskrivelse av kjolen, men ellers kan jeg ikke se at det lukter noe mer muffins av denne enn andre annonser på finn.

Anonym poster: 14a6c8382b85721ccd57981a69d54868

Skrevet

Men hva er det i annonsen du reagerer sånn på da?

Det lurte jeg litt på og. Ja, det er en skikkelig dårlig annonse. I likhet med godt over flertallet av slike annonser på finn.no. Prisen er det vel heller ikke så stor grunn til å være skeptisk til, bortsett fra at jeg mistenker at hun ikke akkurat krever halv pris av det hun betalte opprinnelig - det er vel nesten så hun går i pluss her...

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Dette er jo en typisk kjole som mange som tilhører de litt større størrelsene gjerne velger. Ingenting i veien med verken pris eller tekst annet enn at den kanskje er litt ambisiøs uten å gi noe for å oppnå noe.

Mye mer skeptisk til annonsene der kjolen er hentet fra nettsider og prisen er skyhøy ift hva du får, men den er jo ikke avskrekkende høy!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Her er jo prisen lav og det er bilder av selgeren i kjolen. Er ikke mer skeptisk til denne en andre annonser, den er på lik linje med mange andre dårlige annonser på finn, men ser ingen grunn til å være så skeptisk.

Skrevet

Jeg mistenker at ts tenkte det samme som jeg tenkte et øyeblikk - at annonsen kanskje er falsk, og bildene hentet fra noen andres gamle annonse. Jeg har sett en del annonser på Finn, og denne syns jeg er en av de verre, hva mangel på informasjon om kjolen angår. Tar jeg på skepsis-brillene, tenker jeg også at det er rart det ble tatt salgsbilder av kjolen og tilbehør i 2005, som legges ut nå. Men for all del, det kan jo bare være at denne selgeren er svært lite vant til å legge ting ut for salg, og ikke tenker over hva av info som bør være med etc. Men har du fått respons på mail nå, ts? Manglende respons der er jo litt merkelig, siden annonsen virker ny, og de fleste som legger ut nye annonser følger vel ekstra godt med på mailen en stund etterpå - spesielt siden det her ikke er oppgitt telefonnummer.

Jeg kan altså til en viss grad forstå at ts er skeptisk, men det finnes jo mange dårlige annonser på Finn (selv om jeg syns denne var ekstrem)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Men hva er det må man være skeptisk for? Ville jo uansett ikke kjøpt brukt kjole usett jeg da, så om jeg fikk prøve den på ville jeg jo ha sett dens kvalitet selv og om ikke ville jeg gitt det opp og sett meg om etter en ny..

Men er det vanlig å kjøpe kjoler via finn som sendes med posten kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har inntrykk av at en del kjøper kjole utsett ja, når det bare er billig nok. Så i dette tilfellet ville jeg vært bekymret for at det er ren svindel. Det er nok av folk som ikke bruker betalingsgaranti osv osv.

Anonym poster: a505bd77acc9afcd9b4f226600f3b715

Skrevet

Dette er jo en typisk kjole som mange som tilhører de litt større størrelsene gjerne velger. Ingenting i veien med verken pris eller tekst annet enn at den kanskje er litt ambisiøs uten å gi noe for å oppnå noe.

Uff, er jo akkurat slik kjole som de med en del ekstra ikke burde velge. Stroppefri er for slanke.

Anonym poster: 86d49126a530b80bbd37493013082de2

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg har fremdeles ikke fått svar på min henvendelse, så i mine øyne er dette enten svindel, eller en veldig lite seriøs selger.

Skrevet

TS her. Jeg har fremdeles ikke fått svar på min henvendelse, så i mine øyne er dette enten svindel, eller en veldig lite seriøs selger.

Eventuelt at den er solgt? Ikke alle som annonserer på finn er proffe selgere og driver serviceyrker da... Noen som en ser et godt eksempel på her - gjør det sjeldent og har dårlige annonser men ønsker å selge noe. Hvis den er solgt så er det naturligvis dårlig å ikke svare uansett, men jeg kan ikke helt se at det er grunn nok til å mistenke svindel.

Når jeg tenker svindel så ser jeg for meg noe som a) enten ikke eksisterer eller b) at man prøver å selge noe som ikke er det selger påstår det er. Jeg kan ikke helt se at noen av disse kvalifiserer til denne annonsen med en rimelig brudekjole som har hengt i skapet noen år. Er da ikke så uvanlig at folk beholder kjolen for så senere å finne ut at den egentlig bare tar plass.

• Liker 1
Skrevet

TS igjen. Jeg forventer heller ikke proffe selger eller folk som driver i serviceyrker, men normal folkeskikk må det da vel gå an å forvente av folk? Det er vel ikke sånn at flertallet som selger brudekjole på Finn blir nedrent av interessenter samme dag som de legger ut annonsen, så det burde gå an å svare de som henvender seg - uansett om den skulle ha blitt solgt.

Jeg har kanskje opplevd mer dritt enn deg da, for jeg blir mistenksom når det er som dette - og spesielt når det ikke finnes noe telefonnummer man kan ringe heller. Jeg vet mange foretrekker å ikke oppgi telefonnummer, men for meg er det helheten her som skurrer. Gamle bilder (som tydelig er tatt i salgsøyemed), særdeles lite og dårlig info om kjolen, ikke noe telefonnummer, ingen svar på epost. Jeg tenker som Rakkerunge over her beskriver - at her har noen tatt seg friheter med bilder fra noen andres gamle annonse, og satser på noen lettlurte kommende bruder som er villig til å kjøpe kjolen usett og uprøvd, og forskuddsbetale hele eller deler av beløpet. Men som sagt - jeg har opplevd en del dritt, og har gjennom arbeid fått kjennskap til hvor mye svindel som skjer; så jeg er sikkert farget av dette.

(Man kan gjerne tenke og tro at ingen er så dumme at de vil kjøpe en kjole usett, og betale på forhånd. Men sannheten er at folk gjør de utroligste ting når de virkelig ønsker å tro at noe er sant. Hvor mange har vel ikke blitt lurt av slike Nigeria-brev, også etter at det har blitt advart behørig mot i media?)

Til slutt: jeg sier ikke at annonsen er svindel, men jeg sier at jeg personlig mistenker at den kan være det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...