AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Jeg sliter litt om dagen med å takle at jeg så og si aldri har barnefri. Er nok litt verre nå, da jeg en periode har blitt innvitert med på så utrolig mye gøy jeg gjerne skulle vært med på. Og har måtte takke nei til alt. Ble også bedt på date av en jeg liker godt, men måtte takke nei, da jeg ikke aner når jeg får barnefri. Jeg har to små barn, barnefar har bare hatt de mindre og mindre, og nå er det omtrent ikke samvær overhodet. Jeg har ikke familie. Barnevakt er ikke aktuelt da jeg er student og ikke har råd. Lurer på om det er andre som er eller har vært i samme situasjon. Og hvordan takler dere det? Jeg er vel mest ute etter bare hjelp til å snu tankegangen til det posistive. For stort sett går dette bra. Har nok bare vært litt for mye jeg har måtte takke nei til i det siste. Og jeg er jo vant til å stort sett måtte takke nei, men før kunne jeg det minste iblandt. Anonym poster: 2e3efcbc1d822e6895374f409d2b1e62
Pialill Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Hvordan er avtalen med barnefar? om ikke han overholder sin del av samværet bude du endre det i avtalen, og melde inn hvor mye han faktisk har dem. Du kan ha krav på mer barnebidrag, det kan mulig lette situasjonen din? i det minste gi deg råd til barnevakt en gang i blant? 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 TS her, tusen takk for svar. Han betaler ikke bidrag, og har stor bidragsgjeld. Og det er ikke snakk om mye mer jeg ville fått, og hadde jeg søkt om det så lager han bare skikkelig drama, og straffer barna. Og det orker jeg ikke. Spesielt ikke da jeg uansett ikke får bidrag av han. Og nav trekker han nok etterhvert, han er bare flink til å bytte jobb, da de starter å trekke han. Og nav er ekstremt trege med å trekke han. Anonym poster: 2e3efcbc1d822e6895374f409d2b1e62
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Sånn er det å ha barn. Anonym poster: eadafcdc33f41ce43fbbffa4b870707a 5
Pialill Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Har denne mannen foreldre som er mer oppegående enn ham selv? Ikke umulig besteforeldrene til barna dine kunne tenkt seg et nærmere forhold, i såfall kan det jo være litt hjelp å få der? Hvis ikke er det vel avlastningstilbud for alenemødre uten nettverk? Sender deg en god klem! 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 Jeg tar ''fri'' på kveldene, når den lille sover. Da inviterer jeg noen venner på besøk, hjemme-spa(behøver ikke være dyrt om man lager ansiktsmasken selv feks) eller filmkveld. Bruker også å gjøre det ekstra koselig for meg selv på kvelden, og slapper godt av, ved å tenne lys og sette på rolig musikk og lese en god bok. Vet ikke hvor gammel barnet ditt er, men når min lille legger seg på dagen trener jeg. Det får bort det meste av stress og jeg får ut evt. ting som har irritert meg. Skal selv begynne å studere i januar, og har ikke familie rundt meg som kan passe lillemor. Anonym poster: c210d2828df85df7d365560c6b67df69 2
Brimi Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Hvis du bor i nærheten av meg så kan jeg passe barna dine gratis jeg :-) Det er slitsomt å ha barn uten å ha noen som kan avlaste! 12
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Jeg er ab over her. Skjønner hvor kjipt det er å måtte takke nei til ting man har veldig lyst til og har behov for. Kjenner på det selv mange ganger. For min del hjelper det å tenke fremover. At det vil ikke være slik for alltid, og at tiden vil gå. Mener ikke at du skal sette livet ditt på pause, men det å se fremover hjelper mye. Anonym poster: c210d2828df85df7d365560c6b67df69
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #9 Skrevet 18. desember 2012 Du har ikke en venninne som kunne tenke seg å passe dem (gratis) i noen timer mens du finner på noe kjekt da? Hadde gjerne gjort det for mine venner, syns det bare er kos å sitte barnevakt. (og det har jo ikke noe å si om jeg sitter hjemme å ser film/tv/leser eller om jeg gjør det hos noen andre...) Anonym poster: e705ca89e164fa9b46846f2dfef24cec
