slask Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Godt at na24 åpnet den for oss. http://www.na24.no/article3533209.ece At epost kan være "farlig" å åpne beror i så fall på at operativsystemet eller nettleseren har designfeil i forhold til hva en bruker bør forvente. Men om det skumle er at brukeren i neste omgang klikker "ja, voldta min pc" og samtidig oppgir admin-passordet i popupvinduer, så er det ikke noe håp. Men sånne nyheter er jo fin skremselsreklame for unødvendig brannmur og antivirusprogrammer. 1
Zzyzx Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Å bare åpne en e-post har vel aldri medført noe særlig risiko for å få bankkonti tømt og ellers bli ruinert. Jeg åpner all phishing-post jeg får, mest for å holde vedlike evnen til å gjenkjenne svindelforsøk. Det er nemlig ikke alle som er så hysterisk elendige som den artikkelen viser til. Når man får en e-post som inneholder en lenke til en innloggingsside, så er det en svært god vane å aldri klikke på den linken, men heller gå manuelt til den aktuelle siden og logge inn på vanlig måte. Uansett hvor ekte e-posten er. 2
feuerstein Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 Jeg husker Lookout Express i hine hårde hadde noen ugreie standardinnstillinger. Bildevedlegg ble fremvist automatisk, og hvis "bildet" i virkeligheten var kjørbar kode gikk ting veldig fort veldig ille. Kjenner ikke til tilfeller av at dette ble brukt til å hente penger, men vet det ble brukt til rent destruktive ting uten gevinst for avsender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå