Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh, er så lei av å se på alle de røde småkvisene i panna!!

:veldigsur: Finnes det noen gode råd til hvordan jeg skal få bukt med dette?

Jeg bruker peeling 2 til 3 ganger i uka, og skin tonic hver dag, uten at det hjelper noe. Jeg bruker heller aldri foundation eller noe slikt. Kan det være selvbruningskremen (forøvrig en slik Piz Buin foam) som er "ekkel" mot meg? =(

Gode råd mottas med STOOR takknemlighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at stylingprodukter ofte også gir kviser da.

Skrevet

...særlig hvis du har pannelugg.

Skrevet
Argh, er så lei av å se på alle de røde småkvisene i panna!!

:veldigsur: Finnes det noen gode råd til hvordan jeg skal få bukt med dette?

Jeg bruker peeling 2 til 3 ganger i uka, og skin tonic hver dag, uten at det hjelper noe. Jeg bruker heller aldri foundation eller noe slikt. Kan det være selvbruningskremen (forøvrig en slik Piz Buin foam) som er "ekkel" mot meg? =(

Gode råd mottas med STOOR takknemlighet!

Etter min mening gjør du for mye. Prøv å la vær peeling og skin tonic, og selvbruningskrem. La panne lufte litt. Jeg har opplevd selv at en område kan plutselig være mye verre, men har fant ut at det sjelden hjelper å bruke masse sterke produkter på det.

I følge Dermalogica sin system som heter "Face Mapping", er panne område knyttet til blære og fordøyelse system. Da anbefales det å drikke mer vann å få urenheter ut og spiser mat uten tilsettningstoffer hvis man er plaget med mye kviser i dette område.

Skrevet

Enig med bedheadmelissa. Jeg synes mange bruker så utrolig mye hudprodukter og egentlig er det helt unødvendig og gjør kanskje vondt verre om man har hudproblemer. Det enkle er ofte det beste mener nå jeg. Hold huden ren og smør på en god krem som passer din hud, det er egentlig alt som trengs. Har du først fått kviser er mitt beste tips tetreolje, fås dessverre ikke kjøpt i Norge, men kan kanskje bestilles eller du kjøper det i utlandet.

Skrevet
Har du først fått kviser er mitt beste tips tetreolje' date= fås dessverre ikke kjøpt i Norge, men kan kanskje bestilles eller du kjøper det i utlandet.

Jo, jeg mener at tetreolje fås hos Body Shop. Tar jeg feil?

Skrevet

Nei, ren tetreolje er forbud å selge i Norge nå fordi det er svært giftig og man kan dø om man får i seg selv noen få dråper (noen måtte selvsagt prøve...... :roll: ) veldig irriterende da jeg bruker en del av det. Men jeg hamstrer når jeg er i utlandet eller ber andre kjøpe det for meg.

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg får la huden få litt pause da, og spise "riktig" for å se om det hjelper... uansett en lur ting å gjøre.. :wink:

Bruker forøvrig sjelden stylingprodukter, har heller ikke pannelugg, men absolutt en ting å huske på da jeg vurderer å klippe lugg :-?

Skrevet

Tetreolje hørtes forresten forferdelig skummelt ut.. :o

Skrevet
Tetreolje hørtes forresten forferdelig skummelt ut.. :o

Ingenting skummelt, bare ikke drikk den. :wink:

Virker kjempebra mot kviser og alt mulig annet rart, vet om et par som har fått bort neglesopp (som ellers tar lang tid å få bort, med dyre medisiner) med tetreolje.

Skrevet

Hadde litt av samme problemer selv etter at jeg hadde flyttet fra innlandsklima til kystklima.... Jeg gikk til hudpleie for å få profesjonell hjelp. Der fikk jeg anbefalt md formulas "facial lotion" som inneholder fruktsyre som reduserer talglaget under huden. Denne har gjort underverker for meg, og jeg har i dag virkelig ingen problemer lenger. Den var litt dyr, men var verdt hver en krone.

Suzie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...