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #10 Skrevet 18. desember 2012 du kan høre med frivillighetssentralen der du bor dersom Brimi bor for langt unna Anonym poster: 587f0d6fa384ca3922311b8aa2b2494b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #11 Skrevet 18. desember 2012 Frivillighetssentraler har ikke barnepass. I alle fall ikke i Skedsmo. :/ Anonym poster: 4b1f4cfaae9ada35dd2247945c9a442e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #12 Skrevet 18. desember 2012 Jeg trodde moren fikk bidrag uansett om far betalte eller ikke. Han blir jo bare stående i gjeld til nav. Anonym poster: 5e379cb281b0d7fda66e6d3c180989a9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #13 Skrevet 18. desember 2012 Jeg tar ''fri'' på kveldene, når den lille sover. Da inviterer jeg noen venner på besøk, hjemme-spa(behøver ikke være dyrt om man lager ansiktsmasken selv feks) eller filmkveld. Bruker også å gjøre det ekstra koselig for meg selv på kvelden, og slapper godt av, ved å tenne lys og sette på rolig musikk og lese en god bok. Skjønner jo at det er like kjipt å si nei til date og julebord (for eksempel) uansett, men jeg støtter likevel rådet om å invitere hjem til deg innimellom. Hvis du ikke får kommet deg så mye ut, hjelper det å få venner på døra innimellom Dette med å kose seg alene når barna er i seng har også en god effekt på humør og trivsel. Når man ikke har så mye tid, penger og avlastning, så gjelder det å bruke små midler til å kose seg. Da blir hverdagsstresset lettere å holde ut. Jeg har i perioder vært helt uten avlastning i lange perioder, såpass lenge at jeg nesten glemte hvordan det var å kunne gjøre noe på kveldstid. Men jeg ser ikke tilbake på det som en fæl periode, bare litt ekstra utfordrende. Og før du vet ordet av det er barna store og klarer seg mye bedre selv... Anonym poster: 6fe988ee865be47e31b71dd96fa55302 3
Gjest jente8923 Skrevet 18. desember 2012 #14 Skrevet 18. desember 2012 Gratis barnevakt? Jeg har sittet gratis for mange flere ganger jeg =) Vet jo at de ikke har råd, men skjønner at de trenger fri =) Syns bare det er en glede å passe barn.. Er sikkert noen som syns det der du bor og..
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2012 #15 Skrevet 18. desember 2012 TS her, tusen takk for svar. Han betaler ikke bidrag, og har stor bidragsgjeld. Og det er ikke snakk om mye mer jeg ville fått, og hadde jeg søkt om det så lager han bare skikkelig drama, og straffer barna. Og det orker jeg ikke. Spesielt ikke da jeg uansett ikke får bidrag av han. Og nav trekker han nok etterhvert, han er bare flink til å bytte jobb, da de starter å trekke han. Og nav er ekstremt trege med å trekke han. Anonym poster: 2e3efcbc1d822e6895374f409d2b1e62 Han straffer allerede barna. Du har ingenting å tape her.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #16 Skrevet 18. desember 2012 Man må faktisk ta i betraktning at man en dag kan ende opp med eneansvaret når man velger å skaffe seg unger. Samlivsbrudd er ikke så uvanlig at det gjør noe og dette kan være konsekvensen. Det er altså ikke noe selvfølge at man skal ha noe tid alene fra ungene før de er store nok til å klare seg selv. Anonym poster: 5e379cb281b0d7fda66e6d3c180989a9 5
Loppe Skrevet 18. desember 2012 #17 Skrevet 18. desember 2012 Man må faktisk ta i betraktning at man en dag kan ende opp med eneansvaret når man velger å skaffe seg unger. Samlivsbrudd er ikke så uvanlig at det gjør noe og dette kan være konsekvensen. Det er altså ikke noe selvfølge at man skal ha noe tid alene fra ungene før de er store nok til å klare seg selv. Anonym poster: 5e379cb281b0d7fda66e6d3c180989a9 Så bitchy svar 4
Gjest Magdalene Skrevet 18. desember 2012 #18 Skrevet 18. desember 2012 Man må faktisk ta i betraktning at man en dag kan ende opp med eneansvaret når man velger å skaffe seg unger. Samlivsbrudd er ikke så uvanlig at det gjør noe og dette kan være konsekvensen. Det er altså ikke noe selvfølge at man skal ha noe tid alene fra ungene før de er store nok til å klare seg selv. Anonym poster: 5e379cb281b0d7fda66e6d3c180989a9 Men det er da like fullt lov å ønske seg litt alenetid. 2
Leanne Skrevet 19. desember 2012 #19 Skrevet 19. desember 2012 Søk etter en reserve bestemor i lokalavisa? Kanskje finnes det en ensom dame der ute som ønsker kontakt med barn? Da blir det naturlig med besøk hos hverandre, men også barnevakttjenester innimellom hvis du er heldig om ikke annet så er der jo avlastning bare det å være to voksne iblant. 2
Gjest Marmot Skrevet 19. desember 2012 #20 Skrevet 19. desember 2012 Har du ikke ei venninne eller noen på studiet ditt som også har barn, så kan dere kanskje bytte barnevakttjenester? Du kan også se om HomeStart finnes i din kommune, de kan ofte hjelpe deg med litt avlastning i hvert fall. Jeg er mye i samme situasjon som deg, og det er tøft. Klart man må ta høyde for at man risikerer å havne der når man får barn, men det er ikke det samme som om at det ikke er vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå