Gjest SheWolf Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Ja, er det noen her som har peiling på L-maller?? Gibbiceps f.eks. Trenger litt råd og veiledning :-)
Gjest Spiderpig Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Du har tusen forskjellige L-maller. Noe spesielt du lurer på? Gibbiceps blir ekstremt stor (type 50cm) og bør ha et akvarium som er ihvertfall 1,5m langt, og på MINST 600liter.
Gjest SheWolf Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg lurer litt på hvordan i alle dager en får "omplassert" en gibbi! Fant ut nå i dag, at "ancistrusen" min egentlig er en gibbiceps(fikk han med et akvarium på 60l!)! Dermed passer det seg over hode ikke at han er i mitt selskapskar på 110l. Han er ikke så fryktelig stor enda, men han trenger jo stor plass uansett. Og derfor lurer jeg litt på hvilken pen malle jeg kan ha i mitt lille selskapsakvarium?
Gjest Spiderpig Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg lurer litt på hvordan i alle dager en får "omplassert" en gibbi! Fant ut nå i dag, at "ancistrusen" min egentlig er en gibbiceps(fikk han med et akvarium på 60l!)! Dermed passer det seg over hode ikke at han er i mitt selskapskar på 110l. Han er ikke så fryktelig stor enda, men han trenger jo stor plass uansett. Og derfor lurer jeg litt på hvilken pen malle jeg kan ha i mitt lille selskapsakvarium? Ville forsøkt å lagt han ut her: http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?type=10 Samt på finn.no. Gi den bort. Du kan også ringe litt rundt til dyrebutikker i nærheten for å spørre om de kan ta den i mot (gratis såklart). Noen butikker gjørt det selv om det ikke er en fisk mange bør ha. Legge ut annonser der du kan om at den gies bort (sammen med info om hvor stor plass den trenger). Du har jo f.eks Ancistrusen da som kan bo i akvariet ditt. De får du i mange farger (rød, orange, sort, gul, albino osv). Otocinclusen er også veldig fin, den blir ikke så stor. De er begge enkle og greie maller som er flinke til å spise alger Du har drøssevis av fine maller. Kan være greit å lete litt på nettet, og lese litt om fiskens behov og størrelse på f.eks akvaforum. Her har du f.eks en L144 (Gul Ancistrus) De er knallsøte syntes jeg.
Havmus Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 (endret) I forhold til typer maller vil jeg anbefale deg Akvaforum.no der er det en god oversikt over samtlige L-maller. Ang. omplassering vil jeg nok en gang anbefalen Akvaforum.no, hvor det kan legges ut annonser for salg/gis bort. Her er det mange som er genuint interessert i fisk og akvarie, du vil nå fram til riktig interessegruppe i allefall Lykke til. Endret 17. desember 2012 av Myrvandrer
Gjest SheWolf Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Tusen takk :-) Problemet jeg har nå, er at vi bare har èn dyrebutikk som selger fisk her. Og det virker som de har null peiling, derfor er jeg fryktelig redd for å få med meg en helt feil malle til karet mitt! Per dags dato er det bare en gruppe kuhliiål og gibbien i dette karet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå