AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Vil begynne å lage meg wok litt oftere, men har blitt til at jeg bare har brukt rødløk, paprika og brokkoli. Ønsker å bruke litt andre grønnsaker også, da jeg får i meg altfor lite av dette. Tips til de sunneste grønnsakene som også passer utmerket i wok? Anonym poster: d7e69a7bb7443a5f699433f215bfbd9c
Rubies_ Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Du kan jo bruke hva som helst. For eksempel: Cherrytomater Minimais Erter Vårløk/purreløk Gulrot Hodekål, kinakål, spinat Vannkastanjer Blomkål Aubergine Artisjokk Squash Bønner Sukkererter Ananas Bønnespirer I tillegg til marinade/woksaus, soyasaus, limejuice, kokosmelk, peanøtter, risnudler/eggnudler, protein (fisk, kjøtt). - Ikke alt dette på en gang selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 Jeg bruker absolutt alle mulige grønnsaker. - paprika - sopp - squash - rødløk, vanlig løk, sjalottløk, purre - aubergin - fennikel - gulrot - brokkoli - rødbete - bønnespirer - asparges - spinat - rosenkål - kålrabi - vannkastanjer - brekkbønner, kidneybønner, kikerter - pastinakk - reddik - sukkererter - selleri - brokkoli - eple - banan (ha i mot slutten, ellers blir den litt uggen) - nøtter Absolutt alt går i wok, er min erfaring Anonym poster: 7c427d07b360b602bd2abc2a91e8a04c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå