Gå til innhold

Vanlig å tvile på at man er attraktiv i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gift i over 20 år og har de fleste av disse årene lidd under "tørke" på komplimenter for min attraktivitet fra min manns side.

Av og til så fisker jeg etter komplimenter.

Han er like ivrig på sex som meg selv så det betyr vel noe?

Men i går så fisket jeg f.eks. etter bekrftelse på at jeg dufter godt. Jeg vil tro at den kvinnen som dufter aller best i hele verden er ens egen partner?

Det burde det i alle fall være!

Igjen; negativ tilbakemelding på min duft og det rett før vi hadde sex. Jeg lå med ham med tårer i øynene pga dette.

Selv så synes jeg mannen min dufter godt fordi som det heter at man går etter kjemi når man velger partner.

Jeg har fått så mange negative tilbakemeldinger på min attraktivitet i det siste at jeg er helt sulteforet.

En gang nevnte jeg look - alike mellom en glad elefant og Joralf Maurstad fordi de har slike rynker rundt øynene. Da var min mann rask å hinte om meg og den samme elefanten i stedet. (Jeg er bare i 40 - årene og ikke spesielt rynkete for alderen)

Han sa f.eks. til noen venner at selv om han ser mange fine damer så velger han å være sammen med meg. Jeg tolket det som; selv om jeg ikke er attraktiv så nedlater han seg til å være sammen med meg. Og så tenker jeg at det er allment vedtatt blant alle, inkl. disse vennene, at jeg ikke er attraktiv.

Er det menn som bevisst lar være å gi komplimenter til dama fordi hun ikke skal bli for innbilsk?

Det er fristende søke bekreftelse andre steder som man kan forstå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en slik type.

Anonym poster: 42d5b360c812cd95e7de13620abe0c8f

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Ja, det er helt vanlig. Det er også vanlig å ha en partner som ikke vil en noe godt desverre!

Skrevet

Joralf Maurstad? Elefanter? Mye rart her på KG, altså...

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det du forteller er ikke uvanlig desverre.

Standardsvaret er jo at dere må ta en saklig, lang prat om dette.

Mulig han forsøker å være morsom, mne når morsomhetene hver eneste gang går rett på egenskaper og utseende ved deg, - da er det ikke morsomt lenger.

Var han flink til å bygge deg opp tidligere ? Da dere var kjærester og tiden etter at dere giftet dere ? - eller har han vært slik hele tiden ? :klo:

Endret av Lille-pus
Skrevet

Han er vel svært usikker på seg selv, og vil derfor trakke deg ned i driten også.

Sick fuck.

• Liker 1
Skrevet

Joralf Maurstad? Elefanter? Mye rart her på KG, altså...

Jeg så tilfeldigvis bilde av den elefanten + Joralf Maurstad i samme blad og viste det til mannen min.

De hadde samme smil/ grimase. Men det var ikke hovedsaken.

Skrevet

Det du forteller er ikke uvanlig desverre.

Standardsvaret er jo at dere må ta en saklig, lang prat om dette.

Mulig han forsøker å være morsom, mne når morsomhetene hver eneste gang går rett på egenskaper og utseende ved deg, - da er det ikke morsomt lenger.

Var han flink til å bygge deg opp tidligere ? Da dere var kjærester og tiden etter at dere giftet dere ? - eller har han vært slik hele tiden ? :klo:

Han var vel flink det første halvåret vi var sammen. Men etter det ble det nærmest totalt stopp.

Så jeg har mest fått komplimenter fra andre menn av og til etter det bortsett fra randome mannlige kolleger som har vært mobbetyper.

Jeg er vel spesielt sårbar da det betyr ekstra mye for meg å bli sett på som attraktiv.

Dersom det sier dere noe så har jeg mange aspekter fra stjernetegnet Løven i mitt horoskop.

Skrevet

Jeg så tilfeldigvis bilde av den elefanten + Joralf Maurstad i samme blad og viste det til mannen min.

Hvem er Joralf Maurstad?
Skrevet

Hvem er Joralf Maurstad?

Mulig jeg har sagt navnet feil. Men det er han healeren jeg tenkte på.

Skrevet

Mulig jeg har sagt navnet feil. Men det er han healeren jeg tenkte på.

Unnskyld; Han heter Joralf Gjerstad.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nå strekker jeg strikken litt til ytterpunktene her for å få frem nyansene, jeg håper du kan klare å se det i disse påstandene mine:

Er den eneste fysiske kontakt dere imellom knyttet til 'det å ha sex' ?

Ingen klemming, kosing, kyssing, berøring annet enn i forbdelse med 'vil ha sex' eller 'har sex' ?

En optimal partner fordeg, ville det være en som berørte mye ? En som klemte, koset, hold rundt, kysset, - uten at det lå et krav om sex i bunnen for absolutt all berøring ?

Vet din mann at andre menn gir deg komplimenter for din personlighet og ditt ytre ?

Har han observert at du har blitt gitt slike komolimenter, og at du har glødet når du har fått dem ?

Søker du bevisst etter å få bekreftelse på at du er attraktiv ?

Skrevet

Hvis han ikke liker duften din så kan du jo ønske deg en ny parfyme av ham til jul?

Skrevet

Hvis han ikke liker duften din så kan du jo ønske deg en ny parfyme av ham til jul?

Den holder ikke!

En kvinnes største aktivum etter hennes skjønnhet skal være hennes egenduft; har nå jeg lært!

Skrevet

Den holder ikke!

En kvinnes største aktivum etter hennes skjønnhet skal være hennes egenduft; har nå jeg lært!

Da får du ikke gjort noe med det, da! Liker han ikke lukta så liker han den ikke.
Skrevet

Liker ikke lukta av deg? Det synes jeg hørtes spesielt ut, for stort sett så "elsker" vi lukten av den vi elsker, fordi duften minner om han/henne.

Hvis du er så sultfor på bekreftelse at du oppsøker det aktivt, så er det på tide at du konfronterer mannen din. Det er ikke verre enn å si at du blir fryktelig lei deg av at han framstiller det som at han ikke synes du er attraktiv foran venner, og at han så sjeldent gir deg bekreftelse at du merker at du oppsøker det. Og gjør det før du f.eks er utro og det ikke er noe vei tilbake.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Uansett så må du ta tak i problemet nå.

Det nytter sjelden å 'vente' i evigheter på at ting skal løse seg selv.

Har du snakket skikkelig med din mann om dette ? Rolig og saklig forklart hva manglene på oppbygging gjør med deg og din selvfølelse ?

Det må sies, med klare ord, for telepati er en svært overvurdert kommunikasjonsform :opplyser:

Jeg vet det blir vanskelig, etter så mange år i den samme 'tralten', å ta det opp, men kan det egentlig vente noe lenger ?

Du må, i overført betydning, ta på deg stilettskoene, og bli tøffere enn du er i dag.

Skrevet

Liker ikke lukta av deg? Det synes jeg hørtes spesielt ut, for stort sett så "elsker" vi lukten av den vi elsker, fordi duften minner om han/henne.

Hvis du er så sultfor på bekreftelse at du oppsøker det aktivt, så er det på tide at du konfronterer mannen din. Det er ikke verre enn å si at du blir fryktelig lei deg av at han framstiller det som at han ikke synes du er attraktiv foran venner, og at han så sjeldent gir deg bekreftelse at du merker at du oppsøker det. Og gjør det før du f.eks er utro og det ikke er noe vei tilbake.

Skrevet

Det var nå "Petal" som så brutalt formulerte det som om han absolutt ikke liker lukten av meg. Han har jo ikke direkte sagt det.

Jeg var bare skuffet over tilbakemeldingen da jeg fisket etter bekreftelse.

Skrevet

Det var nå "Petal" som så brutalt formulerte det som om han absolutt ikke liker lukten av meg. Han har jo ikke direkte sagt det.

Jeg var bare skuffet over tilbakemeldingen da jeg fisket etter bekreftelse.

Du skrev nå selv at du fikk negative tilbakemeldinger på lukten din i det første innlegget ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...